Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.4.2008 14:15
mikä ton änkän jälkeisen pultin tarkoitus on?
20.4.2008 15:11
KEIJJ0 kirjoitti:mikä ton änkän jälkeisen pultin tarkoitus on?
Se on kai siksi, että jos liuotat karstat putkesta, niin tyhjentäessä putkea liuottimesta voit avata sen, että saa korvausilmaa. Näin eräs kymcon omistaja kertoi
23.4.2008 10:12
mulla on toiminut loistavasti ensimmäiset 1000km mitä sillä on tullut ajeltua. ottaa nopeesti vauhdin 80kmh, sen jälkeen vähän kesyyntyy mut syynä on luultavasti tuo erittäin rajoitettu sytkäboksi ja kierrostenrajoitin... jos sais käsiinsä kotkan tai hussen sytkän nii vois kyl kokeilla... saksasta oon tilannu serkun kautta 150cc pytyn ja nyt se on vaihtoa vaille, siinä sit mukaan kireempi nokka ja kestävämmät kkangen laakerit ja kkanki sekä kansi.
ja tuo pultti on sitä varten että siitä näkee putken karstoittumisen ja toinen syy on nikandon mainitsema korvausilma.
vakioputkihan mulla on tyhjä, kiihtyy 140kmh ja sit ottaa rajottimeen, aika hikinen kyllä on kiihdytys mut sit kun sinne asti päästään nii ei se hyydykään kovin nopeesti.
E: oikeeta nopeutta se on 130kmh
23.4.2008 14:01
ntjt kirjoitti:E: oikeeta nopeutta se on 130kmh
Ei ainakaan 125cc:llä.
23.4.2008 17:58
kyllä nuo gpstkin kusee
mut sellasen mukaan, väärässä ovat niiku ukin seinäkellot mut minkäs voit
24.4.2008 18:03
toi 130kmh tuntuu kyllä aika suurelta nopeudelta vajaan 10kw nelitahtiin.
ntjt -> Olisiko linkata mahollista sivua mistä sen ostit? Paljo makso? Ilmottele sit tänne vähä kokemuksia siitä tms jos viittisit
28.4.2008 22:26
Nyt tuli tyttökaverin quannoniin niin vitun outo sähkövika ettei mitään järkeä. Eli maski oli pois maalauksen takia ja se laitettiin takas ja johdot samallalailla niinkö ennenki(tyttökaverin isä irrotti ja myös laittoi takaisin), mutta nyt: vain parkit palaa, kummatkaan ajovalot ei. Kuitenkin polttimot toimii, koska niillä maskin takana olevilla "ylimääräisillä" mustilla liittimillä saa joko lyhyet tai pitkät palamaan, riippuu liittimestä. Samalla johdolla ei saa palamaan molempia. Eli ei toimi oikein ja kaiken hyvän lisäksi palaa parkit koko ajan vaikka ottaisi avaimen virtalukosta... -.- Kytkentäkaavio ja neuvoja kiitos
'
Kertokaa(tai laittakaa hyviä kuvia) että miten ne johdot menee. Meneekö esim. punaset liittimet yhteen, vihreät yhteen ja mikä tärkeintä valojen valkoset liittimet yhteen, vai miten ne menee...
19.5.2008 19:50
en täältä mistään löytänyt niin mikähän ton kulutus on satasella ? (100 km) oisko samaa luokkaa kuin muissa nelariessa se 3l / 100 km ?
itse aatellu kanssa tällästä hommata mutta on päätös vähän vaikeeta kun kaikki kellä on nelari sanoo että osta cbr ja kaikki muut sanoo että osta nsr tai joku muu 2-t (kattelin aluksi siis nsr:ää)
ainakin mitä täältä lukee niin kuullostaa hyvältä peliltä mutta onko se sitten oikeesti noin hyvä ?
20.5.2008 11:14
Nilkando kirjoitti:Nyt tuli tyttökaverin quannoniin niin vitun outo sähkövika ettei mitään järkeä. Eli maski oli pois maalauksen takia ja se laitettiin takas ja johdot samallalailla niinkö ennenki(tyttökaverin isä irrotti ja myös laittoi takaisin), mutta nyt: vain parkit palaa, kummatkaan ajovalot ei. Kuitenkin polttimot toimii, koska niillä maskin takana olevilla "ylimääräisillä" mustilla liittimillä saa joko lyhyet tai pitkät palamaan, riippuu liittimestä. Samalla johdolla ei saa palamaan molempia. Eli ei toimi oikein ja kaiken hyvän lisäksi palaa parkit koko ajan vaikka ottaisi avaimen virtalukosta... -.- Kytkentäkaavio ja neuvoja kiitos
'
Kertokaa(tai laittakaa hyviä kuvia) että miten ne johdot menee. Meneekö esim. punaset liittimet yhteen, vihreät yhteen ja mikä tärkeintä valojen valkoset liittimet yhteen, vai miten ne menee...
Kannattaisi varmaan testailla eri johtoja itse ja sitten yleensä ohjekirjoissa on kytkentä kaavio
ps: eikä tuo ole niin sanottu sähkövika jos ne piuhat on väärin sielä ... ainakaan minunmielestä
26.5.2008 17:07
Hukkis kirjoitti:en täältä mistään löytänyt niin mikähän ton kulutus on satasella ? (100 km) oisko samaa luokkaa kuin muissa nelariessa se 3l / 100 km ?
itse aatellu kanssa tällästä hommata mutta on päätös vähän vaikeeta kun kaikki kellä on nelari sanoo että osta cbr ja kaikki muut sanoo että osta nsr tai joku muu 2-t (kattelin aluksi siis nsr:ää)
ainakin mitä täältä lukee niin kuullostaa hyvältä peliltä mutta onko se sitten oikeesti noin hyvä ?
Kyllä mullekki kaverit kaupitteli 2-tahetja mut kuiteski ne halvat on nii hitosti ajettuja (esim just noi näsärit) Kyllä tää kymco on luotettava niinku muutki nelkut. Ja mieluummin tään otin ku cbrrän. On leveemmät renkaat, muutenki isomman pyörän näköne painossa ja koossa. Ja on täs vakioputkella paremmat äänetki ku vakio ceebras
Niin ja eikö tehotki oo samaa luokkaa ku cbrräs joku 9,8kw (?) ja täs 9.6kw
edittiä: ja meinas unohtua mainita tonnin halvempi hinta
26.5.2008 20:17
tonnin halvempi ? täälä on vaan 500 mutta ne cbr:n renkaat on kyllä ihan lelut kun ne on niin ohuet
sellaset polkupyörän kumit
29.5.2008 15:06
ja iha hyvi toi kymco kulkee ku kilometrejä alkaa kertyy ja kone vertyy. Ite oon parhaimmillaal motarilla saanu 130 km/h mittarii sitte otti kiekanrajotin vastaa. ja syö noin 3 litraa per 100km
30.5.2008 16:13
minenköhän ton rajottimen kanssa ... voiskohan sen ottaa pois ? mietin vaan sillä kun punaraja on jo 8k ...
9.6.2008 17:02
mulla kans quannoni ja ajattelin kokeilla tota hussen sytkäboksi juttua..meneekö se ihan heittämällä quannoniin? ja jotain linkkä msitä saa sen 150cc koneen??
mulla on ennätys huipuissa 125kmh
12.6.2008 18:33
200km ajettu, ja kone leipo kii :s