Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.2.2011 18:37
Jyke kirjoitti:xlimitt kirjoitti:nikke124 kirjoitti:Olis muutama alakerta tuossa tallin lattialla niin pitäskö vaihteiden mennä päälle vaikka öljyt, sylinteri ja mäntä puuttuukin? vai onko vaihderemonttia tulossa?
joskus on pevekin koneessa ollu silleen että vaihteet ei toimi konerempan jälkeen ennen kun on käynnistetty, mutta kyllä mulla toimi vaihteet ilman öljyjäkin rempan jälkeen... btw. pystyykö tuota crm n takaiskari huoltamaan?
Konetta pitää pyöritellä että vaihteet menee sisää, ilma pyöritystä ei mee
ihanko totta?!
2.2.2011 18:10
Piti ny vaa varmistaa että tiesikö asiaa jos ei ollu varma sylinterin ja männänki puuttumisen vaikuttavan asiaan
Ja kyllä sullaki tainnu olla jotai häikkää jos vaihteet toiminu vasta käynnistämise jälkee
Ei herneitä
Viimeksi muokannut khor päivämäärä 2.2.2011 18:46, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Edellistä viestiä ei tarvitse välttämättä lainata, eikä ainakaan tehdä useampaa sisäkkäistä lainausta
5.2.2011 20:43
Tuli pitkästä aikaa motivaatiota hypätä pyörän kimppuun.. Kannentiiviste siellä oli vuotanut, Pa-säätimeen oli päässyt vettä. Alakerta ehjänä.
Männässä tuntuu hieman välystä ilman renkaita joka on A koossa, eikös näitten välykset oo muutaman millin sadasosan luokkaa, nämä voisi mitata seuraavana arkena koulussa. Sylinteri ei itsessään ollut kulunut, mutta hoonaus jälkiä ei ole, uskaltaako tuota kuinka hoonauttaa? Puristukset vain 3.5 bar luokkaa, mitähän on ehjissä?
Paljon vaihdepolkimen akselissa saa olla päittäisvälystä ja onko stefa vaihdettavissa ulkopuolelta.Tuleeko samaisen akselin ja kytkinkopan väliin prikkaa, siellä semmoinen on?
6.2.2011 18:51
Olisko jollain luetteloa mitä kaikkia pitäisi uusia alakerrasta? kui monta laakeria ja stefaa ynt.
6.2.2011 19:27
takanasi kirjoitti:Olisko jollain luetteloa mitä kaikkia pitäisi uusia alakerrasta? kui monta laakeria ja stefaa ynt.
No kannattaa kaikki laakerit ja stefat mitä vaa saa uutena nii uusia sieltä että ei kannata alkaa säästelee jos kerta purkaaki nii pitkälle
7.2.2011 19:37
Olihan sielä PROX:in yläpäässä 0.05mm vähemmän tavaraa kuin alkuperäisessä, helmasta saman vahvuiset. Sehän on hyvinki yksi käyttövälys, tuskin sitä lämpölaajenemiseen tarvitsee niin isoa välystä.
Tilasin alkuperäisen mäntäsarjan B kokoisena. Oli muuten halpa 79€ motokeitaalla, 1 jäi vielä varastoon, nopea ehtis..
9.2.2011 19:45
Kävin hakemas, sit vasta myöhemmin kattelin, että toinen männän sokka puuttu. Eipä auta kun ottaa vanhasta.
10.2.2011 19:26
Meikäläiselle tuli kaikki tarvittava.. Vielä pitää ostaa kytkinkopan tiiviste, yläpään neulalaakeri ja vaihdepolkimen stefa, paljon muuten saa olla päittäisvälystä akselissa? Viimeksi itselle tuli paskat tarviketiivisteet yläpäähän, pitäis kai alkuperästä laittaa tulemaan..
E: Sopiiko pa-säätimen akseli ja käpälät esim nsr:stä patentoimalla, malossin akselilla vai pitääkö ostaa vain alkuperäiset
14.2.2011 13:49
Meneekö CRM malliin Honda CR varaosat? jossei, saako crm:ään varaosia kuinka hyvin??
Paljonko polleja irtoaa suunnilleen tollasella malossi 180cc? Meneekö alakerta vahvistukseen?
14.2.2011 15:50
Ei mene. Crm varaosia löytyy jo suomesta lähes kaikki tarpeellinen, ulkomailta mahdollisesti myös halvemmalla.
14.2.2011 16:27
ok. kiitos vastauksesta. paljonkohan tollanen malossin 180cc antaa heppoja? alakerta kestää?
14.2.2011 16:53
Tehoista en osaa sanoo, kyllä se rivakammin liikkuu kuitenkin. En yhtään tiedä, jotkut sanoo että kestää ja jotkut taas päinvastasta.
14.2.2011 18:18
Hoi
Pari kysymystä ois:
Miten teillä on kestäny nämä vehkeet, onko moottori ollu ihan perusluotettava?
Paljon männällä ajelee ja kuinka hyvin saa varaosia? (linkkejä voi laittaa)
Kuinka paljon kuluttaa?
Harkinassa olisi eräs tällainen HYVIN pidetty yksilö
14.2.2011 18:24
On luotettava, uskaltaa lähtee vaikka lappiin vetään. Vakiomännällä ajaa 15tkm suosituksen mukaan, mutta mehut on kyl tos vaihees menny
Halvimmat ORKKIS varaosat saa ihan maahantuojalta. NSR männät menee. Kuluttaa 80kmh nopeudella matka-ajossa 4 litraa satasella.
14.2.2011 18:47
Ite pääsin männällä 14tkm periaatteessa hyvin kovaa ajoo ennen ku kilkkas kiinni, meni siinä kyllä pyttykin samalla.
Itellä tuo kulutus heitteli 4l-17l, riippu ihan missä kunnossa säädöt oli ja miten tuli ajeltua. Väljällä koneella oli itellä lähes aina kulutus jtn 10-14l luokkaa.