Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
23.9.2018 12:23
Ostin BR9ECMIX sytytystulpan eli sen iridium-tulpan. Minä olen luullut että se vaan isketään kiinni ja se on hyvä, mutta kaveri väitti että pitää siitä tulpasta mitata kärkiväli ja että se on siinä tulpassa säädettävä se kärkiväli? Onko näin? Saman kaverin kuriton 50cc fana kulki mukamas 110km/h, joten en oikein oo varma että kannattaako sitä uskoa
23.9.2018 14:01
Mikä vois olla vikana kotkassa kun meinaa vähän jäädä jökkimään ennen piikille menoa niiku semmonen välikohta millon ei vedä, ala ja ylävääntöjen välissä. ja tuntuis että käy todella rikkaalla vaikka 190 suutin ja neulan sokka ylimmässä ja vaikka laitto 180 suuttimen nii ei vaikuttanu mitään. pa on säädetty oikeen mutta mietin tota pa:n toista säädintä mikä näkyy kuvassa, kun siitä puuttuu tuo lukite pultti? että oisko toi voinu mennä jotenki vituillee? ja mites tuo sitten säädetään oikein?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
23.9.2018 14:59
K_T_M kirjoitti:Ostin BR9ECMIX sytytystulpan eli sen iridium-tulpan. Minä olen luullut että se vaan isketään kiinni ja se on hyvä, mutta kaveri väitti että pitää siitä tulpasta mitata kärkiväli ja että se on siinä tulpassa säädettävä se kärkiväli? Onko näin? Saman kaverin kuriton 50cc fana kulki mukamas 110km/h, joten en oikein oo varma että kannattaako sitä uskoa
Vaikka toi Fanan kulkeminen vähän epäilyttää niin kyllä sun kaveri on oikeilla jäljillä mutta...
Kaikissa sytytystulpissa on kärkiväli ja suositus paljonko sen pitää olla. Valmistajan jäljiltä kärkiväli on asetettu oikeaksi ja sitä joutuu hyvin harvoin säätämään ellei tulppa ole saanut mekaanista hittiä. Kärkiväli säädetään sivuelektroidia taivuttamalla siihen tarkoitetulla työkalulla tai pihdeillä, missään nimessä ei ruuvarilla vääntämällä koska se voi vautioittaa keskielektroidia. Valmistajan suositus kärkiväliksi (gap) on 0.8mm
https://www.ngk.com/product.aspx?zpid=9570
24.9.2018 22:11
Okei, kiitos. Toinen kysymys ois vielä koskien mittaria. Näyttää nopeuden päivästä riippuen 40-70km/h asti ja hyppää sitten nollaan. Mitä nopeampaa kiihyttää sitä aikaisemmin alkaa näyttämään nollaa. Levyn magneetin vaihtaminen auttoi sen verran että näytti pari päivää jopa 83 asti ja sitten taas palasi nyt myöhemmin näyttämään 40-70. Mitä vaihtamaan seuraavaksi?
24.9.2018 23:34
vantic kirjoitti:skörppä kirjoitti:millä helpoin tapa yrittää saada hajonneet öljypropun kierteet pitämään? locktitea kokeiltu.
HELICOIL®plus kierteen korjaussarja
Mut eikö koneeseen sisään mee metallihilppua kun alkaa poraileen?
25.9.2018 6:05
Menee mutta purut saa huuhdeltua pois valuttamalla laatikon läpi moottoriöljyä tai vaikkapa dieseliä.
6.10.2018 18:10
Semmosta kyselisin, että kumpi kansi kannattais laittaa vhm vai bud? bud ois vähän halvempi ja näyttäis paremmalta, mutta onko nuilla suurta eroa? Onko porukalla minkälaisia kokemuksia varsinki tosta budista ko on vähän harvinaisempi?
ja jos jollaki ois myydä niin voisin ostaa jos hinnasta päästään sopuun
8.10.2018 21:16
talvimaanklonkku kirjoitti:Semmosta kyselisin, että kumpi kansi kannattais laittaa vhm vai bud? bud ois vähän halvempi ja näyttäis paremmalta, mutta onko nuilla suurta eroa? Onko porukalla minkälaisia kokemuksia varsinki tosta budista ko on vähän harvinaisempi?
ja jos jollaki ois myydä niin voisin ostaa jos hinnasta päästään sopuun
VHM.
Budeissa tuntuu menevän palotilat kieroiksi. VHM:ää saa siihen 250€ pintaan ebaysta. Itseltäni löytyy vhm ja voin suositella. Jos ei tykkääkkään niin taitavat mennä kuin kuumille kiville käytettyinä.
13.10.2018 16:02
Edit tuohon minun pieneen mittariongelmaan:
Vaihdoin levyn magneetin jonka jälkeen mittari alkoi toimia 80km/h asti ennen kuin hyppäsi nollaan (aiemmin vain 60). Ajoin pari päivää ja sitten se näytti taas päivästä riippuen 50-80 asti. Päätin vaihtaa mittarin anturin (johdon). Vaihdoin vain sen alemman osan ensin ja mittari toimi 97km/h asti. Päätin vaihtaa sen koko johdon. Vaihdoin sen eikä se vaikuttanut mihinkään, edelleen näyttää 90-100 asti ja pomppaa sitten nollaan. Kummallista on myös se, että mitä nopeampaa kiihyttää sitä aiemmin mittari hyppää nollaan. Jos kiihyttää hitaasti ja kärsivällisesti, niin silloin mittari näyttää sinne 95-100 asti kun taas nopeasti kiihyttämällä näyttää 80 asti. Huomasin myös että joskus se ei pomppaa suoraan nollaan vaan alkaa ensin laskea alaspäin. Kun mittari oli kalibroituna enskoille (mutta smotot alla) niin mittari näytti helposti 130 asti (mutta pomppasi sitten nollaan). Mitä vaihtamaan seuraavaksi?
14.10.2018 11:57
minkäslaisii polttimoi suosittelisitte että sais vähä etuvaloa kirkkaammaks?
14.10.2018 12:58
Ite vedän xenoneilla ja aivan 5/5.
17.10.2018 0:40
meneekö xenonit suoraan kiinni? Onko suuri parannus?
Tänään pääsin ekaa kertaa pimeeellä ajamaan ja hyvä kun valon just ja just huomaa tiessä.
23.10.2018 20:04
varmaan jo kysytty, mutta kysytään nyt vielä kerran (en löytänyt aiemmista vastauksista). Pitääkö led vilkuille ja takavalolle olla jokin erillainen rele ja mihin rele menee jos pitää olla?
12.12.2018 22:16
Saako vuoden 2014 katteet asennettua vuoden 2011 pyörään ja paljonko täytyis modailla
13.12.2018 20:19
kotkamies777 kirjoitti:Saako vuoden 2014 katteet asennettua vuoden 2011 pyörään ja paljonko täytyis modailla
Tankki ainakin täytyy vaihtaa. Takahäkkikin ehkä. Mutta ei, älä tee sitä. Vaihda mielummin pyörää kuin tee patenttia, sillä hyvin suurella todennäköisyydellä ne katteet ei istu kuten niiden pitäisi millään, koska runkokin on erilainen.