Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.8.2014 18:18
Juuh elikkä nyt se tapahtu. Eka kaato.en ees ollu pyörän päällä vaa laitoin suoraan tarkastaakseni öljyjä ja siitähä se kaatu. Pumput meni vinoon. Millä mä nyt ne suoristan ?
20.8.2014 18:42
Onko varmasti pumput kierot, ettei ole vaan pyörähtänyt t-paloissa?
20.8.2014 18:44
Eli siis jos laitan sarvet suoraan, niin oikee etupumppu on edempänä mitä vasen. Lisäksi sitten eestäpäin katottuna tällöin eturengas osottaa vasemmalle, aika paljonkin. Tässä kunnossa siis aika ajokelvoton
21.8.2014 15:33
Kokeile tehdä silleen, että meet pyörän eteen, laitat jalat etupyörän molemmille puolille tiukasti ja sitte väännät ohjaustangosta ja samalla pidät etupyörää paikallaan, ainakin mopon kanssa toimi aikoinaan noin.
21.8.2014 15:48
Löysäät vähän t-paloja pumpusta niin oikenee varmasti noin jos pumput on suorat. Monesti tangon raisereiden pultit menee semmosien kumi puslien läpi, joten jos tanko on ihmeellisessä asennossa, kokeile löysätä raisereiden pultteja.
26.8.2014 19:09
Juu jos vika ei oo jo korjattu nii bensapumppu on paskana sulla multakin meni
M4NN1N3N kirjoitti:Mikähän mahtais olla vikana kun yzärin bensapumppu ei toimi lämpiminä päivinä , mutta aina illemmalla toimii taas kun on viileämpi? Eli kun virrat kääntää niin bensa pumppu ei pidä ääntä ja ei lähde käyntiin.
27.8.2014 14:41
Itellä kuuluu koneesta tasaisesti sellainen "Hurr hurr hurr hurr" (vaikea kuvailla mutta ei normaali ääni ole) , kuuluu tyhjäkäynnilla ja ajossa. Se ei siis ole mitään nakutusta tai kilinää niin mistähän tuo vois johtua ? Oisko mahollista että nokkaketju päässyt löystymään tai jotain ? Toimii kyllä samallalailla kuin ennenkin. 26000km ajettu pyörä joten kohta varmaa muutenki koneremppa lähellä
tosin 4t tekniikka ei itelle oo tuttua muusta kuin jostai 110cc kiinanihmeistä milla junnuna ajeli joten tiiä uskaltaako lähtä aukomaankaa
27.8.2014 21:39
Yllättävän helppoo se remontoiminen on
Tekemällä oppii
28.8.2014 13:39
Tietääkö kukaan onko nämä yamahan mustat kattee maalattu millään? Tässä kun tota kaatumiskorjailua olen tehny ni ihmetelly kun jos katetta hioo, siitä lähtee ohut kirkas kerros pois ja sitten tulee musta muovi. Niinkuin ei maalia olisi ollenkaan, pelkkä jonkinlainen kirkaslakka? Jos siinä on pelkkä lakka, se helpottais mun hommia huomattavasti. Riittäis pelkkä muovikitti, hionta ja lakkaa
30.8.2014 16:11
Tänään loppui oma taival tämän Yamahan kanssa. Kiitoksia vaan kaikille täällä ketkä auttaneet ongelmissa ja koitan itsekin jatkossa auttaa yzärin omistajia
1.9.2014 16:33
Onko kukaan vaihtanut tangon päätypainoja tähän? omat naarmuilla yms, ja kun rupesin asiaa ihmettelemään, näyttäis tangon sisähalkasija olevan n. 16mm. Eihän tollaselle koolle myydä mitään. Ja sitten se että kaikki tarvike tangon päätypainot näyttää ihan vääriltä, noihan on kierteillä tuolla kiinni? jelppikää jos on mitään ajatuksia
2.9.2014 22:51
Voisko kukaan tehdä yksinkertaista kuvasarjaa öljynsuodattimen vaihdosta? Itselläni ei aiempaa kokemusta 4-tahti vehkeistä ole
Ei kai tuo kovin vaikea homma pitäisi olla.
3.9.2014 14:33
Kirjoita googlen hakuun vaikka "yamaha yzf r125 service manual" nii sieltä löytyy semmonen 300 sivuinen pdf tiedosto jossa on englanniksi tuokin selitetty yksinkertaisesti ja kuvien kera.
Viimeksi muokannut jonicc päivämäärä 3.9.2014 15:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Ei lainata edellistä viestiä
3.9.2014 21:25
Killerchipmunk kirjoitti:Onko kukaan vaihtanut tangon päätypainoja tähän? omat naarmuilla yms, ja kun rupesin asiaa ihmettelemään, näyttäis tangon sisähalkasija olevan n. 16mm. Eihän tollaselle koolle myydä mitään. Ja sitten se että kaikki tarvike tangon päätypainot näyttää ihan vääriltä, noihan on kierteillä tuolla kiinni? jelppikää jos on mitään ajatuksia
Mää hain aikanaan motonetistä tämmöset
http://www.motonet.fi/fi/tuote/382825/MP-tankopaino-135mm-gold päätypainot tohon ja pähkäilin saman asian kanssa kun alkuperäiset oli kierteillä.
Päädyin sitten semmoseen patenttiin että laitoin painossa olleen "kiristyskumin" ympärille niin suuret prikat kun tangon sisään mahtu ja tuon kumin ympärille muutaman kierroksen jääkiekkoerkkaa sitä paksuntamaan ja ihme kyllä siinä ne on ainakin tähän asti pysyny.
Tosin vakiopainoihin jos vertaa niin nuohan ei paina palio mitään ja sen kyllä huomaa tangon tärinän muodossa.
Niin ja oli hyllyssä muitakin värejä ku kultaset, eikä noi mahottoman kalliit ollu.
4.9.2014 10:20
Mikähän on yzärissä kun tyhjäkäynnillä kuuluu pyörivä hankausääni koneesta. En ole ajanu enää sen jälkeen ko huomasin se, mutta tietäsikö joku mikä saattais olla vikana ko ite en oo hirveästi tutustunu tuohon koneeseen?
Kiittin vastauksista jo etukäteen.