Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
20.5.2014 9:17
Osaisko joku kertoa missä vika kun valot vilkkuu vähän väliä tai palaa tosi himmeesti polttimossa on kuitenkin valo joka täyttää just ja just umpion valolla? itse epäilen jännitteen säädintä? voiko vika kuitenkin olla staattorissa? liittimet on käyty läpi!
20.5.2014 20:09
minkä kokonen magneeton ulosvetäjä käy 2010 exc?
20.5.2014 21:02
M27x1 taitaapi olla.
Ja niitä öljyjä kannattaa vaihtaa paljo useemmin kun 20h välein. Itse vaihan 10h välei ja kunnon vaihteistoöljyä pitää käyttää. Pysyy kytkin ja alakerta kunnossa.
20.5.2014 21:09
Ite ajanu nelari öljyil edellisel pyöräl 210h ja pelas kytkin sinne saakka. Sitä edellinen pyörä tais toimii 250h. Ja en varmaan mee ostaan mitään motorexin shitti 40e purkki öljyy. Mut huomioikaa et kaikki öljyt ei toimi. Ei edes mikkä on oikein tarkotettu vaihelaatikkoihin tai juuriki tähän vehkeeseen.
Ite ostanu tokmanilta 4l shellin purkkeja jollain 10-20e.
20.5.2014 21:18
joku neuvoo ei-niin-viisasta sähkömiestä
omistan tollasen 2011 kotarin ja haluisin laittaa piiloon tappokatkasijan varmuuden vuoks, joten mihinkä johtoon ootte kytkeny tällasia/mihin pitäis kytkeä? Ja johdon värikin olisi hyvä tietää
20.5.2014 21:31
Pojalla on EXC harkinnassa Betan tilalle ja kulutus askarruttaa. Tiedän paljonko bensaa menee tien ulkopuolella ja sen että myös kadullakin sen saa kuluttamaan paljon. Mikä on keskimääräinen kulutus normi ajossa jos edes yrittää ajaa sievästi?
20.5.2014 21:37
Kuluttaa sen 8-11l/100km kadulla, riippuu ihan kaasukädestä. Oon joskus päässyt allekkin. Talvella metsä/jäällä ajolla mulla on menny ihan 20l/100km arviolta.
20.5.2014 22:48
Mulla on jostain syystä aika alhanen kulutus, tankillisella pääsee yleensä ~140km eli kulutus jotain 7L/100km. Eikä mun ajotyyli ole mikään kovin rauhallinen edes
20.5.2014 22:59
Sen mitä ite oon kattonu joskus, niin vie sen 8-9L/100km oikeastaan. Tähän sisältyy sekalaista ajoa (mummottelua ja tykitystä vuoronperään) ja keulimista
Kaasarin säädötkin vaikuttaa kulutukseen jonkun verran. Turhan riikkaalla syö vähä enemmän bensaa, kun oikeilla säädöillä. Bensan kulutukseenki tulee enemmän vastiketta kun lähtee pyörä paremmin
20.5.2014 23:06
Oma ajotyyli on ehkä sit vähän rajumpaa
tai no melkeen puolet ajasta ollaan metässä pyörällä niin siihen kuluu bensaa. Koulumatkoja matkustellaan motareita pitkin joten kovissa nopeuksissa isompi kulutus. En oo sen paremmin seurannu nää oli vaa omia arvioita
20.5.2014 23:07
About samaa täälläkin taajamassa ajellessa, mutta matkassa(jos sen tapaista ajoa teille tulee) kuluttaa yllättävän vähän. 80- ja 100-alueita vetelin pitempää matkaa ja kulutus meni alle 5l/100km mikä yllätti positiivisesti. Taajamasukkulointi vie sen ~7-8l/100km.
21.5.2014 7:32
Kiitokset, näillä tiedoilla on hyvä jatkaa harkintaa. Onhan siinä kulutuksessa, kuten tehoissakin eroa 11kw nelariin mitä ei saa viemään millään keinolla yli 6.5L ja normi ajossa keikutaan 4-5L tuntumassa.
21.5.2014 11:03
Jep kyllä niissä eroa on. Oon kuullu että joku on alle 3l/100km päässy jollain nelarilla.
Mutta sen sanon että omasta mielestä ei oo järkeä ostaa tällästä pyörää pelkästää kylä ralliin. Pitäis ees joskus käydä metässä minne se on tehty. Tai site stuntti pyöräks tai supermotoon. Kyläralliin löytyy parempia vaihtoehtoja varmasti.
21.5.2014 12:32
Pyörä on kylärallin lisäksi enska ja krossi käytössä, molempiin on kohtalaiset mahdollisuudet. Tästä syystä ollaan harkitsemassa pyörän vaihtoa mutta nykyisillä bensanhinnoilla ei oikein valkokilpinen 2T ole kovinkaan järkevä valinta, varsinkin kun kylärallia ja siirtymiä pelipaikoille ei voi välttää, eikä 4T piikkisiä kisaenskoja ole olemassa.
Poika paukutti viime kesänä ekat tankilliset 4T Betalla noin 3 litran lukemiin, sen jälkeen seokset on säädetty kohdalleen niin eipä sillä alle 4L pääse kovinkaan helposti. Siinä ne 4T parhaat puolet sitten olikin...
21.5.2014 12:58
KTMJuippi kirjoitti:Osaisko joku kertoa missä vika kun valot vilkkuu vähän väliä tai palaa tosi himmeesti polttimossa on kuitenkin valo joka täyttää just ja just umpion valolla? itse epäilen jännitteen säädintä? voiko vika kuitenkin olla staattorissa? liittimet on käyty läpi!
Osaaks joku yhtään neuvoa?