Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
1.6.2014 14:07
@--jonn-- No sanoisin sun vanteiden arvoksi sen 800e ainakin. Periaatteessa tuo sun vaihtotarjous kuulostaa aika reilulta. Enska vanteet on siinä 500e luokkaa käytettynä.
1.6.2014 14:27
Äskettäin myin pois muutaman sata kilsaa ajetut Behrit missä oli uutta vastaavat renkaat kiinni. Pakettiin kuului etujarrulevy sekä jarrusatulan siirtopalikka, täydellinen vaimennettu rataspakka, KTM alumiininen takaratas sekä ketjut. Tasan tonnilla meni.
1.6.2014 14:30
Mistä tietää minkä kokoinen neulalaakeri pitää ostaa?
http://www.24mx.fi/manta-prox/ktm-125exc-2011 tossa on mäntä minkä ostan.
http://www.24mx.fi/mannantapinlaakerit-universal-prox ja tossa on sivu mistä ajattelin ostaa neulalaakerin.
EDIT: Mitä kaikkea kannataisi uusia kun kotari menossa rempattavaksi? Tällä hetkellä kampiakselin korjaus sarja, mäntä, kaikki tiivisteet ja kampiakselin runkolaakerit. Ajettu 220tuntia.
1.6.2014 15:33
Onko kellään mitään ideaa miksi kotarissa ei toimi jarruvalo?
Eli kun valot on päällä ja painaa jarrua niin ei toimi ja sitku ottaa valot pois päältä niin toimii todella himmeenä?!
On kokeiltu toista takavaloo yms jarruvalon ja ajovalon johtoja väärinpäin.
2.6.2014 0:51
Kertokaapa nytt että mitä kaikkea kuuluu tuohon a1 settiin a1 putki ilmanputsarin kuri mitä suuttimia? Ihan siltä varalta jos sattuu kilvet lähtemään
2.6.2014 11:17
Mistä kaikkialta sais kokonaan oranssit smotot? Ebaystä ei näytä saavan kun jotain ei niin laadukkaan oloisia. Symotecilta kestää muutaman viikon..
2.6.2014 18:42
Miten saan "t-connector" nimisen osan tosta jäähdytys systeemist irti kun ei liiku mihinkään tuo putki tuossa..
3.6.2014 17:00
kertokaas joku fiksu noista kaasarin säädöistä..
eli esim mulla on ollut samat säädöt koko kesän (kevät-syksy) taitaa olla 182ps ja muuta en muistakka, eli noilla samoilla säädöillä on toiminut hyvin läpi kesän..tosin tulppa ei ole ihan maitokahvin värinen mutta pyörä käy ja kukkuu hyvin?
Täältä olen lukenut et jengi vaihtaa säätöjä keväällä kesällä ja syksyllä?
Ohjekirjassa näyttäisi että 170ps ois hyvä, mutta miksi vaihtaa jos 180 toimii hyvin?
vai olenko ajanut koko kesän paskoilla säädöillä ja jos vaihtaisin säädöt niin pyörä kulkisi vielä paremmin?
Eli olisi hyvä jos joku fiksumpi kertoisi vähän noista säädöistä..
3.6.2014 17:45
Ilman lämpötilan vaihtuessa ilmantiheys myös muuttuu, pyörä saa kylmemmällä ilmalla enemmän ilmaa suhteessa bensaa. Bensantiheys ei muutu tarpeeksi verrattuna ilmantiheyteen. Suuttimia vaihdetaan jotta se oikea ilma/bensaseoksen pysyy lämpötilan muuttuessa. Jos pyörä saa liian vähän bensaa (suuttimet liian pienet) käy pyörä laihalla joka johtaa siihen että koneen osat kuluvat nopeammin ja se käy kuumempana. Liian rikkaalla (liian isot suuttimet) pyörä menee helpommin tukkoon, savuttaa ja roiskii öljyä vaimentimesta sekä menettää tehoa.
Keväällä ja syksyllä isommat suuttimet/neula rikkaammalle, kesällä sitten pienemmät. Jos laitat nyt kesäsäädöt saatat saada hieman tehoa/vääntöä, bensaa ei kulu yhtä paljon ja pyörä ei savuta niin paljon.
3.6.2014 21:26
@homekorva heitä kaasariin kesä säädöt ? 45tk, ilmaruuvia joku 1-1.5 auki, nozg (sokka keskelle) ja 180ps. Kannattaa ottaa huomioon, että jos käy pintakaasulla rikkaalla niin tulppa menee nokiseksi ja öljyiseksi, sitten kun vedätät niin noki ja öljyt palaa tulpasta ja se värjäytyy harmaaksi. Näinpä saatat luulla, että käy laihalla.
3.6.2014 22:47
Moro, olis haaveena että maalais kotarin taka haarukan mustaksi ruiskulla, niin mistä vois saada siihen sopivaa maalia
3.6.2014 22:53
Mikä kysymys tää nyt oli? Löytysköhän ihan vaikka maalikaupasta??
3.6.2014 22:54
kiitos vastauksista
ja mikke netistä löytyy selaamalla automaaleja tai kysyt automaalaamolta?
3.6.2014 23:55
Miten tuo kiksi jännitetään, ettei se jää sellaiseksi löysäksi?
4.6.2014 10:55
Saakos mistään uusia supermoto vanteita kotariin alle 700€, ite en oo löytänyt mistään, joten kertokaas paikkoja.