Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

30.7.2006 21:41

Kallee_ kirjoitti:
Juuzmo kirjoitti:Ohoh, onkos täs riejus sit samallaine johto minkä poistamalla saa lisää potkua? :|
hmm... oiskohan yammussanikin moinen johto :D

yritin kääntää tuota käännöskoneella suoraan englannista suomeen mutta ei siitä mitään selvää saanut :D eli pitääkö tuon ohjeen mukaan poistaa joku cdi-boksille menevistä johdoista?
Penkin alla se ainakin menee :D

Jep!

31.7.2006 16:59

Niitäpä niitä johtoja kattelemmo. Tilasin TTR boxin. Pääsen vertaamaan ja mittaamaan arvot ensiviikon loppuna.
Juuzimo, kannen viritys ei auta ennen kuin ennakot saadaan kohdalleen. Sitten kantta voi rueta puunaamaan tai oikeastaan venttiilejä isontamaan. Kannen holet on 1:14 täyttöasteelle riittävät. Pieniä epätasaisuuksia näkyy olevan mutta ne ei nelarissa tässä vaiheessa haittaa.
Tobe_ nakkaa yksärinä viesti mulle ja se kytkentäkaavio niin ens viikon loppuna tiedän tartteeko boxia vaihtaa TTR boxiin vai löytyykö se johto jossa pikkupalikka piileksii kuoren alla(vastus jonkun oominen joka vipataan vit...uun)

Johtojen katkominen

31.7.2006 17:07

Antakee aekoo mie tutkin missee se juju on. En oo ekakertoo mummoo kyyvissä. Johtojen värit vaihtelee kelle Denso cdi boxin on tehnyt. lähtöjärjestys boxissa on kuitenkin sama. Nää mopedit on periaatteessa Jammuja kaikki. Runko ja kasaus on tehty mikä missäin. Kurkin jo MZ boxin ja ylläri löytyi..... Joku roikka on erivärinen mutta ne jutut löytyy kun pannaan vähän aikaa. Jos mulla menee yks tai kaks Rioejuu paskaks ostan seuraavan, oon vaan päättänyt että ratkasen tän jutun.

Antakee aekoo vielä

31.7.2006 18:05

Yksityisiä viestejä sataa ja niissä kysytään aina samaa.... Joop Jammun koneet on samat. Rieju on sama kone kuin jammun. CDI boxi pitää selvittää ekaks. Käänsin jo ton tekstin ja se on (Yamaha xt 125) valko-punainen (rod/WeiB johto tekstissä mutta elekee vielä katkoko kun pitää tietää mistä. Johto tai johdot täytyy mitata onko kaapelinippuun eksynytt johdon väliin vastus joka otetaan pois tai hyppyri....joka katkaistaan. Johto voi olla myös se musta-valkoinen (Rieju) Siltaus voi olla boxin sisällä jolloin boxi avataan ja työ tehdään sinne... (silloin TTR boxi on järkevä hankinta)
Siis mulle yksäreissä vain tietoja ei virityspyyntöjä, kaikki selviää kun tutkitaan.

Re: Jep!

31.7.2006 21:10

Röpöttäjä vm-60 kirjoitti:Niitäpä niitä johtoja kattelemmo. Tilasin TTR boxin. Pääsen vertaamaan ja mittaamaan arvot ensiviikon loppuna.
Juuzimo, kannen viritys ei auta ennen kuin ennakot saadaan kohdalleen. Sitten kantta voi rueta puunaamaan tai oikeastaan venttiilejä isontamaan. Kannen holet on 1:14 täyttöasteelle riittävät. Pieniä epätasaisuuksia näkyy olevan mutta ne ei nelarissa tässä vaiheessa haittaa.
Tobe_ nakkaa yksärinä viesti mulle ja se kytkentäkaavio niin ens viikon loppuna tiedän tartteeko boxia vaihtaa TTR boxiin vai löytyykö se johto jossa pikkupalikka piileksii kuoren alla(vastus jonkun oominen joka vipataan vit...uun)
Tähän kanteen ei kuulemma mahdu enään isommat venttiiliit, ja kanavissa on vieläkin avartamisen varaa jos on kert yamaha tt-r kone... Mites sitä ennakkoa säädetään?

