Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
24.10.2013 11:59
Mul se tuli ku käynnistin. Eka starttas hetke sit se välähti siin ja starttaus loppu ja sit se lähti pois ja sit se käynnisty iha normaalisti, eikä oo enää sen jälkee tullu sitä
24.10.2013 13:03
AceFin kirjoitti:Vähän kyllä harmittaa, että nyt nämä kaikki katulailliset kisapyörät ovat melkolailla samanlaisia. Toivottavasti joku muukin merkki huomaa tämän kotarin/husan/hussen monopolin ja rupeaa tekemään katulaillisia kisapelejä.
Ihan samaa mieltä! Toivotaan että HVA tuo kaasarinelarin... Ei ruiskuja jaksais virin kannalta... Okei itellä on ruiskucbr mut se pysyykin vakiona
Ja miksei Suomeen perusteta jotain kisapyörämerkkiä mikä markkinoisi aggressiivisesti eikä myytäisi KTM:lle?
24.10.2013 16:03
Siittä alat sitten vaan perustaan
24.10.2013 19:08
Mikä mahtaa olla, ku ajon jälkee haisee palanut?
24.10.2013 19:35
Saattaa olla jotain joutunut putkelle... Itellä tehny ex Derbi, nykynen CBR aina sateella.
24.10.2013 20:36
Takarenkaalta lentää kuraa änkälle ja vesi ja muu paska siinä sitten höyrystyy kuumasta änkästä.
25.10.2013 23:42
Moro!
osaisko kukaan sanoa miksi husse nakuttaa? Kuullostaa vähä kun venat nakuttais mut vaan kovemmalta.. venttiilinsäädöt ihan niinku pitää. Tulppa oli musta ja on syöny öljyä viime öljynvaihdosta n. litran. Savuttaaki aikalailla ja öljy tuoksahtaa aikas hyvi.. ja nakutus kun alkoi niin koneessa oli öljyä enään vain n. 2dl. + pyörä hyyty 104 ---> 95... kunnes alkoi nakuttamaan.
+ hussella ajettu kohta 19 tkm ja netti luettu läpi eikä oikeen samanlaisia oireita kokonaan tuu vastaan.. toivonmukaa tääl olis jotai vinkkejä
26.10.2013 0:01
Tommotteet tuli sitten husseen hommattua talven varalta
Nyt ei vaan meinaa malttaa odottaa että pääsee lumelle ja jäälle ajeleen
Mutta millastas öljyä suosittelisitte talvea varten? Oisko 5w-30 hyvää?
26.10.2013 0:31
5w30 on oikein hyvä talviöljyksi.
Kudeeh, ei kyllä kuulosta kovin hyvältä, jos ajettu kovilla kierroksilla vähillä öljyillä. Suosittelen avaamaan koneen pikimmiten ja katsomaan mikä siellä on rikki, ihan vaan välttääksesi vielä fataalimman konerikon.
26.10.2013 0:58
itsellä sama ongelma betassa että hyytyy juuri samoissa vauheissa ja alkaa pitämään kaiken näkösiä ääniä
odotellaan nyt vähän kylmempiä ilmoja jos oiskin vain rikkaista seoksista kiinni
26.10.2013 1:00
Kertokaapas että minkä takia husse kärsii joskus suuresta tehovajeesta?
Aluksi jonkin aikaa sitten ajoin 6. vaihteella n. 70 km/h, ja kaasun vääntäminen ei tuntunut vaikuttavan mitenkään. Sittenkun tiputin 4. vaihteelle ja väänsin kaasua niin tuntui yhtä laiskalta. Vähän aikaa huudatti nelosella niin ääni koveni ja lähti vetämään.
Nyt sitten näin disco-iltana aattelin lähteä vähän ajelulle, ois vänän kasvanut virtuaalipippeli kun olisi discon alueelle tullut hytti taivaissa. Noh, lähdin sitten ajelemaan, aluksi ratsiaan ja valittivat mm. takakumesta, takavilkkujen puutteesta ja vain yhdestä bilteman peilistä. Lähdin sitten rauhallisesti ajamaan, 80 alueelle tullessa täysi kiihdytys, tuntui lähtevän suorastaan normaalia paremmin. Sitten toinen samanlainen kiihdytys, jäätävän helposti 80 km/h asti. Käännyin sitten kylälle, jossa posottelin pikkukierroksilla menemään. Yhtäkkiä ilmeni sellainen tehovaje ettei esim. 2. Vaihteellakaan kiihdyttäminen kaasupohjassa tuntunut mopoa kummemmalta.
