Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 12:45

SMink kirjoitti:
Kolmetoista kirjoitti:Eli powercommanderin (360€) ja säädättämisen (~80€) jälkeen tulee vajaa 100 euroa halvemmaks ostaa toi 180cc kuin 200cc.

Tässä oon miettinyt, että voi olla ettää saan sen power commanderin hommattua. Mutta jos säädätyksen 80€ niin vain silloin. Missä muka noin halvalla säädättä, kun oon googlaillun niin 250€ ois säädätys


Yamaha centterissä oli 80euroo pc säädätys ainakin kun kaveri säädätti siellä.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 12:49

Ruiskulla haetaan parempaa hyötysuhdetta sekä pienemmät päästöt, käytännössä tarkempaa polttoaineen annostelua mihin kaasarilla pystytään. Miinuksena tulee monesti keinotekoisen oloinen ja kulmikas kaasutuntuma, plussana moottorin reagointi kaasuun.

Omassa KTM:ssä pääsen säätämään lähes kaikkea läppärin kanssa. Polttoainekartattoihin en koske kun ei ole dynoa mutta kaasukäyrät/progressiot ja tehot pystyn säätämään, näihin jälkimmäisiin ei kyetä millään kaasarilla ja sen säädöillä, vieläpä niin että ajossa on kytkimen kautta vaihdettavissa 3 erilaista progressiota/tehoa.

Käytännössä 11kw 4T koneessa ruisku on mielestäni turha, se ei tee mitään sen paremmin kun vastaavassa koneessa oleva kaasari. Isommat ja tehokkaammat koneet on sitten asia erikseen.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 14:14

SMink kirjoitti:Tässä oon miettinyt, että voi olla ettää saan sen power commanderin hommattua. Mutta jos säädätyksen 80€ niin vain silloin. Missä muka noin halvalla säädättä, kun oon googlaillun niin 250€ ois säädätys

Kannattaa kysyä penkitysfirmasta tarjous, joka sisältää pc:n + säädätyksen ni saattaa päästä halvemmalla.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 17:30

Sitä odotellessa että mopoja ruvetaan tekemään 4T ruiskukoneella, päästöt vähenee, maailma pelastuu jne. :roll: Näille kevareille taitaa olla joku yhteinen päästöraja, mitä ne ei saa ylittää? Niin kauan kannattais tehdä nämäkin Yamahan nelarit kaasarikoneella kun EU:ssa taas keksitään tiukentaa näitä rajoja. Itellänikin on WR ollu, paljon mielummin oisin sen kaasarilla ottanu, jos olis saanu valita.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 19:28

Väärä hälytys tästä lohkojutusta! Hyvin oli pysynyt kemiallinen metalli paikoillaan. Se mössö oli ketjurasvan ja lian seosta. Anteeksi kaikille jotka auttoivat tässä turhaan.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 19:40

Kolmetoista kirjoitti:Sitä odotellessa että mopoja ruvetaan tekemään 4T ruiskukoneella, päästöt vähenee, maailma pelastuu jne. :roll: Näille kevareille taitaa olla joku yhteinen päästöraja, mitä ne ei saa ylittää?

Euro4 päästörajat on jo tiedossa ja parin vuoden sisään tulossa voimaan, ne alkaa olla jo niin tiukat et 2-tahteja on paha saada niistä läpi.

Nykyään on käytössä kaikissa 2-pyöräisisssä Euro3 päästöraja.

Autoissahan on jo Euro4 käytössä, ja kohta tulee Euro5 joka vituttaa kuorma-autoilijoita kun tulee tukkiintuvat egr:t yms. shittiä.

Re: Yamaha WR125X/R

13.7.2013 22:49

lazziix kirjoitti:Ihan riippuu millasii meinaat akseleiden päihin vai matkustajan tapeista tai jotain muunlaisia.


Akseleiden päihin olin ajatellut :) ?

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 13:53

Tietääkö joku, että meneekö DT:n smoto vanteet weeraan? :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 17:40

Terve. Voisko joku kertoo et kuinka paljon tämmösellä WR:n sylinterillä/männällä ajaa? Ja sit jos menis männän/pytyn vaihtamaan niin paljonko tulis hintaa olemaan? Itsellä käynyt mielessä hommata toi WR ja hinta sais olla max. 3500e.. Olisihan se aika herkkua ku saisi laitettuu Arrowin kokoputkiston + Power Commanderi. Ainakin saisi naapurin mummoilta palautetta takaisin :seko:

Aikaisemmissa viesteissä oli puhettä ruiskun/PC:n säätämisestä, Että onko tosiaan noin kallista?? :s Ja jos joku nyt vaan viitsisi kertoa, mitenkä siis PC käydään säätämässä? Ja mitä "vaikutusta" sillä on tehoihin.. Hintaa sillä on se suolanen 350e + säätäminen päälle.. Kuinka usein ruisku pitää käydä säätämässä?

