Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

4.4.2015 18:56

Missä vika? Laitoin detsin vakioksi. Ensin kokeilin 210 pääsuuttimella, ei kierrä kun 3000-3500rpm ja tulppa musta. 210 pääsuutin ja ypvs maadoitettu, kiersi 4000-4500rpm ja tulppa maitokahvin värinen. Eilen laitoin 200 pääsuuttimen ja kiertää 5000rpm. Ongelma on se että täyskaasulla booaa ja nyt 200 pääsuuttimella myös leijuttaa kierroksia.

E. Ilmanputsari pesty, auttoi hieman tuohon booamiseen mutta tekee sitä edelleen.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

14.4.2015 20:51

Jaksaisiko joku mitata tai muuten jos tietää niin kertoa että mikä on yamaha dt 125 re 2006 etu renkaan ja takarenkaan akseleitten paksuuden nii tietää millaset smotot sais? :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.4.2015 23:56

Moi! Yritin vaihtaa DT X:ään takajarrupaloja mutta ongelma tuli vastaan jotenka siis kun laittaa uuden palan tuohon toiselle puolelle niin levy ei mahdu enää tuohon koloseen mikä on merkattu tuohon kuvaan. Osaisiko joku auttaa? Kuvan näkee tästä linkistä: http://imgur.com/D3aYnyf

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.4.2015 0:28

No se jarrusatulan mäntä pitää tietenkin painaa kokonaan takas sinne satulaan.
Katos kun jarrupalat kuluu, mäntä tulee satulasta enemmän ulos kuin se tulee uusilla paloilla. Hoksottimiahan saa ja on suotavaakin käyttää..

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.4.2015 18:03

-Zone- kirjoitti:No se jarrusatulan mäntä pitää tietenkin painaa kokonaan takas sinne satulaan.
Katos kun jarrupalat kuluu, mäntä tulee satulasta enemmän ulos kuin se tulee uusilla paloilla. Hoksottimiahan saa ja on suotavaakin käyttää..
Tuota en tarkottanut nyt. Kai nyt tajuan painaa sen pohjaan muttakun se ei vaikuta tippaakaan mitään. Tarkoitan nyt siis kuvasta katsottuna vasenta puolta kun siihen laittaa uuden jarrupalan, niin kuvassa MERKITTY kolonen menee umpeen, ja levy ei mahdu enää sinne väliin. En ole tyhmä.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

24.4.2015 0:21

No kato nyt, kun se on 2-toiminen satula, eli 1 mäntä. Toinen puoli liikkuu tietysti niissä liukutapeissa. 1-toimisessa satulassa on mäntä molemmilla puolilla ja satula on kiinteä. 2-toimisissa joissa on 1 mäntä sen toisen puolen on liikuttava jotta se koko homma voi toimia.

Jos se satula ei liikkuisi niissä liukutapeissa, niin ainoastaan se männänpuoleinen jarrupala ottaisi levyyn kiinni. Kässäätkö ? https://youtu.be/Au_SRabG_64 ** https://youtu.be/Mmls5foCor0

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

29.4.2015 16:02

-Zone- kirjoitti:No kato nyt, kun se on 2-toiminen satula, eli 1 mäntä. Toinen puoli liikkuu tietysti niissä liukutapeissa. 1-toimisessa satulassa on mäntä molemmilla puolilla ja satula on kiinteä. 2-toimisissa joissa on 1 mäntä sen toisen puolen on liikuttava jotta se koko homma voi toimia.

Jos se satula ei liikkuisi niissä liukutapeissa, niin ainoastaan se männänpuoleinen jarrupala ottaisi levyyn kiinni. Kässäätkö ? https://youtu.be/Au_SRabG_64 ** https://youtu.be/Mmls5foCor0

Oho, Kiitosta nyt vasta tajusin :D hah

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

30.4.2015 18:45

Mikäs mahtaisi olla kun detsi keitti ku burnasin vähän?? En huudattanut kokoajan vaan vaihtelin kierroksia enkä burnannut mitenkään erityisen kauan.. Ennen burnannun kyllä enemmänkin. Vaikuttaako kun pyörä oli aivan vasemmalla kyljellä kun poltin sivulta? Nesteet tuli vain paisuntasäiliön ylivuotoletkusta.. Mahtaakos olla kannen tiiviste paskana? Vai vesipumppu lukos tai mitäs?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

30.4.2015 21:05

Syyläri toimii vain ja ainoastaan sen läpi kulkevalla ilmalla kun siinä ei ole sähköistä tuuletinta. Se on mitoitettu siten, että kun ajetaan täyttä urkua ajoviima kykenee jäähdyttämään syylärissä olevaa nestettä joka taas kykenee jäähdyttämään sylinteriä riittävästi. Kun vingutetaan suurilla tehoilla ja ajoviima puuttuu, ei tarvitse olla kovinkaan suuri järjen jättiläinen ymmärtääkseen että jäähdytys ei ole riittävä ja nesteet kiehuu. Kerääntynyt paine luonnollisesti puskee nesteet silloin ulos.

Masai<3<3 kirjoitti: Ennen burnannun kyllä enemmänkin.

Rääkkäämällä ei laitteet parane. Kumma että aina vaan riittää sakkia jotka tahtoo uskoa toisin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2015 19:50

Moro. Hiilet on loppu niin ois kiva tietää minkä luokan operaatio ne on vaihtaa ja mitä kaikkea tarvitsee irroittaa/poistaa jotta onnistuu?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.5.2015 21:32

^ Suhteellisen helppo ja nopea homma.
Magneetonkoppa auki > startin 3 ruuvia auki > vedät startin pois > startti auki > vanhojen hiilien poisto > uusien kiinnittäminen > takaisin kiinni. Kaikki kontaktipinnat kannattaa pestä liasta niin toimii varmemmin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2015 17:29

Mitenkäs kannattaako magneettoa/vauhtipyörää irroittaa ilman ulosvetäjää vai kannattaako se jostain hankkia? 05vm dt kyseessä

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2015 19:41

Jos startin hiiliä oot vaihtamassa, niin ei vauhtipyörää tartte ottaa irti kun ei se tiellä ole :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.5.2015 20:16

Onko tuolla bensahanan oikeanpuolisella resonanssisäiliöllä millaista vaikutusta? Vanha omistaja on nimittäin irroittanut sen ja tulpannut? Säiliö on kuitenkin tallella ja mietiskelin että millaista vaikutusta sillä on?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.5.2015 16:49

mikähän mahtaa olla kun vauhtipyörän takana oleva iso ratas ei pyöritä vauhtipyörää startatessa?