Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2015 15:38

Villi veikkaus että suihkutat sitä imukaulaan ja lyöt pärrän käyntii. Jos sitä alkaa häviään/kuivaan imukaulan ulkopinnoilta niin imukaula vuotaa. Toivottavasti ymmärsit mitä ajan takaa täs :D

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2015 16:46

Lyön pyörän tyhjäkäynnille ja suihkuttelet jarrukliineriä imukaulaan ja muualle missä mahdollisuus vuotoon. Jos kierrokset nousee suihkuttaessa, niin on imuvuotoa.

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2015 16:49

Ok no ei se sit ainakaan imukaulasta vuoda. ja neuloista sen verta et k57 laihimillaan toimi ala/keskikierroksil hyvin ja kokeilin laittaa sen yhen pykälän rikkaammalle ni röpötti nii paljo et hyvä ku pääs piikille ollenkaa, eikä vaikuttanu siihen piikkiin siis mitenkään. ja kun kattelin neuloja mitä iteltä löytyy ni huomasin et joissain on tasanen neulan kärki ja joissain se on sellanen niiku terävä/kiilamainen ja tollasella kiilapäisellä röpöttää aivan helvetisti eikä ota kierrosta ollenkaan. ja kokeilin myös k21 neulaa mikä oli jonku verran paksumpi kun noi +-k60 neulat ja siin oli myös sellanen terävä pää, niin vähän viilalla tasotin sitä päätä ja nyt sen kans toimii kaikkei parhaiten keskikierroksil ja piikil. Aika sekavasti kerrottu mut kai joku ymmärtää :D

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2015 18:26

Mitä jos heität pienemmän pääsuuttimen ja sitten kokeilet vaihdella neulan paikkaa :roll: . K57 muute todettu parhaaks neulaks suunnillee tollatteelle virisetille. K21 suositellaan polinin 154 pytyn kans. Ainaki mun korvaa toi sun ps 180 kuulostaa aika isolle :eek: . Meinaa 155-165 on ainaki omast mielest parhaiks todettu. Et kokeileppa pienempää ps ja sit säädellä neulan paikkaa. Huom pyörät ja kaasarit kuitenki yksilöitä jotenka nää meidän huutelemat ohjeet ei välttämättä päde :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2015 18:43

Juu oon nähny kans noi suositukset. kaipa sitä sit vaa kokeilemaan ja vaihtelemaan palikkaa

Re: Aprilia SX/RX125

22.2.2015 21:23

Itellä oli tasalaki männät ja kannet 34lortto ja v-forcet ,tyhjä putki nii 158 pääsuuti, neula k56 joka oikeesti paras TK suuti 34 ja 125cr jäi.

Re: Aprilia SX/RX125

23.2.2015 9:46

Muistinkohan neulat väärin :s , mutta juu hyvä kun korjasit Jaani kun veikkaan että sulta löytyy suurin tietous kyseisestä pärrästä :D . Mites oliko V-forcet millane hyöty kun niiden ostoa pohtinut ja pitääkö niiden asennuksen jälkeen muuttaa kaasuttimen säätöi ?

Re: Aprilia SX/RX125

23.2.2015 19:45

Itelläkin pelaa täydellisesti k56 neulalla. Ps 160 ja tk oisko ollu 36 tai 38.. :) Ja mun pyörässä on 34 lortto, v-forcet ja Arrowin putki.

Re: Aprilia SX/RX125

24.2.2015 20:07

Kyllähän muilla v-forceilla kierros herkkyys paranee paljon!

Re: Aprilia SX/RX125

25.2.2015 15:52

Morjens! Mitä mieltä porukka on Scalvinin putkesta, tarkotuksena ois tilata semmonen.
Vai ajaako esim tehtaan TTputki asiansa yhtä hyvin?

Re: Aprilia SX/RX125

26.2.2015 14:41

No en voi sanoa tietäväni täysin asiaa, mutta tässä jotain. :nörtti:
Scalvini yläkiertosin putki mitä apriliaan saa. Eli siis täysi vastakohta TT putkelle, joka on alakiertosin, antaa parhaat väännöt alhaalta keskelle ja piikin alue alkaa aikaisemmin ~7800 rpm. Eli putket kuin yö ja päivä ja se riippuu mitä pyörältä haluaa kun putkea hommaa.
itsellä ei scalvinia ole :D tällee muulla tiedolla puhun :lol:

