Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
17.4.2013 1:30
Mikä vika on ku ei toimi mikään muu kuin jarruvalo ja mittaristo muut valot pimeenä polttimet vaihettu uuteen ei toimi? nappaako maihin jostain / jotain koska kun mittailin yleismittaril ihanku ei sais virtaa tarpeeks?!? meneekö maihin jostain väärästä tai jotain kun yleismittaril hutasin vahingossa etupolttimon maadotusnapaan ja samaan aikaan - napaan niin valo toimi hetkellisesti? apuja
17.4.2013 10:35
Maadotus ja miinus sama asia...?
17.4.2013 17:06
Alexir kirjoitti:_onni kirjoitti:Mikäs tossa kotarissa on ku välillä kierrokset leijailee tyhjäkäynnillä aika rajusti ja välillä toimii moitteitta, käy laihalla? Toinen kysymys, kytkintä kun laskee niin alkuun ei tapahu mitään ja sit yhtäkkiä nykäsee vitusti eli pitää lähtee joku nykien tai iha hitaasti luistattamalla, epäilisin että ilmaa kytkimessä? Kolmas kysymys, mittarista puuttuu magneetti joten nopeus ei näy mut eiks tunnit pitäis kuiteki tulla, sekä eiks mittarin pitäis lähtee päälle kun käynnistää ilman et painaa sen päälle, sekä mittarin valo ilmeisesti paskana eli mitenkäs sen saa korjattuu? Kiitos etukäteen jo vastauksista toivottavasti joku osaa vastata kaikkiin.
Imuvuotoa?
Imukaula ehjä ja kunnolla kiinni?
Joku siel kytkimes ei natsaa, kokeile ilmaamal /nesteet vaihtoo
tuntien pitäs kyl tulla normaalsti
Mittari ei syty käynnistäessä vaan saa herätteen renkaalta?
kaasari ja imukaula on kunnolla kii ja imukaula kunnossa, mut pitääks imukaulan ja pytyn välii tulla tiiviste? Tosin muilta kotari kuskeilta kyselin niin bensan loppuminen saattaa tehä sitä. Tänään laitoin jonkun magneetin minkä jääkaapin ovesta löysin sinne etulevyyn ja mittari ei silti lähtenyt toimimaan, johtuuko kenties huonosta magneetista vai mittari paskana? Mittarin kun laittaa päälle niin hetkeks aikaa tulee näkyviin 1871-numerosarja, onks se joku vikakoodi vai iha normaalii?
17.4.2013 17:40
_onni kirjoitti:Alexir kirjoitti:_onni kirjoitti:Mikäs tossa kotarissa on ku välillä kierrokset leijailee tyhjäkäynnillä aika rajusti ja välillä toimii moitteitta, käy laihalla? Toinen kysymys, kytkintä kun laskee niin alkuun ei tapahu mitään ja sit yhtäkkiä nykäsee vitusti eli pitää lähtee joku nykien tai iha hitaasti luistattamalla, epäilisin että ilmaa kytkimessä? Kolmas kysymys, mittarista puuttuu magneetti joten nopeus ei näy mut eiks tunnit pitäis kuiteki tulla, sekä eiks mittarin pitäis lähtee päälle kun käynnistää ilman et painaa sen päälle, sekä mittarin valo ilmeisesti paskana eli mitenkäs sen saa korjattuu? Kiitos etukäteen jo vastauksista toivottavasti joku osaa vastata kaikkiin.
Imuvuotoa?
Imukaula ehjä ja kunnolla kiinni?
Joku siel kytkimes ei natsaa, kokeile ilmaamal /nesteet vaihtoo
tuntien pitäs kyl tulla normaalsti
Mittari ei syty käynnistäessä vaan saa herätteen renkaalta?
kaasari ja imukaula on kunnolla kii ja imukaula kunnossa, mut pitääks imukaulan ja pytyn välii tulla tiiviste? Tosin muilta kotari kuskeilta kyselin niin bensan loppuminen saattaa tehä sitä. Tänään laitoin jonkun magneetin minkä jääkaapin ovesta löysin sinne etulevyyn ja mittari ei silti lähtenyt toimimaan, johtuuko kenties huonosta magneetista vai mittari paskana? Mittarin kun laittaa päälle niin hetkeks aikaa tulee näkyviin 1871-numerosarja, onks se joku vikakoodi vai iha normaalii?
Wheelsize eli renkaan ympärys mitta toi 1871
Kyl siel mun mielest kuuluu olla? Paha sanoo ku ei oo kotarii pihassa mist tarkistaa...
No saattaaha sulla olla bensaki loppu?
