Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.12.2009 16:16

No tuntuu jotkut säätävän pituudenkin mukaan, ei se kadulla ihan niin tarkkaa ole miten ne iskarit on säädetty.

29.12.2009 16:30

Mopojulle kirjoitti: joten on max softiin vedetty toi pääsäätö

Ööö, mitä?

29.12.2009 16:30

Ricede kirjoitti:No tuntuu jotkut säätävän pituudenkin mukaan, ei se kadulla ihan niin tarkkaa ole miten ne iskarit on säädetty.

Ei niitä pituuden mukaan pysty säätään? Ainoastaan löysemmäks eli se painuu enemmän kun istuu päälle mutta jos semmosta tekee niin ei ois kannattanu alunperinkään koskee mihinkään.

29.12.2009 16:33

Nii i, ei ihmekkään jos menee ajo-ominaisuudet :lol:

29.12.2009 21:23

No kyllä on taidettu entisen kuskin pituuden mukaa toi säätää, tuskin ajo-ominaisuuksia sillä haettu:D Ja Domizzille (Joku 60 luvun random sanakirjasta) "Max" -Usein käytetty miehen nimi, tarkoittaa myös mittakaavassa mahdollisesti ääripäätä tai säädön suurinta asetusta" ja tuo "soft" - Pehmeä. Tyhmästi suomentaen iskari on säädetty soft asetuksen ääripäähän eli pehmeään, josset ymmärtänyt mitä säätöä tuolla tarkoitin niin varsinaista vaimenninjousen säätöä joka on kierretty ylimpään asentoon ja täten ei juuri minkäänlaista vastusta kun iskee perseen penkkiin--> Rengas laahaa melkein putkea.

29.12.2009 21:41

Mitäköhän toikin nyt meinaa? :D
Jousi kantaa pyörän ja kuskin painon. Jousen jäykkyyden valinnalla ja jousen esijännityksen säädöllä säädetään painauma kuskin kanssa ja ilman kuskia. Ei mitään korkeuksiin liittyvää. Käytännössä säätö kyllä vaikuttaa korkeuteenkin.
Jos korkeutta säädettäisiin, niin silloinhan muutettaisiin iskarin ylä- ja alapään kiinnitysreikien välistä etäisyyttä.

29.12.2009 23:10

Juu no idea tässä ollut se että entinen kuski on ollut polvenmittainen ja tolla jäykkyyden säädöllä saatu sitte istuinkorkeus alemmas vaikkei omasta mielestäni tos oo mitään järkeä. Ei mitää tietoa orkkis asetuksista kun ohjekirjastakin puuttuu muutamia speksejä. Doh koittamaan vaa ku pääsee purkamaa, jossei auta ni venailen siihen asti et pääsee örthenille säädättämään täsmälleen oman painon mukaan..

2.1.2010 21:22

Perrkele tänää meinas hermo mennä noitte sähköjen kanssa :paha: Nii stnan ahtaasti siel maskin takana ja vaijerit junnaa mittarii ni tänää sit 5h niit väännettii siel niit eri reittejä ja nyt menee nätisti. Tuppas tekemään sitä et jäi liitin mittarin ja mittarin kiinnikkeen välii eli ku kääns stongaa ni oli napsahtamis pisteessä kokoviritys. Ei oo todellakaa sähköille tilaa tuol:s Mittari vie sen vähäisenkin tilan, vois korvata jollai toisella ja pienemmällä mittarilla ku tosiaan vaan toi nopeus ja matkamittari tossa on käytössä.

*Tänään tuli doman änkkä postissa, saa nähä millasta vääntämistä vaatii et menee paikalleen :eek:

4.1.2010 22:09

Nonii tänään tuli kataforilta äänenvaimennin, perkele sattuki olemaan shorty eikä normi -.- Nojoo ja takalippa tuli. Kotkan osat ja gripit mitä tilasin niin oli nekin loppu eikä sitten viittitty ilmotella --> alkuperäisestä 412€ summasta jäikin maksettavaa "vain" 206€ eli puolet tilatuista tuotteista puuttui.

Doman shorty meni melkein heittämällä kiinni, puol milliä jos ottais pois väliputkesta niin menis loppuun asti ja jopa vakio kiinnikkeelle. Takajalkatapit sai tänään myös lähdön :seko:

4.1.2010 22:46

Noni, pistäppäs kuvaa uuden änkän kanssa :P

4.1.2010 23:11

Mopojulle kirjoitti:Nonii tänään tuli kataforilta äänenvaimennin, perkele sattuki olemaan shorty eikä normi -.- Nojoo ja takalippa tuli. Kotkan osat ja gripit mitä tilasin niin oli nekin loppu eikä sitten viittitty ilmotella --> alkuperäisestä 412€ summasta jäikin maksettavaa "vain" 206€ eli puolet tilatuista tuotteista puuttui.

Doman shorty meni melkein heittämällä kiinni, puol milliä jos ottais pois väliputkesta niin menis loppuun asti ja jopa vakio kiinnikkeelle. Takajalkatapit sai tänään myös lähdön :seko:

Jos et ole tyytyväinen tilaukseen ota yhteyttä FaiberGlass^:iin memberlist.php?mode=viewprofile&u=33277 Kyseinen henkilö on kataforilla töissä ;)

4.1.2010 23:26

Löytysköhän suomenmaalta mitään muita änkkiä kuin toi doma racing? Ei ainakaan googlettamalla löytynyt pahemmin. Vois sitte tehä kokoputki tilauksen tonne brittien saarille jos ei oikein pippeliä nostata toi nykynen putkisetti. Juu ja kiitoksia neuvosta ;) Laitan kuvaa jos nyt ja kun iskisin tuon putken kokonaan kiinni ellen sitte palauta.

5.1.2010 16:46

http://irc-galleria.net/user/JK69/picture/115592017 Siin nyt toi doma:D

Tänää lähti turhaa hilpettä rungosta irti ja rungon näkyvät osat tarkotus kiillottaa. Takalippa lyheni N 5cm ettei näytä noin lerssiltä mitä orkkiksena.

Tosta seuraava kuva ni näkyy toi iskarin säätö, mistä sais tollasen työkalun mikälie onkaan?

5.1.2010 18:49

Mopojulle kirjoitti:http://irc-galleria.net/user/JK69/picture/115592017 Siin nyt toi doma:D

Tänää lähti turhaa hilpettä rungosta irti ja rungon näkyvät osat tarkotus kiillottaa. Takalippa lyheni N 5cm ettei näytä noin lerssiltä mitä orkkiksena.

Tosta seuraava kuva ni näkyy toi iskarin säätö, mistä sais tollasen työkalun mikälie onkaan?

Ei siihen välttämättä tarvi siihen tarkoitettua työkalua, ite kiristin Hussen iskaria talttapäämeisselillä ja vasaralla (pitää vaan naputella sievästi). Mutta kyllä noita varsinaisia iskarin säätämis työkaluja saa parhaiten enduropyörä liikkeistä.

5.1.2010 20:08

Juu hakkasin sen vasaralla ja tuurnalla sopivaan asentoon:D Nyt jo pärrä melkeen kasassa, vieläku sais ton takalipan dremelöityä smotommaksi. On ajanu italialaiset pikkasen väärillä seoksilla, putkessa kunnon kerros karstaa vaikka kilsoja alle 1400 mittarissa :s