Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.8.2014 0:22
Samipetä99 mulla oli sama ongelma detsissä ja syynä oli se että kytkinkopassa olevat rattaa olivat väärin ja tasapainoakseli ei toiminu minkä takia täristi.
24.8.2014 21:54
-illi- kirjoitti:Oon yrittäny tänää säätää jotai parituntia, mutta en meinaa saaha toimimaa. Purin myös puolet koko järjestelmästä, mutta en saanu akselia ulos ku toisesta päästä(paisarin puolelta ei lähteny se lätkä irti, vaikka sen kuusiokolon tietty aukas ja koitti vääntääkki. Eli mites se lähtee? Otin siis servomoottorin irti ja kokeilin ilman vaijereita ihan kädessä, ni sillonki meinas lagittaa, sitte ku sitä käänteli, ni aina välillä toimi oikein, iha ihme juttu . Kasasin koko systeemin ja koitin käyntii, ni toimi sillei vähä aikaa ja sitte jäi siihe loven koholla jumii ja lagittamaa käynnissäki tai se meni vähä sen kolon taakksekki. Sitte ku ottaa virrat pois päältä ja laittaa uudestaan, ni taas alkaa lagittamaa, sitte ku kääntää siitä kiekosta tai servommoottorista sitä kiekkoa loven vastaseen suuntaa, ni alkaa toimia normaalisti, sitte taas ku laittaa käyntii ja vähä kierrättelee, ni jää uudestaan jumii siihe kolon taakse. Eli onko tässä nyt kumpi pielessä onko tuo servomoottori paskana vai onko ypvs akselin välissä karstaa?
itellä meni vaijerit poikki ypvs:ltä niin olen ajanut pariviikkoa pakoaukonsäädin lukittuna mutta en muistanut ottaa servolta johtoa irti joten se joka kerta piti ääntä kun laitoin virrat päälle ja nyt se on alkanut lagittamaan samalaisesti kuin sinulla ei mitään tietoa että mistä johtuu kun ei ole edes vaijerit kiinni..
Jotain rajaa taas niihin lainauksiin!
Haamu
25.8.2014 12:19
Kannattaa ottaa se servokin auki ja putsata se huolella. -Zone-:lta löytyy hyvää asiaa YPVS servoista:
http://www.mediafire.com/view/7aow8bt9f ... voista.pdf
30.8.2014 10:08
Mikähän mahtais olla kun (vm-02) on 2kpl cdi:tä jo tänä kesänä syöny ja nyt taas kipinä hukku on 3uutta puolaa kokeiltu mut ei pelitä... voiko taas CDI mennä ... staattorilta tulee virtamittarilla yheltä joholta oikonen joka sitten tulee myös cdi:ille ja cdi:ltä
3.9.2014 21:18
Ostin tossa 06 vuoden re detsin nii vuotaako muilla ypvs öljyä? Pystyykö sen vuodon lopettaa esim. stefan vaihtamalla tms. vaikka ei kyl haittaa ku ulkonäöllisesti. Ja kannattaako tuorevoitelun hilppeet ottaa pois vai antaa vaan olla ja laittaa öljyt tankkiin?
4.9.2014 0:40
Kyllä se YPVS:n öljyn/pien vuoto yleensä on tyrehtynyt sen stefan ja o-renkaiden vaihdolla.
Noissa uudemmissa Detseissä on ihan luotettavaksi havittu ö-pumppu, varmuudeksi voi pikku lorauksen heittää öljyä bensan sekaan. Itse ajoin RD:llä kesän 1% seos tankissa ja öljypumppu käytössä. Ei ollut murheita eikä savuttanutkaan mitenkään häiritsevästi.
4.9.2014 20:08
Onkos kukaan muokannut uudenmman (04-07) mallin cdi:tiä vanhemman 99-02 mallin liittimille ja jos on ni heittäkää neuvoo ja ohjetta
4.9.2014 21:47
Mäkistation kirjoitti:Kyllä se YPVS:n öljyn/pien vuoto yleensä on tyrehtynyt sen stefan ja o-renkaiden vaihdolla.
Noissa uudemmissa Detseissä on ihan luotettavaksi havittu ö-pumppu, varmuudeksi voi pikku lorauksen heittää öljyä bensan sekaan. Itse ajoin RD:llä kesän 1% seos tankissa ja öljypumppu käytössä. Ei ollut murheita eikä savuttanutkaan mitenkään häiritsevästi.
Juu pitää varmaa ne ypvs stefat vaihtaa jossainkohti. Mutta öljyt laitan tankkii iha vaa varmuuden vuoks ja ku en tiiä et kuin se tuorevoitelu toimii jos keulittelee...
ja muutenki omasta mielestä parempi sotkee sinne bensan sekaa ni tietää ainaki seosprosentit yms. ni kannattaako ne hilppeet karsia poies?
4.9.2014 23:29
Miksei tuorevoitelu keulitellessa pelaisi? Jos siellä säiliössä vain tarpeeksi öljyä on niin ei se ilmaa haukkaa ja pumppu kyllä vetää sitä koneelle vaikka pyörä olisi pystyssä.
8.9.2014 13:54
Mites päin detsissä tulee nuo paisuntasäiliön letkut?Meneekö ylimmästä syyläriin ja alimmasta runkoon vai toisin päin?
24.9.2014 23:09
Nalle90 itellä ainakii sillee päin ne letkut, sitte semmoin kysymys että miten olis hyvä laittaa detsonin vaihteisto takas kun tuli tossa vaihettuu kaikki laakerit ja nyt olis tarkotus alkaa kasaamaa mut omal järjel en saa vaihteistoo paikallee ilman hienosäätö lekaa ja korii kaljaa...
9.10.2014 16:20
nyt tarviis apuja
eli ostin tossa joku aika sitte -07 x ja kotona katoin mäntää pakoaukosta nii
vitunmoiset naarmut männässä
noh pytty on porauksessa ja mäntä tilattu mutta minkä takia on leikanu? kone kuitenki pyöri ,katoin suuttimet nii oli 17,5tk? ja 240ps?
vireinä arrowi,johtokikka eli ypvs käytössä ja ilmanputsarista kuri pois ,onko nuo vakio suuttimet että johtusko leibasu siitä että ex omistaja ei älyny vaihtaa? jaaa mitä meinaa tossa tietopankissa tuo" tötsä irti"
9.10.2014 17:13
Liian pieni 17,5 ja 240 jos ilmapuolta avarrettu, nuo menis just vakioputsarilla, eikä se tötterö ole kuristin
tai ainakaan siihen suunniteltu, se on imuilman äänenvaimennin. sanosin että joku 25 ja 270 suuttimet ois passelit tohon kokoonpanoon.
16.10.2014 20:54
Ei kellään sattuis olee tietoo mistä mahtaa saaha dalttonii wössnerin männälle uusii renkaita
ja turha yrittää tyrkyttää mtn 24mx renkait kysytty jo ja ei käy...
16.10.2014 21:54
PJME myy ainakin mäntiä, ehkä heiltä niitä saisi? Kuulemma myös suoraan Wössneriltä on saanut tavaraa spostin kautta tilattua.