Re: Aprilia SX/RX125

26.2.2015 16:09

scalvinia saat olla sitten öljytä useasti jos haluat sen pysyvän ruosteettomana tai se radikaalein ratkasu eli maalaat sen. Mutta jos todellakin sitä tehoo haluat niin se taitaa olla se vaihtoehto ainut, mutta se on sitten nimenomaan tehoa, väännöstä saat vaan haaveilla :D

Re: Aprilia SX/RX125

26.2.2015 21:04

Kertokaas mulle nyt hyviä/huonoja puolia tosta sx:ästä. Pitäis tässä kohtapuoliin kevari hankkia ja muita vaihtoehtoja mulla on ollut HM crm, Yamaha DT ja Hussen sm. :D

Re: Aprilia SX/RX125

26.2.2015 22:18

Helvetin hyvä pyörä. Älä osta hussea! :lol: Ehkä vähä tarkemmi:
+ei hussen kaltasta sähköpaskaa, suht luotettavat sähköt
+Todella pirteä TT vaikka luokiteltu katulaiskaksi
+Jo pelkillä TT osilla enemmän hepoja ku husses, 34mm dellorttoo, v-forcee jne kehiin laittaessa pyyhkii husseilla lattiaa ja lähentelee kisapiikkien tehoja
+omasta mielestä luotettava pakoaukonsäädin ( jopa 2 vaihtoehtoo, Rave 1 ja 2) helppo huoltaa PA-säädintä eikä oo hussen kaltanen paska ;)
+Aika huoltovapaa verrattuna kisapiikkeihi muistakaa vaihtaa ne muovirattaat ajoissa :) ettei kone kilaha , tosin esim detsi paljon vapaampi huoltojen suhtee
+itse ainaki hyvin saanut kaikki varaosat helposti tosin husseihi löytyy helpommi ku ne o sellasta syöpää että kaikkia osia pitää löytyä aina
+/- jotkut tykkää taikka ei ulkonäöstä
+/- käynnistyspoljin ja ketjut "väärällä " puolella. Toiset ei tykkää, mutta ite tykkään tosi paljo tost polkimen paikast ku helppo potkast käyntii eikä tarvi kavuta pyörän päälle
-vakiona lussu yllätys yllätys :D :D niihä ne kaikki A1
-Jousta kannattaa kiristää tai painaa laittaa lusää kaasua kun muuten aika löysä ja painuu helpost pohjaa, ei pysty edes kyytsää

Kailen kaikkiaan mahtava pärrä, en vaihtas :seko:
Suositeltavat osat mitä laittaa että voi säikytellä kylän mummoja :lol: : 34mm dellortto vhsb, tehtaan TT putki ( paras, ei mitään arrow/gianelli shaibaa), v-force3 kotarin sopii suoraa ;) ja rave 1 taikka 2

Tossa jottai pientä, muut täydentäköö :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

26.2.2015 22:51

ma$$i kirjoitti:Helvetin hyvä pyörä. Älä osta hussea! :lol: Ehkä vähä tarkemmi:
+ei hussen kaltasta sähköpaskaa, suht luotettavat sähköt
+Todella pirteä TT vaikka luokiteltu katulaiskaksi
+Jo pelkillä TT osilla enemmän hepoja ku husses, 34mm dellorttoo, v-forcee jne kehiin laittaessa pyyhkii husseilla lattiaa ja lähentelee kisapiikkien tehoja
+omasta mielestä luotettava pakoaukonsäädin ( jopa 2 vaihtoehtoo, Rave 1 ja 2) helppo huoltaa PA-säädintä eikä oo hussen kaltanen paska ;)
+Aika huoltovapaa verrattuna kisapiikkeihi muistakaa vaihtaa ne muovirattaat ajoissa :) ettei kone kilaha , tosin esim detsi paljon vapaampi huoltojen suhtee
+itse ainaki hyvin saanut kaikki varaosat helposti tosin husseihi löytyy helpommi ku ne o sellasta syöpää että kaikkia osia pitää löytyä aina


No ohhoh, aikamoista ääripäätä... Itsehän sanoisin että;

+Aivan yhtä luotettavat sähköt kuin husqvarna
+yhtä pirteä TT kuin muutki
+täystehona pönkii saman ku husqvarna
+sekä aprilialla että husqvarnalla on sähköinen ja mekaaninen pakoaukonsäädin tarjolla
+huollot samaa luokkaa kuin dt/sms (Itse tekisin näin: lootaöljyt 1500km, mäntä ja muovirattaat 10000km, alakerran kuulalaakerit 20000km välein.)