Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
28.3.2012 23:25
Mitäs säätöjä immeisillä ollut 28mm lorton, powerfilsun ja arrowin putken kanssa? Ittellä 136 (muistaakseni) pääsuutin, neula laihimmalla asetuksella, seosruuvi 2,5 kiekkaa auki. seos 1.5-2% välissä. kylmänä savuttaa ja on tukkoinen, liikkeelle lähdettyä kiertää hyvin mutta tuntuu menevän tukkoon keskikaasulla siinä 5-7k kierrosalueella ajettaessa ja röpeltää kun kaasua höllää ja sitten antaa lisää kenkää. Välikaasuttelu auttaa vähän. kun pitkään ajaa tohon tyyliin röpöttää kiihdytyksessä jo täydelläkin kaasulla. parhaiten toimii kun pääsee isolle tielle antamaan kunnolla monoa ja että kierrokset nousee +10k alueelle. toimii hetken täydellisesti ilman röpön röpöä mutta alkaa vähän pöröttämään melko pian sen jälkeen. auttaisko setti pienempi pääsuutin ja ottaa neulaa rikkaammalle pääsuuttimen pienentämisen kompensoimiseksi että toimisi hieman paremmin keskikierroksilla?
29.3.2012 16:29
Onko sulla ihan toi vakio 28 dellorto? Äkkiä kuulostaa mieluummin turhan pieneltä ku suurelta tuo pääsuutin oravafiltterin kanssa. Vakio kun on 135 (saksantuonneissa 132 kuristettuna). toisaalta sun kannattais suosiolla heittää vesilintua sen powerfiltterin kanssa (tai antaa vaikka naapurin pv-projektiin) ja laittaa vakioputsari takas. Voisit hyvällä tuurilla saada säätöihinkin. Ei se kuitenkaan muuhun auta ku saa aikaan julmetut imuäänet.
Itellä oil vakioputsarilla ja jollymoton putkella muistaakseni 140 pääsuutin, muut suuttimet vakioita, neula keskellä ja seosruuvia kääntelin pikkusen sinne tänne missä tuntu että toimi parhaiten, oiskohan ollu joku 1,5-2 kierrosta auki.
29.3.2012 19:21
Itellä toimi aika hyvin vakio kaasari pipercrossilla 145 pääsuuttimella. Ja seosruuvi jotaa 4 kierrosta auki, neula tais olla keskellä. Ja eihän se tehoa tuo, mutta kaasarin säätö ja muu räpellys helpottuu aikalailla ja imuäänet on kyl pirun kermaset
29.3.2012 22:37
pieni korjaus tohon aikasempaan, mun suutin oli 145. nyt 150ps ja vaihoin oravafilan piperiin, neula laihimmalla ja seosruuvi 2.5 kierrosta auki ohjekirjan mukaan. nyt röpötys kokonaan loppunut, kylmäkäynti savuttaa hieman enemmän nyt ja vaikuttaa tukkoisemmalta. liikkeelle kun lähtee kylmänä käynnistetyllä koneella niin pitää kytkimellä luistaa, muuten sanoo kone "mooooooo"... sama vähän aikaan liikkeelle lähdön jälkeen, mutta vain paikalta lähdettäessä. muuten kiertää täydellisesti ja kenkäsee piikilläkin hienommin. nyt on vissiin seokset hyvin, ehkä lievästi rikkaalla mutta eihän se ole kuin hyvä asia? eipähän leipase pellillistä pullaa...
31.3.2012 0:14
Itellä oli piperi viimekesän kiinni, en vaan tykännyt niistä imuäänistä. Piperillä sain vieläpä kiertämään himpun verran paremmin kuin vakioputsarilla, tais olla piperillä ps 145 ja neula toisiks rikkaimmalla vai oliko toisiks laihimmalla... en muista. Nyt talvella taas oli toisessa näsärissä piperin kanssa ps 150 ja neula rikkaimmalla eikä ollut moitteen sijaa.
Katsokaapa ilmoitukseni jos on tarvetta näsärin osille, saa katsoa vaikkei olisikaan!
