Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

25.4.2013 23:37

KUISKUIS kirjoitti:Hmm en sitten tiedä, kun tuon änkän kuvauksia ja monista eri pyöristä kirjotettu :D


Vähän menee offtopick, mutta itsekkin kun noita lueskelin, niin kovasti noi Amerikan pojat väittää, että shortyt mukamas toisivat lisää tehoa, tai noita alavääntöjä. Kiinnostais tietää, onko tää nyt sitten totta?

Kun Tiitasen kirjasta muistaakseni luin, että välipillin pituudella ei ole mitään suurta merkitystä tehokäyrään/impulsseihin, niin ei kait änkälläkään voi olla? :s

Re: KTM EXC 125

26.4.2013 7:18

Kyllähän tuolla äänenvaimentimen pituudella/paksuudella on omat merkityksenstä.

Re: KTM EXC 125

27.4.2013 16:36

Kuinka paljo teillä kiertää pyörät, kun itellä kiertää vaa vähä yli 9 tonnii kun kävin vetää penkissä. :eek:
Ja sitte kun vetää piikin loppuun niin kuuluu sellane vähä niin ku rajottimen ääni. Oiskohan cdi boxis jotai häikkää? Pyörä on 06

Re: KTM EXC 125

27.4.2013 22:34

Mistäs löytäisi -05 vuoden kotkaan v-force 3 kokonaista läppärunkoa? Jos joku kauppa löytyisi niin olisi hyvä.

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 1:11

Vähän oma aloitteisuutta. Meeppä googleen ja kirjota sinne ni tulee 1000 vaihtoehtoa ;)

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 15:43

Mitäs pitäis tehdä kun kytkin ei tunnu toimivan kunnolla, kierrokset tippuvat hitaasti (n. 3 sec) kun vetää keskikierroksilta kytkimen pohjaan ja vaihteet eivät aina mene sulavasti paikallee? Ilmaus ja nesteiden vaihto ei auttanu..

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 15:47

Mikäköhän mahtaa kotkassa olla vikana, kun kuuluu rahinaa jostain kohtaa sylinterin ympäriltä kierrosten mukana eli kun kierrättää niin rahina yltyy? 8o

Kiertää kyllä kunnolla ja toimii omasta mielestä muutenkin niinkuin pitäisikin mutta kiihdytyksen jälkeen kierrokset jää leijumaan hetkeksi, joka varmaan vois johtua tosta rahinasta, kun samaan aikaan ilmenenivät? Olisko mahdollinen vika pakoaukonsäätimessä? Pyörä rempattu n.40 h sitten eli alakerrasta pitäisi olla kaiken kunnossa.

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 20:00

nyt kaivattais edelleen apua... ensin mittari ei toiminut ( kiihdyttäessä sammui) nyt valot pimenivät kokonaan, missä mahtaisi olla vika? :(

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 20:06

nyt kaikki -06 exc omistajat kuulolle :lol: eli siis toimiiko nollakutonen kenelläkään täyskaasulla pätkimättä kun itsellä ollut tuota vikaa ja lukeman perusteella muillakin 06 omistajilla :roll: kun kuulemma ollu 06 cdi boxissa jotain ohjelmointi häikkää?

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 20:25

torstaattori kirjoitti:nyt kaivattais edelleen apua... ensin mittari ei toiminut ( kiihdyttäessä sammui) nyt valot pimenivät kokonaan, missä mahtaisi olla vika? :(

Kokeileppa mitata etuvalolle tulevaa jännitettä, jos sinne tulee reilusti yli 12v niin jännitteensäädin on todennäköisesti rikki.

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 20:29

Tänään vaihdoin männän ensimmäisen kerran oston jälkeen. Sisään meni motokeitaan II-koon mäntä. Asennus sujun ilman suuria ongelmia ja kaikki vaikutti olevan kunnossa. Ajelin mummolasta kotiin 3-4 % seoksella. Onko tavallista että pyörän äänet ja "rätinä" kuulostaa kovemmilta. Pyörä ei kiihtynytkään juuri mihinkään, puolet surkeammin kuin tavallista. Keskikierroksilla pyörä hyyti melkeen isommilla vaihetilla, mutta sitten ihan melkein yläkierroksilla löyty vääntöä. EN missään tapauksesssa revitellyt tai kiihytellyt kovaa. Kotiin tullessa pytty oli lämmin ja putki vähän kuuma (normaalit lämpötilat). Asennuksessa kaasariin en koskenut muuten kuin että otin bensaletkun irti. Entinen mäntä oli A kokoa eli tämä on vissiin ensimmäinen isompi mäntä pyörässä. Pytyllä on ajettu reilu 300h. Onko tämmöinen ihan tavallista uuden männä alkukankeutta vai onko joku pielessä?

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 21:04

Onhan pa-säädin toiminnassa ?
Eli keskitit sen pytyn "haarukan" siihen alakerrasta tulevaan "tappiin".
Varmaan putsasit ja öljysit myös pa-säätimen mekanismit männänvaihdon yhteydessä ?
Tulppa kunnossa ?

e: Kyllä sen ihan entiseen malliin kuuluis toimia, jos sinne on oikeen kokonen mäntä pistetty ( pytty mitattu ) ja kaikki muutenki oikein tehty.

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 21:52

alpinestars^ kirjoitti:Onhan pa-säädin toiminnassa ?
Eli keskitit sen pytyn "haarukan" siihen alakerrasta tulevaan "tappiin".
Varmaan putsasit ja öljysit myös pa-säätimen mekanismit männänvaihdon yhteydessä ?
Tulppa kunnossa ?

e: Kyllä sen ihan entiseen malliin kuuluis toimia, jos sinne on oikeen kokonen mäntä pistetty ( pytty mitattu ) ja kaikki muutenki oikein tehty.


Perskuti sehänse vissiin unohtu. Öljyttiin ja putsattiin kyllä, mutta sitten kun se mäntä sujahti sylinteri nii se unohdettiin tarkistaa että osu kohdalleen. Eikös tolla voi kumminkin ajaa ihan vähän matkaa vaikka ei pa-säädin toimi? Vai rikkooko paikkoja?

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 22:16

Pystyy ajamaan, ei riko paikkoja.

Re: KTM EXC 125

28.4.2013 22:29

olvilainen kirjoitti:Pystyy ajamaan, ei riko paikkoja.


alpinestars^ kirjoitti:Onhan pa-säädin toiminnassa ?
Eli keskitit sen pytyn "haarukan" siihen alakerrasta tulevaan "tappiin".
Varmaan putsasit ja öljysit myös pa-säätimen mekanismit männänvaihdon yhteydessä ?
Tulppa kunnossa ?

e: Kyllä sen ihan entiseen malliin kuuluis toimia, jos sinne on oikeen kokonen mäntä pistetty ( pytty mitattu ) ja kaikki muutenki oikein tehty.


Kiitos teille jotka vastasivat näin nopeasti :))