Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

23.4.2013 16:48

Ei se mitenkään vaikeeta pitäisi olla jos ny jokunen työkalu kädessä pysyy. Yleensä ite ottanu irti kokonaan niin on helpompi sitte suutimet vaihtaa, neulan pitäs pystyy kallistamalla kaasaria.
Toki onhan se aika jumppa jos käy kaikki suutin koot ja eri yhdistelmät läpi mutta kyllä se siitä :)

Re: KTM EXC 125

23.4.2013 20:43

Moro, niin mitenkäs mahtaa toi mittarin kalibrointi tapahtua?? Kun ei mistään oikeen kunnon neuvoja tunnu löytyvän.. :D kiitoksii!! :)

Re: KTM EXC 125

23.4.2013 21:03

21" Endurovanteelle, WS 2205
17" Smotovanteelle, WS 1882

-Eli mittarin virtajohto irti. (Musta, ruskea, punainen)
-! Täytyy olla oma paristo !-
-Painat nappia ( o ) ja mittaris lähtee päälle. Painelet sitä kunnes oikeassa alareunassa on symboli ( H )
-Pidät nappia ( o ) pohjassa, kunnes mittariis tulee symboleita. Valitset ( o ) nappia painamalla WS vilkkuvaks, ja sitten painat sitä ( + ) jollon näyttöön tulee kehämitta.
-Sitten painelemalla ( + ) ja ( - ) nii laitat sen kehämitan sopivaksi ( Voi pitää pohjassa jollon nopeutuu), ja sitten painat kerran ( o ) jollon pääset takasin valikkoon. Lopuksi painat ( o ) nappia pohjassa, kunnes mittari on taas normitilassa.
-Nyt virtajohto takasin kiinni, ja annat mittarin sammua. Tän jälkeen pistät mittaris taas käyntiin painamalla ( o ) ja heti siihen alkuun tulee se kehämitta näkyviin.

Pitäis olla tarpeaksi hyvin/helposti selitetty :)

Ps. Tän voi vaikka joku mode lisätä alotuisviestiin, jos näkee riittävän hyväksi.

Re: KTM EXC 125

23.4.2013 22:54

Toi wheelsize vähän laitekohtasta. Itellä 1770 ja näyttää tasan tarkan nopeuden kovissakin vauhdeissa (tarkistettu on) :)

Re: KTM EXC 125

23.4.2013 22:58

SimplemÄÄn kirjoitti:Ei se mitenkään vaikeeta pitäisi olla jos ny jokunen työkalu kädessä pysyy. Yleensä ite ottanu irti kokonaan niin on helpompi sitte suutimet vaihtaa, neulan pitäs pystyy kallistamalla kaasaria.
Toki onhan se aika jumppa jos käy kaikki suutin koot ja eri yhdistelmät läpi mutta kyllä se siitä :)


ite ainaki saan vaidettua suuttimetki kallistamalla kaasaria. löysää ilmanputsarin ja kaasarin välistä klemmari löysälle, imukurkun ja kaasarin välistä myös. sitte vaan kallistat kaasaria ja avaat kaasarin pohjasta 14mm propun ja vaihdat suuttimet. muista olla kiristämättä ps:ssää liian tiukalle, tuntuu kierteet olevan purukumia suuttimissa ;)
ai että mistäkö tiiän... :D

Re: KTM EXC 125

24.4.2013 0:27

putsipa kirjoitti:Toi wheelsize vähän laitekohtasta. Itellä 1770 ja näyttää tasan tarkan nopeuden kovissakin vauhdeissa (tarkistettu on) :)



Sehän riippuu monesta tekijästä, kuten renkaasta, sen kulumasta etc. mutta noi lukemat Racingbike anto mulle vakioina, niin noilla noi ohjeet laitoin :) Ja sitä voi jokanen sitten laittaa WS:n just omalle pyörälle sopivaks. Toi 1882 nyt vaan jonkinlainen lähtöarvo. :)

Re: KTM EXC 125

24.4.2013 17:25

nyt tarvittais amatimiehiä eli omaan kottaraiseen pitäis vilkut pistää niin meneekö sinne mittarin taakse siis se katkisija jolla vilkut pistetään kiinni ja olen muutenkin ihan hukassa noiden johtojen kanssa eikä noista räjäytys kuvista nyt ole juuri apua.. ja vm on -05 :roll:

Re: KTM EXC 125

24.4.2013 18:31

http://aijaa.com/c1ozvR

Onko tuolla kytkinsylinterin ja lohkon välisen tiivisteen paksuudella vaikutusta, jos niin miten ? :eek: Kun tuohonkin on itellä ainakin 3 eri paksusta tiivistettä ja tunkasin niistä vaan yhen siihen.

Re: KTM EXC 125

24.4.2013 18:41

Mikököhän mahtaa olla -09 exc vikana kun yleensä käynnistyy heti ekalla ja joskus saa polkea älyttömästi?

Re: KTM EXC 125

24.4.2013 23:06

alpinestars^ kirjoitti:http://aijaa.com/c1ozvR

Onko tuolla kytkinsylinterin ja lohkon välisen tiivisteen paksuudella vaikutusta, jos niin miten ? :eek: Kun tuohonkin on itellä ainakin 3 eri paksusta tiivistettä ja tunkasin niistä vaan yhen siihen.


ei juuri ole merkitystä.

RääGäri kirjoitti:Mikököhän mahtaa olla -09 exc vikana kun yleensä käynnistyy heti ekalla ja joskus saa polkea älyttömästi?


tulppaa vaihdettu? Onko tulpanjohto kunnolla kiinni? Onko säädöt kohdillaan?

Re: KTM EXC 125

24.4.2013 23:45

Löytys ylimääräsenä pari kappaletta uudenverosia A1putkia kotkottimeen, sekä uudet 06 orkkis etukatteet, 08-11 kilventeline yms hilpettä, yv:tä jos löytys ostaja noille niin hierotaan hinta kohilleen :)

Re: KTM EXC 125

25.4.2013 0:16

Kattelin uutta änkkää kottaraisee ja osu vaan silmään tuollanen FMF:än shorty. Aloin lueskelemaan noita arvosteluita tuolta sivulta niin kaikki sanoo että toisi muka tehonlisäyksen alakierroksille? http://www.motosport.com/dirtbike/FMF-P ... ER-2STROKE pitääkö se paikkansa. Kellään kokemusta? :)

Niin ja suoraa exc125 ei näkyny löytyvän mutta käyköhän 150 sx:n?

Re: KTM EXC 125

25.4.2013 12:03

KUISKUIS kirjoitti:Kattelin uutta änkkää kottaraisee ja osu vaan silmään tuollanen FMF:än shorty. Aloin lueskelemaan noita arvosteluita tuolta sivulta niin kaikki sanoo että toisi muka tehonlisäyksen alakierroksille? http://www.motosport.com/dirtbike/FMF-P ... ER-2STROKE pitääkö se paikkansa. Kellään kokemusta? :)

Niin ja suoraa exc125 ei näkyny löytyvän mutta käyköhän 150 sx:n?


Ei tuo lisää alavääntöjä, teoriassa pikemminkin siirtää tehoaluetta ylemmäs koska koska pakokaasut virtaa paremmin, mutta persdynossa et isoa eroa huomaa jos huomaat ollenkaan ;)

Re: KTM EXC 125

25.4.2013 15:13

Mistäköhän saisi exc -09 jalkatuen pidike jousen ja vvaloumpion ja sen etumaskin kiinikkeen (kuminen)?

Re: KTM EXC 125

25.4.2013 15:30

M o t o k e i d a s