Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

9.8.2012 19:33

olisin täs jonku ajan päästä ostaas kevaria,että jos joku vois kertoo että kuinka usein kotarii pitää vaihtaa mäntä,ja mitä se on ku kaverit sanoo aina että pitää aina melki huoltaa kevariinsa eli minkälaista huoltoo pitää tehä?

Re: KTM EXC 125

9.8.2012 19:41

ozzuks kirjoitti:Oon tässä vähän selaillu foorumeita, niin tarviiko siis käydä katsastamassa kooteeämmä kakspaikkaseks vai riittääkö että iskee vaa tapit kii. Jotkut väittää toista ja jotkut toista.


Moottoripyörillä saa kyytsätä, kunhan on matkustajalle istumapaikka ja jalkatapit, vaikka olisikin yhdelle rekisteröity. Mopojen täytyy kuitenkin olla kahdelle rekisteröity, jotta niillä saa kyytsätä. Näin sanoi katsastusmies.

En tiedä sitten, täytyykö jalkatapit muutoskatsastaa, kun niitä ei ole alunperin ollut.

Re: KTM EXC 125

9.8.2012 19:49

Ei pidä paikkaansa, pitää olla rekisteröity kahdelle ja sillä siisti (jotain vanhoja pyöriä ei lasketa ku siihen aikaan ei ikinä merkattu kun yhdelle vaikka 2-paikkainen olikin).

Re: KTM EXC 125

9.8.2012 21:06

:)
Viimeksi muokannut Akrapovic0 päivämäärä 26.8.2012 0:53, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 0:00

Moottoripyörässä ihan oikeesti riittää kun on istuin ja jalkatapit kyydissä olijalle, ei tarvii lukea papereissa, toisin ku mopossa!

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 0:08

Kotarin teki jekun ja vituttaa vitusti. Vaihtoin männän tänään koska nakutti aika pahasti. Edellisessä männässä aika paljo naarmuja. Pytyssäki oli vähä naarmuja ja vähä pinnotetta lähteny. Hion pytyn hyväksi ja sitte uus mäntä sisään. Ensikäynnistyksellä annoin käyä n.15min, sitte annoin jäähtyä. Sitte ajelin varovasti 30min, ja sen jälkeen pyörä seiso muutaman tunnin. Toimi niin hyvin ku mahollista ja vetoja oli paljo enemmän ku entisellä männällä. Sen jälkeen lähin vielä ajamaan ja ajelin ihan rauhallisesti, mutta sitte kiihytin vähä reilummin. Takarengas kävi ehkä sekunnin lukossa ja sitte löysäsi. Kokeilin polkasta käymään, ois lähteny mutta en uskaltanu käyttää. No Ei ku pyörä kotiin ja kone auki. Männässä pakoaukon kohdalla 1 aika paha naarmu ja ympärillä pienempiä. Pytyssä Ei juuri pahoja naarmuja. Pytty hiottiin sileäksi, se oli melkeen niinku uus. Mutta mäntää en saanu niin ku uueksi mutta Ei sekään enää paha ollu. Uskalsin kokeilla sillä hiotulla männällä, ei ollu yhtään väljä ja sitte kone käymään. Mutta saatana nakuttaa taas tuo perkeleen vitun mäntä. Vittu että vituttaa. Huomenna mäntä vittuun ja uus tilaukseen. Semmosta tällä kertaa.

Ps. Ei kellään ois myyä vähä käytettyä hyvä kuntosta mäntää?
Pps. Vituttaa

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 3:39

Monta tuntii mittarissa ja olihan varmasti A kokoa?

Oliko "sisäänajossa" vähä tuhdimmat seokset, pyörä säädöis, männänrenkaat oikein?


Ala-kertaa saatto pientä rojua mennä jos oikein kiva jälki tuli :|

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 8:54

240turbo kirjoitti:Moottoripyörässä ihan oikeesti riittää kun on istuin ja jalkatapit kyydissä olijalle, ei tarvii lukea papereissa, toisin ku mopossa!

Ei riitä, se koskee vaan vanhoja pyöriä jotka vakiona 2 paikkaisia, ite tehdyt pitäisi katsastaa mut ei onnistu ku vaadittas e-hyväksyntöjä.

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 9:42

TerpiTrT kirjoitti:Monta tuntii mittarissa ja olihan varmasti A kokoa?

Oliko "sisäänajossa" vähä tuhdimmat seokset, pyörä säädöis, männänrenkaat oikein?