Siinä sitten discolle menevällä suoralla kiihdytin risteyksestä kumman laiskan tuntuisesti, annoin kytkintä ja väänsin kaasua, tuntui ottavan vaan noin. 50% kierroksia siitä mitä normaalisti, eikä keula noussut minkäänlaisella repimisellä.
Ajoin sitten discon pihaan silleen. "öhm, en ollut minä", kun pommittelin ykkösellä mukamas ylös, eihän se mitään jaksanut.
Noh discosta lähtiessä aluksi jonkun kusipään lasinsirujen päältä, kytkintä taas eikä kiertänyt yhtään. Konetta kyllä lämmitin, tekee tätä samaa vaikka tulikuumalla koneella. Ei helvetilläkään noussut keula kytkinpommilla ja kunnon repäisyllä.
Asiaan tuntui kyllä auttavan se, että pistin kytkimen pohjaan ja paukutin rajoittimelle. SItten kakkosella täyskiihdytys rajoittimelle asti, tuntui kun ääni yhtäkkiä taas koveni ja lähti vetämään. Sittenhän se lähtikin kuin mikä ja kiihdyttäessä ei mennyt sekunttiakaan 80 km/h asti.
Eli siis ihan ilman mitään syytä, en tiedä meneekö tukkoon vai mitä helvettiä kun yhtäkkiä ei jaksa kiertää ja kiihtyy niinkuin virigilerani. Mistä ihmeestä tämä johtuu?
26.10.2013 22:20
mulla tehnyt samaa, vastasi huonosti kaasuun ja kiihtyi laiskasti. Annoin kaverin (joka keulii kaasua pumppailemalla, eikä tasakaasulla) keulia mun hussella, ja laiskuus hävisi :-o jotakin kaasarin kalvoon liittyvää häikkää varmaan. Tosin minulla ei pidä mitään ylimääräistä ääntä.
27.10.2013 11:53
Kudeeh kirjoitti:Tulppa oli musta ja on syöny öljyä viime öljynvaihdosta n. litran. Savuttaaki aikalailla ja öljy tuoksahtaa aikas hyvi.. ja nakutus kun alkoi niin koneessa oli öljyä enään vain n. 2dl. + pyörä hyyty 104 ---> 95... kunnes alkoi nakuttamaan.
Siis olet ajanut niin että koneessa on ollut vain 2dl öljyä?
Ajot seis ja moottori auki, nakutus voi tulla väljäksi kuluneen männän helmasta tai kiertokangen laakerista. Koneremontti edessä, kannattaa suosiolla avata lohkot ja vaihtaa alakerran laakerit sekä kiertokanki.
27.10.2013 18:11
Kaasunvastaavuusongelmiin, ottakaa huomio että ajamme pohjoisessa, lämpötilaero pahimmassa tapauksessa 40 astetta ajokauden aikana. Mukaanlukien tällä hetkellä jylläävä matalapaine britanniasta tulevan myrskyn johdosta.
Kalvokaasari on kohtuullisen herkkä lämpötilan ja kosteuden eroille, verrattuna normaaliin vaijeriluistiseen. Tarkoittaen että kylmällä säällä kalvo jäykkeenee eli luisti ei nousekkaan yhtä nopeasti kun kesäkuumilla.
Ja vielä muistuttaen, vaihtakaa sitä pääsuutinta vaikka 5nro isommaksi. Se ei ketään tapa eikä se kesälläkään pahaa tee valmiiksi laihalle säädetylle koneelle. näin syksyisin Ilman kosteuden noustessa ja lämpötilan rajusti viiletessä happipitoisuus runsastuu. Kone saa rikkaampaa happea=käy laihemmalla. Samalla ilmanputsari ''sakkautuu'' ilmaan tiivistyneestä vedestä.
Myös kuskin oma olotila, kellonaika+vuodenaika, sää ja hämäryys vaikuttavat aisteihin. Silloin se kevari voi tuntua tehokkaammalta kuin pari tuntia aikaisemmin.
29.10.2013 10:02
Mites tämmöseen husseen vaihetaan suutin, ku en oo vaihtanu sitä mistään menopelistä. Perus ohjeita jos sais
Sit samalla vähä suuntaa antavia suuttimen kokoja vapaavirtaavalle änkälle ja nyt ku ottaa huomioon kylmemmät ilmat.
Kiitän jo etukäteen!