Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.8.2012 11:30
Kertokaas nyt viisaammat, Jos ostaa Malossin 180cc setin moposportista niin onko se iha bolt-on ? Menee kaikki vakio kannet yms ? Ja pc:tä ei tarvitse erikseen ostaa ? =D
24.8.2012 12:04
Kyllä ihan bolt on setti, ja säätöboksi tulee mukana, että pakko ei ole pc:tä ostaa, mutta parempiin säätöihin sillä sen koneen kyllä saisi.
Eli toimii siis sellaisenkaan kun vaan pulttaa kiinni, ei ole mitäään ihmeellistä paitsi tulpan vaihtoa erilaiseen vissiinkin suositellaan.
Halvemmalla tosin saat sen suoraan malossi-storesta kun myyvät ilman postikuluja, ja ebaystakin joskus löytyy halvalla.
24.8.2012 14:57
Osa on omaa tietoa, osa muilta opittua, mutta suurin osa mihkä vastaan on semmosta, että sata kertaa foorumilla jo käyty se läpi, mutta joskus tulee selviteltyäkin.
24.8.2012 15:25
hei mites on tartteeko seoksia säätää kun kannen avartaa?:D kun periaatteessahan siitä virtaa samaa seosta mutta vain enempi? autoalan opiskelijana pitäs tää tietää mut enpä tiedä XD
24.8.2012 15:30
hupsu olet
Ajattele näin, jos sinne virtaa enempi ilmaa nii tarvii myös sit enempi bensaa
24.8.2012 16:58
|Psychosocial| kirjoitti:hei mites on tartteeko seoksia säätää kun kannen avartaa?:D kun periaatteessahan siitä virtaa samaa seosta mutta vain enempi? autoalan opiskelijana pitäs tää tietää mut enpä tiedä XD
Tarvii säätää, jos siis jotain hyötyä siitä avarruksesta haluat.
24.8.2012 18:31
jalkapyörä kirjoitti:hupsu olet
Ajattele näin, jos sinne virtaa enempi ilmaa nii tarvii myös sit enempi bensaa
mut eiks täs kuitenki oo ilmamassa-anturi et se havaitsee kyl jos menee enemmä ilmaa et se kans ruiskuttais enemmä bensaa vai muistanko väärin?:D
24.8.2012 18:46
Eiei, avarrus on viritystä ja aina virittäessä lisätään bensansyöttöä, tämä on hyvä muistisääntö, ja se anturi on sitä varten et pyörä toimis korkeella vuoristossa ja alhaalla merenpinnan tuntumassa, ei se mikään oikea säätöyksikkö ole kun on tarkoitettu vain olosuhteiden muutosta kompensoimaan.
24.8.2012 18:50
ai se toimii sillä tavalla se anturi:D no nyt on selvä tää asia munki pääkopassa:D mutjoo ehkä mä sit jätän ton masiinan rauhaa, ku ei kuitenkaa säätämisee oo varaa..
24.8.2012 19:18
jos se toimis noin miten luulit niin vois lyyä kaikki virit paikalleen ja se toimis
25.8.2012 0:28
niinnojoo, mutta tälläne kuva oi tullu ku moni auto toimii noin
25.8.2012 15:23
pyörässähän on 12v järjestelmä eli jos on oikea kanta niin käy
26.8.2012 8:22
Alko himottaa toi 180cc jos ens kesäks ostais...
Miten muute vanha kansi voi käydä ton setin kanssa?
26.8.2012 10:12
Hankala selittää, mutta kyllä se vaan sopii, malossi on tehnyt tuon setin sopimaan vakiokannella, mutta yleensä tosiaan bigboret vaatii uuden kannen.
26.8.2012 13:05
Bongasin Nettimotosta yhdestä Yzäristä tällaisen tekstin:
"Sytyksestä poistettu 4° viivekuristus magneettianturia siirtämällä aikaisemmalle. Lisää huomattavasti vääntöä alakierroksilla joka venyy pidemmälle keskialueelle josta saadaan enemmän voimaa!! Ei vaikuta moottorin- eikä polttoaineen kulutukseen. "
Mitä, mitä? Tuosta en ole kuullutkaan ja mietin, että miksi. Jos tuo on mahdollista, niin miksi kukaan ei ole täällä siitä maininnut, tai ainakaan en itse ole huomannut jos joku tuosta on täällä puhunut.
Mitäs sanotte, onko mahdollista, että tuolla saadaan lisää tehoa?
E: Ainiin, mainittakoon, että kyseisessä pyörässä GPR kokoputkisto.