31.3.2012 16:57
Tossa kasasin näsärin ja jäi kaks sellast holkillista 6mm kierteellä olevaa pulttia yli. Kellään käyny samanlailla? Missäs noita pultteja on? Ainaki tankissa oli. Vanhempi näsäri kyseessä ja purin sen verran että moottorin sai irti.
Tosiaan mikään ei kilise eikä kolise. Osaako kukaan sanoa mistä nuo ovat?
1.4.2012 16:07
semmoinen kierteiltään vajaa 5cm pitkä tumma pultti missä leveämpi, vielä pitempi pää? en muista millaiset pultit tankin etupäässä on koska pidän niitä irti, helpottaa huoltamista huomattavasti kun ei tankkia tarvii aina erilleen nostaessa ruuvailla auki. Vai onko pultit metallinväriset ja niissä on muovinen musta holkki? jos on niin sitten ne on takakatteiden kiinnikkeistä, siitä missä takakatteiden kummallakin sivuilla on ne isot ruuvireiät mistä saa katteet runkoon kiinni. ittellä joku ilkivallantekijä nyysinyt toisen. oisko kellään ylimääräistä lähettää postissa? sais 5e ja postit.. ois kiva olla kun takakate resonoi ärsyttävästi runkoa vasten kierrätettäessä...
EDIT: jaaha puhut vanhemmasta näsäristä... siinä tuskin samanlaisia kuin uudessa ainakaan tankin osalta
mutta kuitenkin, jos kellään ois uudempaan näsäriin takakatteeseen sitä pitkää kuusiokolopulttia mustalla muoviholkilla niin oisin valmis maksamaan, ei purkamoiltakaan löydy prkl...
1.4.2012 20:16
En tiiä onko oikea paikka kysyä mutta minkä hintasia teillä ollu nsr vakuutukset,ku itellä kohtuuttoman isot pyörän ikään verraten
1.4.2012 21:38
detsoni06 kirjoitti:En tiiä onko oikea paikka kysyä mutta minkä hintasia teillä ollu nsr vakuutukset,ku itellä kohtuuttoman isot pyörän ikään verraten
~400€/vuosi Pohjolassa, omissa nimissä. IF:ssä tarjosivat 1500€/vuosi.
2.4.2012 14:32
Nyt kun talvi yllätti ja tuli otettua NSR jo parkkiin. Niin pitäisikö pistää pressu päälle vai kestääkö se siellä viikon tai kaksi?
2.4.2012 15:16
lol, riippuu ihan susta, ite ainaki laittasin pressun jos ei muka mihinkää sisälle enää saa
2.4.2012 22:59
detsoni06 kirjoitti:En tiiä onko oikea paikka kysyä mutta minkä hintasia teillä ollu nsr vakuutukset,ku itellä kohtuuttoman isot pyörän ikään verraten
Vissiinki jossain Nordeassa vakuutettu iskän nimissä ~300e.
3.4.2012 9:25
Minne uudemman nassen töötti tulee kiinni? Johdot on ainaki tuolla eturenkaan yläpuolella, mutta en löytänyt kiinnityspaikkaa.
Mistä lähtis ettii vikaa vaihteistoöljyjen vuotamiselle?
3.4.2012 16:47
Töötti tulee siihen syylärin yläpuolelle.
Kun etsit öljyvuotoa, kannattaa putsata eka kone. Ja kun lisäät öljyä, katso mistä sitä alkaa tulemaan (laita vaikka käyntiin jos on käyntikuntoinen). Jos ei tunnu tulevan pois, kääri koko vaihteisto vaikka sanomalehtipaperiin, ja sitten kato mikä kohta kastuu ensimmäisenä. Luultavasti vain joku stefa vuotaa?
3.4.2012 18:17
Joo eli syy NSRrän vuotamiseen löyty ja remontti oli tosi halpa. Kampuran ja vaihdepolkimet stefat vaihdettiin, jossain kammiossa (nimeä en muista) ei ollu ollenkaa tiivistettä, eli oli bensat ja öljyt sekasi ja sai sen kautta imuvuotoa. En tiedä mitä se edellinen omistaja on ajatellu. Nyt löyty myös ne kateissa olleet tehot !! Hieno pyörä ajaa !