Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
15.11.2014 22:37
Tietääkö kukaa mikä vois olla detsin sähköstartissa ku pitää hirveetä ääntä (vinkuu), ja sitte mitenkä tästä vaihetaa öljyt ku en nopeella vilkaisulla löytäny mitää keinoo.
Onkos joku ostanu detsiin uusia katteita ku tarviis vasemmalle puolelle katteet, koska toinen tippu ja toinen rikki
Ja sitte vielä pitäs tietää mitä kaikkee ekassa alakertarempassa pitää tehdä.
15.11.2014 23:25
Oikealla puolella on alhaalla (koneen kyljessä jarrupolkimen lähettyvillä) tyhjennysproppu, 10mm kannalla muistaakseni. Valutat öjyt ulos, kiristät propun (suosittelen vaihtamaan myös tiivisteen), kaadat uudet öljyt sisään ja baanalle
17.11.2014 20:20
Onkos tässä uudemmassa ja vanhemmassa mallissa eroa keulan kiinnityksissä, kuten laakereissa, emäputken pituudessa tai paksuudessa?
22.11.2014 18:53
SAA KAUPITELLA NASTARENKAITA SMOTOVANTEILLE!
25.11.2014 9:23
Pistetään nyt myös tänne että tuossa olisi niin DTR,X ja RE korjauskäsikirjat samassa paketissa niitä tarvitseville.
http://www.mediafire.com/download/x525g ... R.RE.X.rar
22.12.2014 20:43
Mikä on detsissä kun ei kierrä? Nyt -10C pakkasella ei ota kierroksia kunnolla, ei kierrä piikille asti.
22.12.2014 21:42
Ootko säätäny näille keleille?
22.12.2014 21:53
En ole enkä osaa
mutta tällä hetkellä sisään ajettu (300km? varmaan jo riittää?) niin isä sano että saattaa olla karstaa jo sen verran kun ei ole päässyt kunnolla happee antamaankaan.
22.12.2014 23:41
Voi se olla, mutta kannattaa vaihtaa isommat suuttimet näille keleille ettei heti leivo.
22.12.2014 23:56
http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen
Rötääkö vai booaako, kun ajat täydellä kaasulla? Tai alkaako kiertämään paremmin kun ryyppy on päällä vai päinvastoin?
Kaasuttimen säätäminen on oikeasti todella helppoa, vaikka moni ajatteleekin päinvastoin.
Niistä kaasuttimen säädöistä kannattaa pitää huolta.
Kone kestää, kuluttaa vähemmän ja tuottaa enemmän tehoa (jos siis kaasuttimen säädöt ovat hyvät).
Karstaa ei hyvillä kaasuttimen säädöillä ja 2,5-3% öljyseoksella pahemmin kerkeä kertymään 300km aikana.. ellei kaasuttimen säädöt ole rikkaalla ja/tai tankissa ole rikkaat öljyseokset (yli 3,5%).
23.12.2014 14:07
5-10 nroa pienempi pääsuutin korjannee ongelman. Kokeile ensin 5 numeroa pienemmällä pääsuuttimella, jos vielä rötää kuumana, niin sitten laita toiset 5 numeroa pienempi pääsuutin.
Tarkista kuitenkin ilmanputsarin kunto, ettei siellä ole kosteutta/jäätä tai likaa.
Ja ryyppymekanismin kunto on myöskin hyvä kattoa, ettei jumita.
23.12.2014 14:52
En tiedä pääsuuttimen kokoa joten miten voin sen selvittää? Virinä athenan tehari, johtokikka, vähän kantta madallettu.
23.12.2014 14:57
Ottamalla kaasarin irti ja tsekkaamalla. Ei sitä muuten tiedä pirukaan.