Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.7.2014 0:48
Mistä löytys/tietääkö kukaan dt:n yläohjauslaakerin mittoja ?
2.8.2014 16:09
Mitä öljyjä menee detsin keulaan ja kuinka paljon?
3.8.2014 22:51
Ihan normaalia hydraulic keulaöljyä.. Puoli litraa / per pumppu
4.8.2014 12:35
10W taikka 15W öljyä, merkillä ei merkitystä.
7.8.2014 20:55
mahtuuko 150 levee pilot poweri pyörimään supermoto detsin vanteilla?
jos ei niin mitä muita renkaita suosittelette?
7.8.2014 22:59
Mahtuu, taitaa olla vakiokokoki se 150
8.8.2014 9:59
Mikähän mahtaa olla 2007 smotodetsissä, kun kiihdyttää/ajaa korkeilla kierroksilla ja laittaa kytkimen pohjaa,kierrokset jää aika korkeelle, muttakun pumppaa kerran kaasua niin palaa taas norm. tyhjäkäynnille. Toinen juttu että mikähän mahtaa olla kun käy niin saatanan kuumana, 40km suuntaansa 2päällä niin mag ja kytkinkopap niin kuumia että ei voinut pitää jalkaa tapilla kun poltti
Ei tässävaiheessa kuitenkaan vielä keittänyt... Nyt otin termostaatin pois ja ruvennut keittämään vähän lyhyemmälläkni ajolla, jossei ruiski vesiä pois niin vähintäänkin porisee... Kolmas juttu, että vuotaa rankasti öljyä vetarin tai vaihepolkimenakselista... Vetarin stefan vaihoin jo, mutta silti vuotaa... Pitää koittaa vielä vaihepolkimen akselin stefan vaihtoa, mutta en usko että se niin paljoa voi vuotaa meinaa takarengas, vanne, takavalo ja lippa jne ihan öljyssä, mutta onpahan yks hyväpuoli että ei tarvitte rasvata ketjuja, on kokoajan hyvässä öljyssä
9.8.2014 15:58
Vakiorenkaankoko on 140/70.
Itsellä kiinni tällähetkellä 160/60, on hienon näköinen ja mahtuu pyörimään.
17.8.2014 22:35
Saako jostain ypvs akselin pytyn oikealle puolelle tulevaa suojaa?
17.8.2014 23:08
Kannattaa katsella käytettynä nettivaraosasta, mototallista sekä purkaamoilta.
18.8.2014 0:58
Itselläkin kyseinen osa hakusessa, ei meinaa löytyä mistään. Ulkomaita myöden jo koluttu.
21.8.2014 16:05
Moro! Kuuluuko ypvs:n tehä se tarkistusliike vaikka johtokikkaa ei olla tehty? Mulla nimittäin se tekee sen ja kun kierrättää niin pakoaukon laippa pyörähtää kiinni eikä auki niinkun kuuluu, onko normaalia jos johtokikkaa ei tehty? Koko kesän miettiny kun ei kule kun satasta, mutta ehkä se johtuu siitä ettei ypvs ollukkaan käytössä
22.8.2014 9:13
Jep teet johtokikan ja säädät sen laipan tarvittaessa oikein, se on kuristettu sillä tavalla
22.8.2014 21:29
Moro mikä helvetti on dtssä vialla kun paikallaakin kun kääntää kaasuu ni täristää pyörää ihan todenteolla,sama ajaessa....koneen kiinnitys pultit on ja pysyy kiinni eikä onkohan se nyt sitte vauhtipyörä siellä magneeton kopan sisällä niin sitä kun koittaa liikutella niin ei siellä mitään väljääkään ole.... pyörä on RE ja ajettu 33tkm joten kävin aattelee että voiko se olla laakeri rempan aika...? Alkaa jo pikku hiljaa harmitaa ton paskan jatkuva vikojen eliminointi...( tuntuu että kotarissakin pidempi huolto väli...)
22.8.2014 21:40
ZeyRaah kirjoitti:Mikähän mahtaa olla 2007 smotodetsissä, kun kiihdyttää/ajaa korkeilla kierroksilla ja laittaa kytkimen pohjaa,kierrokset jää aika korkeelle, muttakun pumppaa kerran kaasua niin palaa taas norm. tyhjäkäynnille. Toinen juttu että mikähän mahtaa olla kun käy niin saatanan kuumana, 40km suuntaansa 2päällä niin mag ja kytkinkopap niin kuumia että ei voinut pitää jalkaa tapilla kun poltti
Ei tässävaiheessa kuitenkaan vielä keittänyt... Nyt otin termostaatin pois ja ruvennut keittämään vähän lyhyemmälläkni ajolla, jossei ruiski vesiä pois niin vähintäänkin porisee... Kolmas juttu, että vuotaa rankasti öljyä vetarin tai vaihepolkimenakselista... Vetarin stefan vaihoin jo, mutta silti vuotaa... Pitää koittaa vielä vaihepolkimen akselin stefan vaihtoa, mutta en usko että se niin paljoa voi vuotaa meinaa takarengas, vanne, takavalo ja lippa jne ihan öljyssä, mutta onpahan yks hyväpuoli että ei tarvitte rasvata ketjuja, on kokoajan hyvässä öljyssä
Itellä ollu kans kaikki noi viat lämmöt nousee tod.näk. koska kannentiiviste menny, kierroksis mulla autto ku otti kaasarin osii putsas ja katto ettei oo mitää ihme jurmui tullu luistii ja muutenkii kattoo sillee ku se on irti että toimii niiku pitää ja öljyy kusee mullakii edellee samast paikkaa kun sinulla ja on stefa vaihettu mut kusee silti veikkaan että laakeri nii kulunu että ku antaa vähäkää kenkää nii vääntää akselii sen verran et päsee öljy virtaa, mulla vuotaa se niin vähä että ei maksa vaivaa korjata