Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
12.7.2013 9:56
Ittellä ainakin iha perus dicen ledilippa 2 ruuvilla kiinni eikä heilu mitenkää vaikka kuinka paahtaa motarilla
12.7.2013 12:31
il3 kirjoitti:Mites porukka on vaihellut noita ledi-lippoja weeran? Silleen, että se ei oikeasti heilu siellä paljoa edes siinä satasen vauhdissa ja kestää oikeasti.
Millä sen saisi tehtyä tuollaiseksi? :3
Katoppa tietopankista käyttäjän leke96 tekemät ohjeet sillein tulee todella hyvä eikä heilu
Lazzixille kiitti vinkistä jos ei kohta löydy vikaa niin pitää tilailla tota pumppua. Ja ei se ei ole kiinni tappokatkasijasta, jos siinä ei oo jotain vikaa. Kaikki liittimet mitkä löysin otin irti ja puhaltelin läpi.
12.7.2013 16:36
Onkos kukaan muokannu kaatumatappeja weeraan sopivaksi? Tai saako jostain suoraan sopivia tappeja? En oo tainnu nähdä weeroissa ennen sellasia, mieli tekis sellaset tuohon kiinni saada. Toivottavasti jollain olis tietoa tästä, tahtoo kaatumatapit!!
12.7.2013 18:35
Ihan riippuu millasii meinaat akseleiden päihin vai matkustajan tapeista tai jotain muunlaisia.
12.7.2013 20:40
Eipä se minulla kestänyt tuo kemiallinen metalli (paikka lohkossa eturattaan lähellä). 120 asteista lämpötilaa luvattiin kestävän, mutta aine oli sulanut pitkin lohkoa. Alue oli kyllä puhdas johon sitä laitettiin, joten pitäisikö ostaa vielä paremmin lämmönkestävää ainetta kuin tuo 120 astetta?
12.7.2013 21:34
Ei lohkossa lämmöt nouse niin korkeaksi että 120 asteinen kemiallinen metalli sulaisi lämmöstä, lohkojen lämpö keikkuu 70-95 asteen korvilla. Ettei vaan ole käynyt niin että mömmö ei ole kestänyt öljyä, hillo pehemnnyt ja levinnyt pitkin lohkoja?
12.7.2013 21:48
Noin sen sitten on täytynyt olla. Luin jostakin mönkijäfoorumilta, että lohkoa ei kannata paikata em. aineella koska ei kestä öljyä. Jotkut sanovat, että kestää. Katsoin samalla öljyt. Hyvä että pinta ulottui tikun alareunaan asti (en kiertänyt tikkua pohjaan).
12.7.2013 23:47
Kyllä itellä on pelannu jo varmaan lähes kymppitonnin ajan kemiallinen metalli paikka-aineena. Kai lämmitit sitä tarpeeksi kauan esim hiustenkuivaaja/kuumailmapuhaltimella? Ja tottakai öljyt tyhjänä/kone kylellään paikattaessa?
13.7.2013 0:10
Lämmitin kuumailmapuhaltimella, lämmitin kauan mutta pienellä teholla. Öljyt oli pois koneesta, moottori oli kiinni rungossa, jos tuota tarkoitit "kylellään".
13.7.2013 2:24
Hmm. Kokeile jotain erilaista kem. metallia, itellä kesti ja itseasiassa tuli hiottua se tasaseksi ja maalattua. Meisselillä kun naputti niin kyllä se metallilta kuulosti
Kai se tunkeutu kunnolla halkeamaan? Itellä oli nimittäin joku 1.5x1.5cm palanen irti ja hyvin sai paikkailtua.
13.7.2013 3:58
Kolmetoista kirjoitti:Eli powercommanderin (360€) ja säädättämisen (~80€) jälkeen tulee vajaa 100 euroa halvemmaks ostaa toi 180cc kuin 200cc.
Tässä oon miettinyt, että voi olla ettää saan sen power commanderin hommattua. Mutta jos säädätyksen 80€ niin vain silloin. Missä muka noin halvalla säädättä, kun oon googlaillun niin 250€ ois säädätys
13.7.2013 4:16
Zoubiih kirjoitti:Onkos kukaan muokannu kaatumatappeja weeraan sopivaksi? Tai saako jostain suoraan sopivia tappeja? En oo tainnu nähdä weeroissa ennen sellasia, mieli tekis sellaset tuohon kiinni saada. Toivottavasti jollain olis tietoa tästä, tahtoo kaatumatapit!!
Akseleiden päähän saa skeittilaudan renkaista tehtyä kaatumatapit, joillakin foorumilaisilla on pyörissänsä sellaisia. Niitä
saa myös valmiina melko suolaiseen hintaan, myös
alkukäyrän viereen tulevia WR:ään suunniteltuja kaatumatappeja on myytävänä ulkomailla.
SMink kirjoitti:Kolmetoista kirjoitti:Eli powercommanderin (360€) ja säädättämisen (~80€) jälkeen tulee vajaa 100 euroa halvemmaks ostaa toi 180cc kuin 200cc.
Tässä oon miettinyt, että voi olla ettää saan sen power commanderin hommattua. Mutta jos säädätyksen 80€ niin vain silloin. Missä muka noin halvalla säädättä, kun oon googlaillun niin 250€ ois säädätys
Jossain vanhemmassa WR topicikissa joku kertoi, että oli käynyt penkissä säädättämässä tuohon hintaan. Eikös se sen 80 euroa oo, mitä liikkeet ottaa tunnilta. Kyllä älyttömäksi tää uus teknologia menee jos jostain säätämisestä kiskotaan noin paljon (250€) rahaa..
Kaasarit takas Yamahan kevareihin on mun mielipide.
13.7.2013 11:30
Ainakin Dyno-Might otti kaverin weeran PC:n säädätyksestä 285€...
Tuntiliksa kun on ammattimiehellä aika kova ja se ei ole tunnin homma kun koko kierrosalueen käy lävitse huolella.
Kaasari on perusvarma säädettävä, mutta ei se vaan ole nykyaikaa enää.
Jos nämä insinöörit siellä Japanin päässä ymmärtäisivät tehdä säädettävän ruiskun, niin sitten homma olisi huomattavasti parempi.
13.7.2013 11:47
Vaikka siinä olisi säädettävä ruisku niin se ei auta millään tavalla jos ei ole dynoa ja seosmittareita käytössä. Ruiskun säätäminen on pikkasen tarkempaa ja erilaista hommaa kun kaasarin säätäminen.
Tilanne muuttuu jos on saatavana valmiita penkitettyjä karttoja eri asetuksille ja viriasteille. Mutta sekään ei ole sama kun yksilöllisesti tehty säätö dynossa.
13.7.2013 12:14
Vähän offtopiccina, mutta minkälaista hyötyä tuolla ruiskulla on oikeastaan lähdetty hakemaan kaasariin verrattuna?