Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.12.2014 19:31

Ei tartte kun löysätä imukaulan klemmari, kääntää kaasaria sillein että pohjaan pääsee käsiksi, avata kaasarin pohjassa olevat neljä ruuvia niin suuttimen näkee. Toki tietysti kannattaa ennen avaamista tyhjentää kaasari bensasta :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

24.12.2014 12:37

Kunhan tässä joku päivä kerkeän niin avaan kaasarin ja katon ja ostan suuttimen. Ohimennen avasin tulpan ja oli musta eli ei ole laihalla onneks käynyt.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

24.12.2014 13:23

1999mizo kirjoitti:Kunhan tässä joku päivä kerkeän niin avaan kaasarin ja katon ja ostan suuttimen. Ohimennen avasin tulpan ja oli musta eli ei ole laihalla onneks käynyt.

Se tulpan tuijottelu on täysin turhaa jos sitä ei tehdä oikein.

Eli mikäli halutaan lukea seokset täyskaasulla, pitää vetää pitkään (lähes 10km) urut levällään ja sitten täyshuudatuksesta koneet sammuksiin ja tarkistetaan tulppa. Näin tehdään jotta varmasti kaikki noki palaa pois. Jos kaasarin tyhjäkäyntialue on rikkaalla ja vedätyksen jälkeen annetaan koneen käydä tyhjäkäyntiä vetää tulppa taas mustaksi. Alle minuutti riittää tähän. Jos se on hyvin rikkaalla uusi nokikerros tulee sekunneissa.

Eli seokset voi olla täysvedossa ihan kohdillaan mutta tyhjäkäynnillä ei ja jos vaihdetaan sitten pääsuutinta pienemmäksi kun tulppa kerran on musta, menee kone ylhäällä laihemmalle kuin on tarpeen kun kone olikin rikkaalla vain alhaalla.

Jos sekalaisen ajon jälkeen tulpan väri on hyvä on seokset ehkä suurin piirtein oikeat, mutta jos se on musta niin siitä voi sanoa vain että ehkä kone on rikkaalla. Välttämättä se ei sitä ole kun tulppa vetää mustaksi kun kone käy ryyppy päällä ja jos noella ei ole ollut mahdollisuutta palaa pois voi tulppa olla musta ihan vain sen ryypyllä käymisen takia. Muutoinkin koko tulpan tuijottelu on melkeinpä turhaa hommaa. Ne tulppien värianalyysit on laadittu lyijybensojen aikakausina eivätkä ihan kaikilta osin päde lyijyttömään bensiiniin.

Moottoria kannattaa opetella kuuntelemaan eri osa-alueilla ja säätää sen mukaan. Tulppien tuijottelu oli vain aikoinaan yksi mittari kun tavallisella kansalaisella ei juuri muuta mittaria ollut. Missään nimessä se ei ole mikään tarkka ja eteenkään nyt enää kun bensiinitkään ei ole enää samoja. Ei tulpan värin katsominen turhaa ole siitä voidaan tehdä joitain johtopäätöksiä, mutta moottoria ei kannata säätää pelkästään sen mukaan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

24.12.2014 17:19

Hyvä kun sanoit. ''Tumma väri tarkoittaa rikasta seosta ja valkoinen puolestaan laihaa seosta, paras väri ja sitäkautta paras seos löytyy näiden välistä.'' Katsoin tuon tietopankista. Ennen tulpan katsomista lämmitin koneen ja ajoin ''korkeita'' kierroksia käyttäen tai mitä siitä lähti.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

28.12.2014 19:50

Turha sitä tulppaa melkeinpä on muutenkaan katsella, kun niin moni asia vaikuttaa väriin.. Johan sen huomaa kierrätellessä onko seokset kohdallaan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.1.2015 21:01

Juuh elikkäs pitäis saada 170cc motista kaikki teho irti, niin missäs ootte käyttäny viilattavana vai ootteko ite viilannu, itsellä ei taito viilaukseen riitä, joten kyselisin vähän paikkoja, ja mick abbeylle en mitenkään kehtaisi lähettää kun maksaa postit aika paljon ja kuitenkiin postiin häviää koko pytty :roll:
Tosiaan tuossa kyseinen detsi videolla, mihin pitäs saada vähän löylyä lisempää
https://www.youtube.com/watch?v=nRfsMKH ... kUEGriFTVg

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.1.2015 19:20

Saisko pyörän spekseistä lisää tietoa? Mikä kaasari, putki, yms.?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.1.2015 21:48

-4k ajettu uusi 170cc athena
-36mm mikuni tmx
-pipercross ilman puhdistin
-yz imukaulalla
-boyesen teholäpät
-Depin paisari, pro circuitin änkällä
-juuri vaihettu ebc kytkinlevyt 15% jäykemillä jousilla
-ypvs käytössä, saa myös lukitettua ylös napista
-tupla syyläri, että ei lämpimillä keleillä ihan heti kiehahda tee vedet jaloille.
Mitään ei ole viilattu. Takarenkaalta noilla hilpeillä ja oikeilla kaasarin säädöillä n. 30hp pitäisi olla.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

27.1.2015 19:09

^Vastataan nyt, vaikka vanha viesti onkin.


4000 kilsaa ajettu Athena ei ole uusi ja jos männällä on rullattu tuo, niin alkaa kohtapuoliin olemaan vaihtokunnossa, kun sattuu pinnoitettu pytty olemaan.
Ja vaikka se uusi olisikin, niin ei varmasti 30hv takarengasta pyöritä.
Koneelta voi tuon verran, tai jopa pollen tai pari ylikin irrota, mutta takarenkaalta jää tuollainen lukema haaveeksi.

Moderneista kisapiikeistä saadaan n. 30...35hv takarenkaalta ja vaikka tuo Athenan kitti onkin muutaman kuution isompi, niin aukotukseltaanhan se vastaa Detsin vakiopyttyä.

Jos haluat lisää löylyä, niin osta suosiolla joku toinen pyörä.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

29.1.2015 12:03

http://www.ebay.co.uk/itm/SUPERMOTO-MOT ... 2c944d3206


Onko kellään _VARMAA_ tietoa että meneekö tuo etuvanne suoraa detsiin? takavanne ainakin omien tietojeni mukaan pitäis mennä suoraan mutta etuvanteesta ei ole tietoa. Keskiöt ainakin näyttävät samoilta?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

7.2.2015 15:48

jos jollai lyhyempiä koiranluita 07xään tai voi tehdä järkevää hintaa ottakoot yhteytää :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.2.2015 18:32

onko kellään tietoo mikä vm yz kone menee deeteeseen? :roll:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

9.2.2015 21:52

No ei mikään suoraa tietenkään :lol: :lol: Uudet koneenkiinnikkeet joudut tekee oli vuosimalli mikä hyvänsä :roll:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

12.2.2015 19:16

Onko kellään käryä millaset vanteet mahtais passata R mallin detsiin?
Mitenkäs sitten toi enduronavan pinnoitus Smotokehälle,Onko kellään heittää mitään hintoja noista? Symotic tekee näköjään pinnoituksia omille navoille,Toi verkkokauppa ei vaan tosin toimi.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

12.2.2015 23:53

Onko kenelläkään irronut oikean puolen pakoaukon säätimen suoja? Itsellä on mennyt siihen tilanteeseen että se suoja ei pysy enää kiinni sillä yhdellä pienellä pultilla. Joten milläs porukka on kiinnittänyt niitä uudelleen? Onko mahdollista myös että nyt olisi sinä aikana se akseli tai pyty antanut periksi ja se olisi väljä nyt?