Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.5.2013 13:05
Joo 4t moottori/laatikkoöljy toimii siinä missä tavallinen laatikkoöljykin. Ei ole tainnut olla täällä puhetta, mutta Husqvarnan huolto-oppaista löytyy säätötaulukotkin. Nämä on kopioitu suoraan 2008 WR/CR 125 alta.
Tehdassäädöt:
http://imageshack.us/a/img832/9869/wr1j.jpgSuutintaulukko:
http://imageshack.us/a/img22/2455/wr2na.jpgMoottori on kokenut pieniä muutoksia vuosien varrella, minkä voi lukea tietopankistakin. 08 vuosimalliin taisi tulla uutena esim. V-Force 3 läppärunko. Näitä taulukoita voi soveltaa siis vain vanhempiin ja niihinkin pienellä varauksella. 08 taitaa olla viimeinen malli, mihin noita on tehty. Netistä voi hakea koko opusta. Toivottavasti olisi vielä apua jollekulle.
1.5.2013 13:41
Tehäänkö noihin uudempiin husseihin siis enää ollenkaa mitään säätötaulukoita? Itelläni siis vm.12, niin olisi ihan jees tietää millasii suuttimii rupeen sitten kesällä tuonne pistään.
1.5.2013 14:14
Tai luulisi kyllä, että noihin uudempiinkin on opukset olemassa. Ei vain oikein löydy netistä mistään
1.5.2013 17:10
Jymä kirjoitti:Joo 4t moottori/laatikkoöljy toimii siinä missä tavallinen laatikkoöljykin. Ei ole tainnut olla täällä puhetta, mutta Husqvarnan huolto-oppaista löytyy säätötaulukotkin. Nämä on kopioitu suoraan 2008 WR/CR 125 alta.
Tehdassäädöt:
http://imageshack.us/a/img832/9869/wr1j.jpgSuutintaulukko:
http://imageshack.us/a/img22/2455/wr2na.jpgMoottori on kokenut pieniä muutoksia vuosien varrella, minkä voi lukea tietopankistakin. 08 vuosimalliin taisi tulla uutena esim. V-Force 3 läppärunko. Näitä taulukoita voi soveltaa siis vain vanhempiin ja niihinkin pienellä varauksella. 08 taitaa olla viimeinen malli, mihin noita on tehty. Netistä voi hakea koko opusta. Toivottavasti olisi vielä apua jollekulle.
Kiitoksia taulukoista. Pitääpä koittaa pari kokoa pienempää
4.5.2013 2:26
Millasissas tuntimäärissä WR 125 pyttyä tarttis pinnotella uudestaan?(tai kuinka monen männän jälkeen) Pääs WR leipomaan uudella männällä, n.90km ajettu sisään jo ja kilkkas omia aikojaan 70km/h:n vauhdista. Tuli vaan mieleen, että mahtoko entinen omistaja jättää kertomatta pytyn tuntimäärät kun sanoi vain, että mäntä pitää vaihtaa.
4.5.2013 10:06
Myykää kytkinkruunu !!
4.5.2013 13:18
Nyt haettu COC/vastaavuustodistus maahantuojalta... Vielä vilkut/töötti/peilit yms kiinni.
Pitkää paikkansa että mittarissa täytyy olla yli 6.tkm, muuten verotus menee uuden mukaan... Meikäläisellä on 2.tonnii mittarissa...
Onks kellään weerrässä lukollista bensakorkkii, ettei kukaan kusis/ laittais skeidaa tankkiin ? Mistäkö löytyis semmonen ?.
Sit isommalle etujarrulevylle satulan siirtoadapteria, mistä löytyis halvalla?
4.5.2013 22:44
Kaasulainen kirjoitti:Nyt haettu COC/vastaavuustodistus maahantuojalta... Vielä vilkut/töötti/peilit yms kiinni.
Pitkää paikkansa että mittarissa täytyy olla yli 6.tkm, muuten verotus menee uuden mukaan... Meikäläisellä on 2.tonnii mittarissa...
Sit isommalle etujarrulevylle satulan siirtoadapteria, mistä löytyis halvalla?
Tietääkseni noin menee verotus.
Ebaysta varmasti halvin.. tai puretusta smr hussesta.
Voisko joku laittaa mulle 08 sähkökaavion kun kone ei nyt suostu lataamaan owners manuaaleja auki?
4.5.2013 23:28
OziBo_ kirjoitti:Myykää kytkinkruunu !!
Jos kruunu on urilla niin voit kokeilla viilata tasaiseksi. Voi toimia hyvänkin aikaa hieman käytöstä riippuen. "Vanhan mallin" husseissa tuntui olevan vähän heikohko kytkin. Ei irroita kunnolla (vaihde päällä kytkin pohjassa pyörä tahtoo liikkua eteenpäin ja käynnistyy huonosti) ja kruunu menee herkästi urille. Öljyt vaikuttaa aika paljon tuohon irroittamiseen. Vakiomittarit (tai niiden taustavalot) hajoaa myös herkästi.
