Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.6.2014 14:57
Jos keula on 100h ajettu kadulla niin siihen tuskin tarvii vaihtaa muuta kun uudet stefat ja öljyt. Samalla voi mitata onko liukuholkit mitoissaan ja vaihtaa ne samalla jos tarve vaatii, shimmipakat tulee yleensä myös avattua ja puhdistettua/tarkistettua.
Öljyiksi laadukas 5w ja öljyntaso 110mm yläpinnasta kun teleskoopit on painettu kasaan ilman jousia. Öljyn tarve on noin 1.2L yhteensä.
Stefat on siinä 30-40€ paikkeilla, öljy saman verran. Iskarisepät ottaa keulan huollosta noin 150-170€ joten se kannattaa ottaa yhdeksi vaihtoehdoksi, samalla voi muuttaa shimmityksiä omaan ajoon sopivammaksi.
Stormilla taisi olla aika hyvin osia WP:n keulaan joten sieltä näet tarkemmat hinnat.
25.6.2014 17:42
Jos jollain ois ylimääräsenä valkomusta ktm supermoto loksu nii pistäkää viestiä
25.6.2014 18:59
Vielä siihen vuotavaan keulan stefaan. Vuoto voi korjaantua puhdistamalla stefa, muutama roska stefan ja liukuputken välissä riittää vuodon syyksi. Kura on pahaa tavaraa ja se aiheuttaa monesti vuotoja.
http://sealmate.net/Videolla on hyvin näytetty miten stefan saa putsattua, muovilätkän voi tehdä vaikka muovipullosta tms. Ohut nippuside käy myös jos ei muuta ole käsillä.
25.6.2014 20:08
Kiitokset hyvistä vastauksista Murska Arska
26.6.2014 15:51
Murska Arska kirjoitti:Vielä siihen vuotavaan keulan stefaan. Vuoto voi korjaantua puhdistamalla stefa, muutama roska stefan ja liukuputken välissä riittää vuodon syyksi. Kura on pahaa tavaraa ja se aiheuttaa monesti vuotoja.
http://sealmate.net/Videolla on hyvin näytetty miten stefan saa putsattua, muovilätkän voi tehdä vaikka muovipullosta tms. Ohut nippuside käy myös jos ei muuta ole käsillä.
Tää oli hyvä vinkki, loppu vuotaminen eikä maksanu mitään
26.6.2014 18:57
mikä vois olla -03 vuoden exc:ssä vikana, kun vilkut lopetti toiminnan kokonaan, ja mittaristo sammuu pienillä kierroksilla? kun kierrokset nousee jonkin verran niin mittaristo toimii taas
26.6.2014 22:36
Mitä olette tehneet kun putki vuotaa tuosta pytyltä?
26.6.2014 22:53
Jos pakoaukon ja pakoputken alkukäyrän liitoskohdasta vuotaa niin kannattaa ainakin hankkia uudet pakoputken tiivisteet. Mullakin aiemmin sieltä vähän vuosi ja korjaantu uusilla tiivisteillä.
26.6.2014 22:56
Mulla vuotaa paljon ja tiivisteet näytti olevan ehjät ko käytin putkea irti.
27.6.2014 1:41
Kannattaa vaihtaa ne pakoputken tiivisteet vaikka näyttäisivät ehjiltä. Ne kuluvat aika nopeasti, kun pakoputki täristää.
Oon joutunut vaihtaan niitä kolmesti 100h sisällä.
27.6.2014 17:01
Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana, kun kytkimen puolelta koneesta kuulu epäsäännöllinen rahina? Alkaa ja loppuu vähän miten sattuu, ja on kohtalaisen äänekäs. Kytkimen painelaakeri? :/
27.6.2014 17:04
painelaakeri menny
28.6.2014 16:48
osteriossi96 kirjoitti:mikä vois olla -03 vuoden exc:ssä vikana, kun vilkut lopetti toiminnan kokonaan, ja mittaristo sammuu pienillä kierroksilla? kun kierrokset nousee jonkin verran niin mittaristo toimii taas
Onko kellään tietoo?
29.6.2014 23:28
Kotari tulossa huolosta. Mäntä ja sylinteri tuli vaihdettua. Minkälaisia sisään ajoja suosittelette?
29.6.2014 23:51
eka tankillinen rauhallista ajoa että ei kovin korkeita kierroksii käytä mut vaihtelevia kierroksia kuitenkin, toinen tankillinen niin että käyttää välillä jo korkeimpii kierroksii ja sit on sisäänajo taatusti tehty