Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

4.1.2015 16:35

Paskapuhetta. Ite oon poistanu sen joka vehkeestä.
V-force3 se paras on

Re: Aprilia SX/RX125

5.1.2015 17:39

Pakokaasukierrätyksestä en ossaa mitää sanoo mut ilman muuta ostat v-forcet etkä boyseneitä. V-forceilla kierrosherkkyys ja etenkin keskialueen tehokkuus paranee. Boysenit kalpenee täysin ja jotkut ovat jopa todenneet niiden olevan vakioläppiä huonompia....

Re: Aprilia SX/RX125

6.1.2015 18:01

se on ihan jonninjoutava se pakokaasunkierrätys, mahtaa lämmittää enempi se kuuma pakokaasu ilmanputsarissa kun se että sitä ei ole.

boyesenit ei ainakaan tehoa tuo mihinkään alueelle ja kestävyys voi olla hieman kysymysmerkki vrt. vakioläppiin. joten v-forcet on se ainoa oikea jos halutaan koneeseen herkkyyttä lisää :)

Re: Aprilia SX/RX125

8.1.2015 19:50

Tuosta SAS-valvesta sen verran, että se ei ole pakokaasunkierrätysjärjestelmä vaan toimii juuri vastakkaiseen suuntaan eli syöttää puhdasta ilmaa pakoputkeen parantaen katalysaattorin toimintaa. Täysitehoiseksi muuttaessa järjestelmällä ei ole mitään merkitystä, eikä sen poistosta ole minkäänlaista haittaa, vaan päinvastoin kun saa ylimääräisiä letkuja pois tieltä :lol: en ymmärrä minkä vuoksi tietopankissa lukee jotain ylikuumenemisesta tms...

Re: Aprilia SX/RX125

11.1.2015 16:42

kai se jäähyttää putkea kerta puhasta/viileämpää ilmaa tulee putkeen? mutta ei siellä mikään ylikuumene vaikka sen poistaa käytöstä.

kylläpä ois mukava päästä jotain pyörää ropaamaan pitkästä aikaa, kun tuon b kortin sai niin ei oo tullu mopoihin koskettuakaan sen jälkeen.

Re: Aprilia SX/RX125

18.1.2015 13:50

Onkos näissä aprilioissa missään liitintä mihin voi ECU-lukijan liittää. Ja onko teistä kukaan tilannut 2radilta mitään kun siellä noita 34vhsb kaasareita olis hinnalla 99e

Re: Aprilia SX/RX125

18.1.2015 13:53

Ja sitten vielä se, että kun täysitehoiseksi pyörän laittaa, pitäisi ECU boxi merkatusta kohdasta porata läpi niin se menisi täysteho-ohjelmaan, mutta itse en ole porannut sitä ja silti ottanut 13 000rpm eli mitä sen porauksen kuuluisi vaikuttaa

Re: Aprilia SX/RX125

18.1.2015 15:55

Poraamisen jälkeen pystyy ottamaan RAVE1:n käyttöön, koska ilman poraamista RAVE:n liittimeen ei tule sähköä eikä EFI-boksi käytä RAVE:n ohjelmistoa.

Re: Aprilia SX/RX125

18.1.2015 15:57

Poraus aktivoi ravelle "täysteho" ohjelman. Eli Rave 1 vaatii porauksen toimiakseen.

Re: Aprilia SX/RX125

19.1.2015 8:56

Eli siis jos on rave2 niinku mulla niin ei oo syytä porata

Re: Aprilia SX/RX125

19.1.2015 10:30

Jos Rave 2 niin mun käsityksen mukaan ei tarvi poraa kun Rave 2 toimii paineilman perusteella eikä tarvi sähköä niinku Rave1

Re: Aprilia SX/RX125

19.1.2015 22:27

Se vaan jää se rajotin sinne yläkierroksille jos jättää poraamatta. Muutenhan se rave2 ei tarvii mitään sähköhärpäkkeitä.

Re: Aprilia SX/RX125

21.1.2015 8:43

Missä kohti pitäs alkaa rajottaa ku mul kiertää ainaki se 13k hyvi

Re: Aprilia SX/RX125

21.1.2015 16:29

10,5 tai 11,5k. Mun mielestä oli toi 10,5k kun itellä se otti aika helpostikkin siihen.

Re: Aprilia SX/RX125

24.1.2015 19:17

Kaupitelkaa mulle TT settiä, rave 1 ja änkkää ei vakiota :D