OziBo_ kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle 08 sähkökaavion kun kone ei nyt suostu lataamaan owners manuaaleja auki?
http://imageshack.us/a/img19/3403/kaavio1.jpghttp://imageshack.us/a/img835/8844/kaavio2.jpg
5.5.2013 0:55
kertokaas paljo teillä 125 WR kuluttaa... itellä menee sellaset 7,5-10l/100km
5.5.2013 10:16
Jymä kirjoitti:OziBo_ kirjoitti:Myykää kytkinkruunu !!
Jos kruunu on urilla niin voit kokeilla viilata tasaiseksi. Voi toimia hyvänkin aikaa hieman käytöstä riippuen. "Vanhan mallin" husseissa tuntui olevan vähän heikohko kytkin. Ei irroita kunnolla (vaihde päällä kytkin pohjassa pyörä tahtoo liikkua eteenpäin ja käynnistyy huonosti) ja kruunu menee herkästi urille. Öljyt vaikuttaa aika paljon tuohon irroittamiseen. Vakiomittarit (tai niiden taustavalot) hajoaa myös herkästi.
OziBo_ kirjoitti:Voisko joku laittaa mulle 08 sähkökaavion kun kone ei nyt suostu lataamaan owners manuaaleja auki?
http://imageshack.us/a/img19/3403/kaavio1.jpghttp://imageshack.us/a/img835/8844/kaavio2.jpg
Kiitoksia Jymä taas!
Jep tsekkasin kytkintä toissapäivänä ja urilla oli. No enpä sitten jaksanut paljoa viilailla kun kruunusta on kaksi sakaraa poikki
Siks pitäis uus saada. Joo ja vakiomittaristo ei oikein toimi, sieltä on kyllä jotain piuhojakin liittimestä irti ja osa ei mene mihinkään.. Lisäks pitäs saada myös vilkut tohon vehkeeseen, jotain omia sätöksiä vedetty
ville69 kirjoitti:kertokaas paljo teillä 125 WR kuluttaa... itellä menee sellaset 7,5-10l/100km
Saman verran menee itellä. Tai no, 10 en oo vielä saanu menemään
5.5.2013 12:10
mulla käy oma hupsu tyhjäkäynnillä iha perkeleen laihalla... että vissiin pitäs pienempää tyhjäkäyntisuutinta pistää? tämä ilmeni kun jätin pyörän muutamaksi minuuttia pyörimään tyhjäkäyntiä ja kun rupesin kaasuttelee nii iha vitun tujut savut päästi
tosiaan normiajossa tulppa maitokahvin värine eli seokset suuripiirtei oikein, eikä röpellä tai mitää...
5.5.2013 12:23
ville69 kirjoitti:mulla käy oma hupsu tyhjäkäynnillä iha perkeleen laihalla... että vissiin pitäs pienempää tyhjäkäyntisuutinta pistää? tämä ilmeni kun jätin pyörän muutamaksi minuuttia pyörimään tyhjäkäyntiä ja kun rupesin kaasuttelee nii iha vitun tujut savut päästi
tosiaan normiajossa tulppa maitokahvin värine eli seokset suuripiirtei oikein, eikä röpellä tai mitää...
Tarkotat varmaan että käy rikkaalla?
Pienempi tyhjäkäyntisuutin tosiaan. Tosin, tuo 2-t tekee aina niin kun on tyhjäkäynnillä kauan, että rötää huolella sen jälkeen.
5.5.2013 12:40
Mimmosii seoksii ootte tuonne tankkiin tunkenu omissa husseissa? Netistä tulostelin tuollasen owner's manualin ja siellä luki oiken isolla, että not under 3%. Kuulostaa vaan niin hemmetin paksulta toi 3%, kun nyt heitin varmuuden vuoksi sen 3 prossaa tonne tankkiin ja savuttaa vähintään tarpeeks
Vissiin saatta johtuu öljystäkin vähän kun tebikan öljyt heitin tonne tankkiin, kun oli lojumassa tuolla varastossa. Ens viikolla lähtee kyl castrollit tilaukseen kun ei pahan hintasta
5.5.2013 13:08
OziBo_ kirjoitti:ville69 kirjoitti:mulla käy oma hupsu tyhjäkäynnillä iha perkeleen laihalla... että vissiin pitäs pienempää tyhjäkäyntisuutinta pistää? tämä ilmeni kun jätin pyörän muutamaksi minuuttia pyörimään tyhjäkäyntiä ja kun rupesin kaasuttelee nii iha vitun tujut savut päästi
tosiaan normiajossa tulppa maitokahvin värine eli seokset suuripiirtei oikein, eikä röpellä tai mitää...
Tarkotat varmaan että käy rikkaalla?
Pienempi tyhjäkäyntisuutin tosiaan. Tosin, tuo 2-t tekee aina niin kun on tyhjäkäynnillä kauan, että rötää huolella sen jälkeen.
Oho tosiaankin liian rikkaalla kävi
ja kiitos. Pitää vilkasta mikä suuti siinä nyt on ja käydä uutta hakee sitte
Nuista öljyn seoksista. Ite ajan castrollin öljyllä ja seoksina mulla on 2,3% - 2,5% ja hyvin on pelannu. Eikä ryvi öljyä putkesta, toki pieniä pisteitä valkoseen takalippaan tulee