Ala-kertaa saatto pientä rojua mennä jos oikein kiva jälki tuli :|


Oli 3,5% seokset, ja oikeat säädöt näille keleille. Männänrenkaat oli valmiiksi paikoillaan ja renkaat tulioikein päin sisään. Pyörällä on nyt ajettu 260h, ja oli A-kokoinen mäntä.

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 10:16

Ei kyllä kauhean terveelle kuulosta jos nakuttaa :roll:

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 11:20

Muussi72 kirjoitti:olisin täs jonku ajan päästä ostaas kevaria,että jos joku vois kertoo että kuinka usein kotarii pitää vaihtaa mäntä,ja mitä se on ku kaverit sanoo aina että pitää aina melki huoltaa kevariinsa eli minkälaista huoltoo pitää tehä?


Männän vaihdat normaalissa katuajossa noin 80h kohdalla. Ilmanputsaria putsailet viimeistään 10h välein. Koneremppa siinä 300h kohdalla mielellään, ajaa toki vielä enemmänkin. Keulaa ilmailet säännöllisin väliajoin. Laatikko öljyt vaihdat siinä 10-20h välein. Talviajoa varten joudut hankkimaan kelin mukaiset suuttimet ja neulan. Ilmanputsarin öljyäminen menee näin: Kesällä, pölyisellä, kuivalla kelillä ilmanputsari pitää öljytä hyvin ja Talvella taas jotkut eivät edes laita ollenkaan öljyä mutta silloinkin suositellaan öljyämään vähän. Siinä oli varmaa about kaikki. Lisätkää joku jos jotain unohtui...

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 16:05

Muussi72 kirjoitti:olisin täs jonku ajan päästä ostaas kevaria,että jos joku vois kertoo että kuinka usein kotarii pitää vaihtaa mäntä,ja mitä se on ku kaverit sanoo aina että pitää aina melki huoltaa kevariinsa eli minkälaista huoltoo pitää tehä?

Merkittävimmät huollot ovat juuri ilmanputsarin vaihto/puhdistus, öljyjen vaihto ja männän vaihtaminen.
Mäntä on hyvä vaihtaa katuajossa 80-100h ajon jälkee. Tuo sata-tuntia on ainakin itelle rajana että en uskaltaisi sen jälkee enää oikee samalla männällä ajeskella. Eli jos ruvetaan laskee paljo sillä männällä pystyy ajaa nii se on noin. 6000km, riippuu kuinka herkkä kaasukäsi on :). Mäntähän maksaa 110+ plus postit. Ja sittenkun oppii porkkana-mopon tekniikan niin se mäntäkin vaihtuu kohtuu äkkiä. Öljyinä kannatta oikeasti käyttää LAADUKKAITA öljyjä, sen kanssa ei kannata lintsata. Eli jos löytyy rahaa pyörään ja huoltoihin ja tykkää vähän tehokkaimmista laitteista niin kannattaa ostaa. Hintaa välineille joita tarvitaan tuon 100h huoltoihin (öljyt ja mäntä-sarja) on 300e-400e/100h ajoa= n. 6-7000km. Korjatkaa jos olen väärässä. :)

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 16:08

asd1232 kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:kotariin tuli semmonen vika että kun laittaa käyntiin niin käy 5min ja kun lämpenee niin kipinä katoaa? sitten kun antaa jäähtyä niin kipinä palaa takasi? O.o uusilla tulpilla kokeiltu ja kaikilla tekee samaa, mitä epäilette että missä on vika?

ja onko kellään kokemuksia tuosta motomasterin staattorista? http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3570

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 22:02

asd1232 kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:
asd1232 kirjoitti:kotariin tuli semmonen vika että kun laittaa käyntiin niin käy 5min ja kun lämpenee niin kipinä katoaa? sitten kun antaa jäähtyä niin kipinä palaa takasi? O.o uusilla tulpilla kokeiltu ja kaikilla tekee samaa, mitä epäilette että missä on vika?

ja onko kellään kokemuksia tuosta motomasterin staattorista? http://www.motomaster.fi/kauppa//produc ... php?p=3570


Staattori menny aika varmaste, kaveril oli sama vika et viileänä toimi mut kone kun kuumeni nii hävis kipinä.

Mullaki mittarissa 20k ja alkaa staattori menemää, viileämmäl koneel ei pätki kovemmil kierroksil mut kone kun kuumenee nii putkessa vaa paukkuu ja pätkii kovilla kierroksil..

Itekki oisin kiinnnostunu tosta motomasterin staattorista, kuitekin jonkun verta halvempi kuin se originaali.

Re: KTM EXC 125

10.8.2012 23:41

Mistä motokeitaalta löytäs tollasen kotarin valo/kilventelineen,kun en itse löydä mistään.Voisko joku linkata?