Kiitoksia etukäteen

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 18:58

nooa10 kirjoitti:Terve. Voisko joku kertoo et kuinka paljon tämmösellä WR:n sylinterillä/männällä ajaa? Ja sit jos menis männän/pytyn vaihtamaan niin paljonko tulis hintaa olemaan? Itsellä käynyt mielessä hommata toi WR ja hinta sais olla max. 3500e.. Olisihan se aika herkkua ku saisi laitettuu Arrowin kokoputkiston + Power Commanderi. Ainakin saisi naapurin mummoilta palautetta takaisin :seko:

Aikaisemmissa viesteissä oli puhettä ruiskun/PC:n säätämisestä, Että onko tosiaan noin kallista?? :s Ja jos joku nyt vaan viitsisi kertoa, mitenkä siis PC käydään säätämässä? Ja mitä "vaikutusta" sillä on tehoihin.. Hintaa sillä on se suolanen 350e + säätäminen päälle.. Kuinka usein ruisku pitää käydä säätämässä?

Kiitoksia etukäteen

25-35tkm/mäntä ja pytyllä varmaan ikuisesti jos ei leikkaa.
150€ tais olla mäntä paikallisesta centteristä.

onhan se kallista mutta kun saat säätöihin niin pyörä toimii paremmin, ei käy laihalla ja saat lisähepan :seko:
kerran kun säädätät ni se riittää.

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 19:30

mitä 150e mäntä? tässähän sama kone kun betassa ja betassa mäntä oli 99e? :D
http://www.betafinland.net/beta-varaosa ... manta.html

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 21:03

lusikka6000 kirjoitti:mitä 150e mäntä? tässähän sama kone kun betassa ja betassa mäntä oli 99e? :D
http://www.betafinland.net/beta-varaosa ... manta.html

okei PELKKÄ mäntä tais olla 80€ mut mäntä+männänrenkaat+öljyrengas = 150€ :)

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 22:28

Alexir kirjoitti:25-35tkm/mäntä ja pytyllä varmaan ikuisesti jos ei leikkaa.
150€ tais olla mäntä paikallisesta centteristä.

onhan se kallista mutta kun saat säätöihin niin pyörä toimii paremmin, ei käy laihalla ja saat lisähepan :seko:
kerran kun säädätät ni se riittää.


Asia selvä. Eli jos ostan noin. 20 000km ajetun WR:n niin kannattaa varautua ostamaan ainakin uusi mäntä. Entäs sitten alakerta? Tarviiks sinne tehdä mitään?

Ja sit tosta säätämisestä vielä, niin kannattaako vain käydä säädättämässä ruisku, vai maksaa suolaiset 350e PELKÄSTÄ Power Commanderista? Aika kova hinta tolla PC:llä :eek:

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 22:48

Joo männän vaihto on edessä. Ja sulla pitää olla se power commander, että saa sen ruiskun säädettyä.

Re: Yamaha WR125X/R

14.7.2013 22:56

nooa10 kirjoitti:
Alexir kirjoitti:25-35tkm/mäntä ja pytyllä varmaan ikuisesti jos ei leikkaa.
150€ tais olla mäntä paikallisesta centteristä.

onhan se kallista mutta kun saat säätöihin niin pyörä toimii paremmin, ei käy laihalla ja saat lisähepan :seko:
kerran kun säädätät ni se riittää.


Asia selvä. Eli jos ostan noin. 20 000km ajetun WR:n niin kannattaa varautua ostamaan ainakin uusi mäntä. Entäs sitten alakerta? Tarviiks sinne tehdä mitään?

Ja sit tosta säätämisestä vielä, niin kannattaako vain käydä säädättämässä ruisku, vai maksaa suolaiset 350e PELKÄSTÄ Power Commanderista? Aika kova hinta tolla PC:llä :eek:

Alakerta kestää, joillakin on YZF-R pyörissä tosin mennyt runkolaakerit (?) hajalle isoilla kilsoilla?

Ota yhteyttä johonkin firmaan mikä penkittää/säädättää ja kysyt tarjouksen PC + säädätykselle, uskosin että halvinta sillein :)