Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 1:16

UUTTA VIDEOO!!! http://www.youtube.com/watch?v=Jke9-LA2Jxk
!

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 8:29

Jos se pyörittää starttia kumminkin niin hiilet on todnäk kunnossa. Noissa bilteman akuissa ilmennyt sitä, että kun niiden varaustaso laskee alle tietyn pisteen niin se katkoo jännitettä sen verran että ei riitä enää juuri sähköstartilla käynnistämiseen.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 10:10

Ei pyöritä starttia kuten videossa näkyy, kun pelkästään naksahtaa. Ja tosiaan lopetti kuin seinään pyörittämisen.

Suoraan laturista ku anto akun napoihi virtaa niin ei ainakaan startti siihenkään herännyt, mut ei se vissiin tarpeeks annakkaan pelkästään laturista? Täytyy ostaa uus akku ja kokeilla, piti tosiaan toi startti hirveetä rutinaa yhessä vaiheessa, et olis varmaan syytä sekin ottaa auki?

Tai emt oliko rutinaa, mut sillast et joku siel hinkkas toisiaan vasten, et oisko sielt hiilet olleet jotenki irti ja lopulta lähtivät irti ja nyt pitää tollasta naksunaa vaan ku ei jaksa pyörittää jos siellä on jotaki välissä, esim ne hiilet??

Hyvä et joku viittinyt tähän asti auttamaan! :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 17:01

Nosta isin autosta konepelti ylös, ota apuvirtakaapelit ja tökkää akkuun kii ja sit miinus maadota pyörään ja tökkää sillä plussakaapelilla startin kylkeen, ihan pikaisesti vaan testaat jos pidät liian kauan niin saattaa palaa jotain. Jos tosiaan starttaa tavallisesti niin vika ei ole startissa vaan jossain siellä piuhoissa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 20:09

iamjani4life kirjoitti:UUTTA VIDEOO!!! http://www.youtube.com/watch?v=Jke9-LA2Jxk
!


Ihan jees settiä.. vielä mukaan isoista vauhdeista endot, circlet yms. niin nättiä!
Täytys itekkin tehdä joku videonpätkä kunhan saan jonkun kuvaajan joka osaa kuvata : D Olis täsä lähikulmilla pari muutakin detsiä missä ei meinaa pysyy etufillari maassa.. Täytyy poikien kanssa keväällä väsätä joku vireo ennenku autoikä puskee päälle, jäis edes jotain muistoja :lol:

Mutta juu, taas on ongelmia tuon läjän kanssa vai onko normaalia että laittaa syylärin täyteen ja ajaa 50km ja taas saa lisätä AINAKIN desin ellei pari. Kerää myös painetta ja tussauttaa kun avaa korkin vaikka ois jäähtyny kone..? Ei vuoda mistään väärästä paikasta pihalle ja ylivuotoletkua vähän paha seurata näillä kurakeleillä( eikä se sieltäkän sylje ilman syytä, tietenkään).
Alle 1000km sitte pytty ja kansi kävi koneistajalla ja molemmat tiivistepinnat on suorat, athenan kannentiiviste ja oikea kiristysmomentti ja oikealla taktiikalla kiristetty. Ei savuta normaalia enempää jne. että ei pitäis kansikaan vuotaa :O

Sitten vielä, olisko jollain muistissa lyhyempien koiranluitten mittoja, ei mitään ylilyöntejä vaan tavotteena olis vähän ryhdikkäämpi ilme niinku esim. viesti:n detsissä ?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 21:48

niin mut vuotaako vesipumpun stefa ?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 22:29

Siis valuttele vaihteistoöljyt ulos ja kato mimmosta kuravelliä sieltä tulee ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

5.11.2012 22:44

Nuista koiranluista, niin itellä on reikienväli 94mm. Ainakin omasta mielestä sopiva, ei mikään jonnederbin näkönen. Kurkkaa galleriasta(tosin siellä aika huonoja kuvia..)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.11.2012 9:28

Kiitoksia. Niin ja oletan että reikäväli on mitattu reikien keskeltä?
Ei pitäis olla öljyjen seassakaan, ainakin siitä tarkistussilmästä kun tsekkaa niin ihan tasasen mustaa :lol: Ja alakerta rempattu viime talvena ja sen jälkee ajettu joku 4-5 tonnia, luonnollisesti vaihdoin myös kaikki stefat sillon.
Jos ajelis vielä pari viikkoa kunnes saan mankin ajoon ja lyö sitten detsin atomeiksi.. Vaihteeks :D On kyllä talveks tekemistä kun läpikäyntiä odottaa detsin lisäks temmi ja shercon tial :lol:

Vierähti vähän OT:ksi, lieneekö niin vaarallista :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.11.2012 10:39

Oikein oletit ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

6.11.2012 22:39

Itellä oli startissa sama vika alku kesästä . Otin kaikki sulakkeelle ja startille menevät johot irti ja suihkutin crc:tä liittimii ja kiristin kunnolla ja nyt on toiminut koko kesän ja syksyn :)



viesti kirjoitti:Ei pyöritä starttia kuten videossa näkyy, kun pelkästään naksahtaa. Ja tosiaan lopetti kuin seinään pyörittämisen.

Suoraan laturista ku anto akun napoihi virtaa niin ei ainakaan startti siihenkään herännyt, mut ei se vissiin tarpeeks annakkaan pelkästään laturista? Täytyy ostaa uus akku ja kokeilla, piti tosiaan toi startti hirveetä rutinaa yhessä vaiheessa, et olis varmaan syytä sekin ottaa auki?

Tai emt oliko rutinaa, mut sillast et joku siel hinkkas toisiaan vasten, et oisko sielt hiilet olleet jotenki irti ja lopulta lähtivät irti ja nyt pitää tollasta naksunaa vaan ku ei jaksa pyörittää jos siellä on jotaki välissä, esim ne hiilet??

Hyvä et joku viittinyt tähän asti auttamaan! :)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

12.11.2012 21:51

Iltaa, olis tässä vähän kysyttävää: ostin 35mm mikunin nii nyt pitäis saaha joku imukaula? käykö yz imukaulat detsiin? ja mitä ilmanputsaria kannattais laitella ton kaasarin kaa? syökö vakioputsari tehoja?

Kiitos jos joku jaksaa vastata tähän !: )

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

13.11.2012 1:23

Nyt kyllä pitää tännekki jakaa hyvää oloo, ku ensimmäistä kertaa elämässä avasin lohkot, vaihdoin stefat ja laakerit ja löin alakerran takas nippuun. Samaan syssyyn asensin sitten kiksin tohon vempeleeseen ja kaikki yläkerran tiivisteet ja osat tuli vaihdettua 8) Että kaikki vaan rohkeasti ite kokeilemaan konerempan tekoa, kun ei hosu liikaa purku tai kasaus vaiheessa niin hyvä siitä tulee ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

13.11.2012 19:01

tuli laitettua YZ125:sen doma racingin änkkä kiinni ku löyty ylimääräsenä, kaveri modas välipillin sopivaksi koulussa. helvetisti parempi ääni ku gianellin änkällä, tosin nyt pirun kovat kun villat sieltä on palanu. ja paljon komeemman näkönenki ku VM gianellin änkkä :D

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

13.11.2012 20:31

Kui porukka on laittanu detseihin kaatumatapit?
Voisko joku selittää tyhmälle hyville neuvoilla

Ja sitte minkälaiset säädöt porukal on gianellil 34mm kaasari boyesin läpät?