Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.3.2015 13:33
Kai se jotenki pitää koettaa asetella taas..
Onko säxän kaasukahvas tai siinä kapulas mihi vaijeri kelautuu nii mitää estettä/ rajotinta ettei vakiona luisti nouse liikaa?
23.3.2015 16:43
mitä pääsuutinta ootte pitäny tt-putken, rave 1 ja 28mm kaasarin kanssa? Tuntuu, että käy ton 170 suuttimen kaa laihalla, niin ja missä asennossa neula ois hyvä, tällä hetkellä puolessa välissä.
24.3.2015 7:55
itselläni ei ikinä ole TT settiä ollut vakiokaasarissa vaan siirryin suoraan 34 milliseen, mutta kokeile ensin neulan avulla säätää. Sokkaa kun nostaa ylemmäks ni seos rikastuu ja alemmaks laittamalla laihenee. Jos ei auta niin sit eri ps. Miten pyörä muuten oireilee kun tällasen diagoosin tehny että laihalla kävis ja millä kierrosalueella?
24.3.2015 8:11
viilis26 kirjoitti:mitä pääsuutinta ootte pitäny tt-putken, rave 1 ja 28mm kaasarin kanssa? Tuntuu, että käy ton 170 suuttimen kaa laihalla, niin ja missä asennossa neula ois hyvä, tällä hetkellä puolessa välissä.
Itellä oli Hm:ässä (sama Rotaxin kone) Tt- setin kanssa 120 suutin. Niin aika perkeleen isolta kuulostaa tuo sun. Onko imuvuotoa? meinaan vaaan että voi sen seurauksenä käydä laihalla.
24.3.2015 14:09
Joo käy alakierroksilla todella laihalla ja muutenkin. Sulla HM:ssä on vissii eri kaasari eli joku phbg tai muu. Tilasin isompia suuttimia. Kiitos vastauksista
24.3.2015 14:42
Aivan sama kaasari on tai oli kun näissä pyörissä.. Vhst 28mm
24.3.2015 15:37
viilis26 kirjoitti:Joo käy alakierroksilla todella laihalla ja muutenkin. Sulla HM:ssä on vissii eri kaasari eli joku phbg tai muu. Tilasin isompia suuttimia. Kiitos vastauksista
Alakierroksilla vaikuttaa tyhjäkäyntisuutin...
Keskialueelta ylöspäin neula ja pääsuutin yhdistelmä ja vasta täyskaasulla pääsuutin ku neula noussut tarpeeksi ylös
Tollee lyhennettynä, tottakai välivaiheet jne mut yleiskuva sulle eli saatoit turhaa tilaa vääriä
Ja hemmeis täysin sama tekniikka ku apriliois. Ootko muute imusnorkkelin irrottanu ku se aiheuttaa laihalla käymistä
24.3.2015 20:20
Joo vika löytyi, npm oli lähettäny kokoa 36 olevan tyhjäkäyntisuuttimen
24.3.2015 22:52
tuossa pirun hyvä kuva millä alueilla tk, ps ja neula vaikuttaa
Ja hyvä että vika löyty. Vähä aattelinki että väärästä paikkaa haet vikaa jos ps oot vaihtamassa. Mutta edelleen kysyn ootko avartanu ilmanputsarin röörin kurin ?
24.3.2015 23:43
Milläs kantsis rasvaa toi raven solenoidin tappi ku se on semmonen "Tahmanen" ja ei meinaa liikkua kunnolla
25.3.2015 10:29
olen avannut ja tilasin noi suuttimet ku ei kierrä ylhäält loppuu asti.
25.3.2015 17:07
jerkkupoeka kirjoitti:Milläs kantsis rasvaa toi raven solenoidin tappi ku se on semmonen "Tahmanen" ja ei meinaa liikkua kunnolla
Putsaa solenoidin tappi huolellisesti ja voitele esim WD-40 tai litiumirasvalla,Toimii! Vaijeri saattaa kans olla paskanen et seki on suositeltavaa voidella,
25.3.2015 19:23
Tänään raven solenoidin tappi ei vetäny loppuun asti tyhjäkäynnillä vaan iha pikkasen, johtuuko että vaijeri ja tappi vähän paskassa ja ei oo rasvailtu lähiaikoina vai jokin muu vika?
26.3.2015 12:49
Ite lähtisin siitä että putsaisin koko raven. Eli putsaa laippa, rasvaa vaijeri ja putsaa ja rasvaa solenoidi.
27.3.2015 21:43
Kaasuvaijeri vittuilee edellee eikä suostu kiristyy kokonaa että luisti ois täysin ylhäällä. Kaikki tarkastettu ja säädelty iha vitust ja ei auta. Elikkä hommaan siihe kahvan vieree pidemmän säätöruuvin ja kaasarin päälle pidemmän säätöruuvin. Pitäs ratkasta tän pulman, vihdoin
Mutta sitten pääasiaan ja suurimpaan ongelmaan...Sovittelin tankkia paikoillee ja huomasin että 34mm vhsb on iha vitun pitkä ja eihän sitä saa millään suoraan kunnolla ja vaijerit kulkis miten sattuu ku niille ei oo tilaa. Vai jätänkö sen kaasarin vähä kallelleen niin vaijerit kulkis fiksummin ja mahtus paremmin, mutta toimiiko se kaasari kunnolla jos se on vähä kallellaan?
Tiedän oon joskus iha vitun tyhmä