1.8.2006 9:31

En nyt sano, etteikö tässä CDI hommassa olisi perää, kun teho kyllä putoaa niin hirveästi 8000:n jälkeen ja huiput ei kasva vaikka kanavat on avarrettu ja kaasutin vaihdettu ja kiihtyvyys pienillä ja keskikierroksilla onkin selvästi parantunut, mutta sitä tahdon vain muistuttaa, että noita saksankielisiä juttuja lueskellessa on tärkeä muistaa, että saksassa ne pelit rajoitetaan kulkemaan 80km/h. Aivan mahtava homma kuitenkin, jos sieltä sähköpuolelta se homma nyt ratkiaa :)

Tuolta kun tonhitte Jammu 125 ttr osien OEM numeroita.

1.8.2006 17:16

http://www.yamahaaccy.com/parts.aspx
Hieman ovat salanneet juttuja kuten johtojen värit. Sytytysjärjestelmän ennakonsäädin on "jäänyt kertomatta missä se on"
Tilasin CDI boxin ja pätkän (pääjohtoserjan) johtoja joten se selviää siitä.
Laturin puoleisessa päässä on kampiakselin asennon sähkömangneettinen lukija joka siirtää CDI boksiin tiedot kampiakselin asennosta sytytyshetkeen. Vain voissi eli alipainesäädin puuttuu. Periaate muuten sama kuin Harrikassa. CDI boxi haistelee ja antaa ennakon perusennakon päälle....... Tossa näppikielellä toiminta.

1.8.2006 18:43

Siirsin nyt sitten MRX-sivuni tänne Motot.net:in puolelle. Jatkossa löytyvät täältä: http://www.motot.net/wiki/Rieju_MRX/SMX_125 :) Erityisesti toivoisin, että Röpöttäjä vm-60 täydentää sivuja omilla tiedoillaan CDI-asiassa!

1.8.2006 23:11

Nyt läks mun Rieju SMX myyntiin!

Kaikki kiinnostuneet voipi katella tuolta tarkemmin inffoa:
[url]http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=379061&PN[0]=latest&PL[0]=listVehicle.php[/url]

2.8.2006 23:24

entä jos siinä on vaihteen tunnistin joka rajottaa kiekkoja vaan tietyillä kiekoilla kinroad käyttää ainakin sellaista joku kuka omaa tollasen niin vois kokeilla vaihteen ilmasimen johtojen irrotusta/yhdistystä

3.8.2006 7:45

Jepu sitä myös pitää hakea. Lootaan ei hirveesti mee johtoja. Laturille menee latausjohtoparit ja tunnistin parit ennakolle muita en ole löytänny. Mut viikonloppuna tutkin jos se CDI ja TTR johtosarjan alkupää tulee niin saan kaikki piuhat päähäni. Nääs kun täydellistä kytkentäkaaviota en ole saanut "jostain kumman syystä maahantuojaltakaan". Eli siellä on sellaista jota ei haluta antaa tietona siviilipuolelle.

6.8.2006 10:42

odotan innolla että saadaan röpöttäjän seuraavaa kommenttia :P

6.8.2006 10:50

supermopo_ kirjoitti:odotan innolla että saadaan röpöttäjän seuraavaa kommenttia :P


Kuin myös, koko topicci on hiljentynyt odottamaan sitä :)

6.8.2006 11:34

kellään muulla sama ongelma ku mulla ? jos pyörittää circlesia niin valuu kaikki öljyt ulos ilmanputsarin alta... ja nousee semmoset savut putkesta että huhhuh

6.8.2006 12:01

mikä on circles??