17.4.2013 18:12
Niin se eile oliki lopussa ja enneku loppu ni heitti kiekat johoki 5-6k, tänää tankkasin ja toistaseks toiminu hyvi, kytkinki alkaa toimimaa voi olla et ajonpuutteen takia reistaili. Tilasin tossa äske sen magneetin toivottavasti sillä lähtee toimimaa. Tosiaan mittarissa ei pala valo niin voiks se johtuu et patteri on lopussa vai onks sieltä joku poltin palanu?
17.4.2013 18:49
onko näille keleille hyvät säädöt ohjekirjan mukaan:
1.5 tyhj käynti ruuvi auki
TK 48
NEULA nozf
neulan asento ylhäältä 4
PS 175
kiitos etukäteen
17.4.2013 18:56
tämä nyt jo kolmas kerta kun kysyn toivottavasti ei kukaan suutu
mutta tosiaan kiihdyttäessä kolmosella piikille niin mittari sammuu ja kun taas hidastaa niin mittariin tulee kirjaimet "Ra" osaako joku sanoa mikä kiikastaa ja mitä rupeis tilailee?
17.4.2013 20:13
Ossaakos pojat veikata missä yleisin vika kun antaa heikkoa kipinää? kevyesti polkemalla ei tuu yhtää mut täysiä polkasemmalla tulee. Käyntiin ei edes lupaa. bensapuoli kunnossa.. Pyörä alko sekoilee piikillä ja heti pistin kytkimen pohjaan ja pysy 5sek ehkä käynnissä kaasua kevyesti pumppailemalla ja sitten sammu. Tuskin tuo väljyydenkään takia sammuis tuohon malliin:D puristuksia kuitenkin on, sormee ei tulpan reijän paikalla saa pidettyä tiiviisti.
Kokeilin just veljenpyörän tulpanjohdolla ja hatulla ja uudella tulpalla, sama reaktio.
17.4.2013 20:49
Ettei olis staattori vetämässä viimisiä? Vai kuinka vanhasta pyörästä kiinni?
ps. eikä kannata alkaa pumppaileen kaasua, kun tämä boo boo kesken ajon tulee.
Homekorvalle, jos toimii niin miksipä ei. Itellä tosin käytössä 185ps kesäisin.
RA meinais sädettä, eihän ole mittarin kalibrointi "kesken" ?
17.4.2013 21:31
Mut mites ylipäätään noi ohjekirjan säädöt on teillä toiminu?
Pitäisi vkl laittaa säätöihin niin laitanko ohjekirjan säädöt suosiolla ja siitä muokkaileen vai onko teillä jotkut mitkä on toiminut paremmin kun aiemmassa viestissä mainitsin nuo ohjekirjan säädöt.
17.4.2013 23:05
homekorva kirjoitti:Mut mites ylipäätään noi ohjekirjan säädöt on teillä toiminu?
Pitäisi vkl laittaa säätöihin niin laitanko ohjekirjan säädöt suosiolla ja siitä muokkaileen vai onko teillä jotkut mitkä on toiminut paremmin kun aiemmassa viestissä mainitsin nuo ohjekirjan säädöt.
No pistä ne ohjekirjan säädöt ja kato onko hyvät. Käy ajamassa kone kunnolla kuumaks ja kato tulpanväri...
17.4.2013 23:09
juhijeejee kirjoitti:homekorva kirjoitti:Mut mites ylipäätään noi ohjekirjan säädöt on teillä toiminu?
Pitäisi vkl laittaa säätöihin niin laitanko ohjekirjan säädöt suosiolla ja siitä muokkaileen vai onko teillä jotkut mitkä on toiminut paremmin kun aiemmassa viestissä mainitsin nuo ohjekirjan säädöt.
No pistä ne ohjekirjan säädöt ja kato onko hyvät. Käy ajamassa kone kunnolla kuumaks ja kato tulpanväri...
Joo näin teen
18.4.2013 10:27
Säädöt itellä ja toimii täydellisesti. Ps 180, tk 48 neule nozE lovessa 4. Ilmaskruuvvi 2 ja 1/4 kierrosta auki. Itellå myäa procircuit putki että tuo ylöspaukkuja, tiedä sitten vaikuuttaako kuinka paljon säätöihin
18.4.2013 17:29
Mistäs olette tilanneet öljyä kotariin, kun ite tarvis tilata niin että mistä sais suhteellisen edulliseen hintaan laatuöljyä (castrol tai motorex yms.) esim. jossain reilun 10l satseissa?
18.4.2013 18:00
Top motor, pori. 140e 12l castrol tts, nyk power rs 1