Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.11.2014 22:37

Tietääkö kukaa mikä vois olla detsin sähköstartissa ku pitää hirveetä ääntä (vinkuu), ja sitte mitenkä tästä vaihetaa öljyt ku en nopeella vilkaisulla löytäny mitää keinoo. :nolo:
Onkos joku ostanu detsiin uusia katteita ku tarviis vasemmalle puolelle katteet, koska toinen tippu ja toinen rikki :lol: Ja sitte vielä pitäs tietää mitä kaikkee ekassa alakertarempassa pitää tehdä.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

15.11.2014 23:25

Oikealla puolella on alhaalla (koneen kyljessä jarrupolkimen lähettyvillä) tyhjennysproppu, 10mm kannalla muistaakseni. Valutat öjyt ulos, kiristät propun (suosittelen vaihtamaan myös tiivisteen), kaadat uudet öljyt sisään ja baanalle :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

17.11.2014 20:20

Onkos tässä uudemmassa ja vanhemmassa mallissa eroa keulan kiinnityksissä, kuten laakereissa, emäputken pituudessa tai paksuudessa?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.11.2014 18:53

SAA KAUPITELLA NASTARENKAITA SMOTOVANTEILLE!

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

25.11.2014 9:23

Pistetään nyt myös tänne että tuossa olisi niin DTR,X ja RE korjauskäsikirjat samassa paketissa niitä tarvitseville. http://www.mediafire.com/download/x525g ... R.RE.X.rar

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.12.2014 20:43

Mikä on detsissä kun ei kierrä? Nyt -10C pakkasella ei ota kierroksia kunnolla, ei kierrä piikille asti. :roll:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.12.2014 21:42

Ootko säätäny näille keleille?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.12.2014 21:53

En ole enkä osaa :lol: mutta tällä hetkellä sisään ajettu (300km? varmaan jo riittää?) niin isä sano että saattaa olla karstaa jo sen verran kun ei ole päässyt kunnolla happee antamaankaan.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.12.2014 23:41

Voi se olla, mutta kannattaa vaihtaa isommat suuttimet näille keleille ettei heti leivo.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

22.12.2014 23:56

http://www.motot.net/wiki/2t_kaasuttimen_säätäminen

Rötääkö vai booaako, kun ajat täydellä kaasulla? Tai alkaako kiertämään paremmin kun ryyppy on päällä vai päinvastoin?

Kaasuttimen säätäminen on oikeasti todella helppoa, vaikka moni ajatteleekin päinvastoin.
Niistä kaasuttimen säädöistä kannattaa pitää huolta.
Kone kestää, kuluttaa vähemmän ja tuottaa enemmän tehoa (jos siis kaasuttimen säädöt ovat hyvät).

Karstaa ei hyvillä kaasuttimen säädöillä ja 2,5-3% öljyseoksella pahemmin kerkeä kertymään 300km aikana.. ellei kaasuttimen säädöt ole rikkaalla ja/tai tankissa ole rikkaat öljyseokset (yli 3,5%).

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.12.2014 1:13

Tervehdys, pitää nyt varmistaa että käykö tämmönen tk-suutin dt:seen? http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=27256
Vai onko se tämä http://www.mpt.fi/index.php?ukey=produc ... ctID=27255 ? :nörtti:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.12.2014 14:02

Rötää.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.12.2014 14:07

5-10 nroa pienempi pääsuutin korjannee ongelman. Kokeile ensin 5 numeroa pienemmällä pääsuuttimella, jos vielä rötää kuumana, niin sitten laita toiset 5 numeroa pienempi pääsuutin.
Tarkista kuitenkin ilmanputsarin kunto, ettei siellä ole kosteutta/jäätä tai likaa.

Ja ryyppymekanismin kunto on myöskin hyvä kattoa, ettei jumita.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.12.2014 14:52

En tiedä pääsuuttimen kokoa joten miten voin sen selvittää? Virinä athenan tehari, johtokikka, vähän kantta madallettu.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

23.12.2014 14:57

Ottamalla kaasarin irti ja tsekkaamalla. Ei sitä muuten tiedä pirukaan.