Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.6.2014 6:58
Kon tyhjäkäynnillä lämpimäksi ja normi ajoa, eli hanaa.
30.6.2014 12:18
Olisko jollain ylimääräistä 04-07 takavalon kupua? Mieluiten pk-seudulta, mutta tulen hakemaan vähän kauempaakin.
30.6.2014 23:58
Pystyykö katteiden tarroja liimaa uudestaan, kun reunoista tarra irronnu... ja jos pystyy niin millä aineella?
1.7.2014 0:54
Nyt ei voi muuta aanoa ko että vittu mikä paska.. takaiskari vuotaa kytkinsylinteri vuotaa varmaan pytyn tiiviste vuotaa tai siitä jostakipakoputken läheltä vaihteistoöljyä ja putki vuotaa pytyltä... ei muutako iskari huoltoon ja mäntä yms tilauksee. Vittu että vituttaa
1.7.2014 6:44
Yleensä se omistaja on paska kun ei huolla pyöräänsä ajoissa
1.7.2014 11:56
noin 80h sitte vaihettu pytty yms ja nyt vuotaa tiiviste.. eipä ole tuo pyörä mulla kauaa ollu
1.7.2014 16:38
Nämä on kisapyöriä jotka vaatii huoltoa määräajoin, jos niitä ei tee niin tuloksena on paska pyörä. Toki katurallissa huoltovälejä voi joiltain osin venyttää mutta jos paikoista ei pidetä säännöllisesti huolta niin jossain vaiheessa alkaa joka paikka kolisemaan ja vuotamaan.
Jos 80h sitten on vaihdettu pytty, silloin mäntäkin on saman verran ajettu. Tarkoittaa käytännössä sitä että tunnit alkaa olla männällä täynnä ja samalla kun vaihdat männän, saat korjattua pytyn vuodon.
1.7.2014 16:44
ite huollan säännöllisesti niin että männän vaihdan 60-70h välein, öljyt vajaa 15h välein ja pytynkin vaihdoin 200h kohdalla. nyt on 265h mittarissa ja alakerran remontin teen koska runkolaakeri alkaa jo vähän tärisemään mutta ei oo kyl mitää vikaa ollu pyörässä missään vaiheessa
1.7.2014 16:55
Näin se pyörä toimii kun sitä huolletaan, korjaukset tehdään ennen kun tulee vikaa eikä sen jälkeen kun kaikki paikat repsottaa
1.7.2014 17:01
80 tuntia ajettu pytyllä niin laitan 1 koon männän eikö vain?
1.7.2014 17:41
Exc 2009 poltti ensin monta polttimoa hajalle, sen jälkeen valot alkoivat palaa aivan himmeästi, kirkastuu kierrosten noustessa hieman. Nyt tuli uusi staattori ja jännitteen säädin, taas palaa kyllä kirkkaasti polttimo mutta se hajoaa sitten. En uskalla enää edes käynnistää pyörää ettei taas mene kallis jänäri ja staattori pilalle... Koneremontin jälkeen taisi alkaa tätä tekemään, ellen väärin muista. Vilkutkaan eivät toimineet sen jälkeen, kun polttimoiden hajoaminen vaihtui himmeästi palamiseen. Ennen oli H4 ja vaihdoin nyt 35w vakiopolttimoon, joka tosin paloi jo hajalle. Kenelläkään antaa neuvoja, miten voisi korjata asian, ennenkuin tarvitsee ostaa sadoilla euroilla taas uusi staattori ja jänäri? Kysykää jos jäi epäselväksi. Kiitän jos osaatte auttaa.
1.7.2014 21:18
enskaaja2 kirjoitti:80 tuntia ajettu pytyllä niin laitan 1 koon männän eikö vain?
Kotarissa on kahta eri kokoa sylintereitä. Ykkös(53,94) ja kakkos(53,95) kokoa. Eli vaikka olisi uusi pytty sinne voi mennä kakkos kokoinen mäntä. Kannattaa ottaa pytty mukaan kauppaan kun menet mäntää ostamaan. Pytyn koko merkintä löytyy pytystä. Muut voi selventää mistä se tarkalleen löytyy.
1.7.2014 22:43
Minkälaisia välityksiä porukka on käyttänyt crossi ja enduro käytössä kotarissa?
2.7.2014 0:26
Endurokäytössä itellä 12-50/13-50.
2.7.2014 2:24
Onko se tuo pytyn oikealla puolella ympyrän sisällä oleva luku?