Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 10:31

Itekki ajoin suunnilleen kuukaudessa n.3000km

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 12:36

Mikähän on wärrälle tullu kun ei bensapumppu pidä aina sitä ääntä, kun laittaa virrat päälle. Kylmänä toimii ihan normaalisti ja jos sen saa tulille niin ei mitään ongelmaa, mutta jos pyörä on seisonu jonkun aikaa (kone ei jäähtyny) kun laittaa virrat päälle ei kuulu mitään ja startti pyörii mutta pyörä ei käynnisty. Ensimmäisellä yrityksellä saattaa vähän hörähtää mutta sammuu heti.

Ite epäilen bensapumpun relettä, mutta voiko vika olla siinä kun ei viitsisi maksaa lähes 50€ siitä releestä jos vika ei ookkaan siinä. Sulakkeet on myös tarkistettu.

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 13:13

Tänään tuli 3600km täyteen weeralla (totaali siis 27,5tkm) ja weeran oon omistanu nyt sen 1,5kk 8)

Sattuis muuten löytymään Yamaha YZ450F slipari ylimääräsenä nurkista! Jos kiinnostaa niin YV !

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 15:27

Miten nuo matkustajan jalkatapit saa kiinni? Kuusiokololla ne on kiinni, mutta kun takaisin laittaa niin siinä reijässä mistä se menee läpi ei ole kierteitä(?) joten se ei luonnollisesti pysy siinä. Otin siis pois enkä saa takaisin :lol: Menikö kierteet paskaksi vai mitä? Ei kyllä ole tarvetta moisille mutta olisi kiva tietää että miten ne saa takaisin kiinni.

edit: ei siis ne varsinaiset tapit, vaan se koko 'teline' joka on rungossa kiinni

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 15:51

dwtt kirjoitti:Miten nuo matkustajan jalkatapit saa kiinni? Kuusiokololla ne on kiinni, mutta kun takaisin laittaa niin siinä reijässä mistä se menee läpi ei ole kierteitä(?) joten se ei luonnollisesti pysy siinä. Otin siis pois enkä saa takaisin :lol: Menikö kierteet paskaksi vai mitä? Ei kyllä ole tarvetta moisille mutta olisi kiva tietää että miten ne saa takaisin kiinni.

edit: ei siis ne varsinaiset tapit, vaan se koko 'teline' joka on rungossa kiinni

siinä varsinaisessa jalkatappirungossa on kierteet mun muistaaksee!

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 16:50

Ei helv.. :nolo: Tietenkin olisi pitänyt kokeilla toisin päin.. mutta joo on niissä ja hyvin meni kiinni :lol: Kiitoksia.

ps. On muuten hienomman näköinen ilman, mutta jos kyyditsee porukkaa usein niin sitten ei kannata repiä irti :nörtti:

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 20:42

.miGGis kirjoitti:Mitäs nyt pitäs tehdä... Tuo etujarruvalon katkaisijan muovikehys meni poikki ja jarruvalo palaa nyt kokoajan, koska se vihreä tikku ei pysy pohjassa. Ite yritin ettiä tietoa, muttei löytynyt. Eli kuka tietäis paljo tommonen osa maksaa, vai voiko ton korjata jotenkin?
Tietäskö joku edes mikä osan nimi on?

Re: Yamaha WR125X/R

9.7.2013 23:01

Jaa-a joku katkaisija se on :lol: multa löytys sellane ylimääränen ehjä.

Re: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 4:30

Miksi en ostanut malossin settiä. :itku: Huomenna (vai pitäiskö jo sanoa tänään) saan varmaan sen puolipuristimen yamha centteriltä. Lyödään sitten wr kasaan. Voiko sillä ajaa jos ei ole säädöissä? Power commanderin osto on mahdotonta tällä hetkellä. Amps sano, että CO-asetuksilla saa sen säätöihin, mutta mikä vittu on CO-asetus? Niiden viesti luettavassa oisko edellisellä sivulla.

Re: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 5:26

dwtt kirjoitti:On muuten hienomman näköinen ilman, mutta jos kyyditsee porukkaa usein niin sitten ei kannata repiä irti :nörtti:


Hyvä syy olla ottamatta kyytii ku ei oo tappeja kii ;)

Re: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 7:03

SMink kirjoitti:Miksi en ostanut malossin settiä. :itku: Huomenna (vai pitäiskö jo sanoa tänään) saan varmaan sen puolipuristimen yamha centteriltä. Lyödään sitten wr kasaan. Voiko sillä ajaa jos ei ole säädöissä? Power commanderin osto on mahdotonta tällä hetkellä. Amps sano, että CO-asetuksilla saa sen säätöihin, mutta mikä vittu on CO-asetus? Niiden viesti luettavassa oisko edellisellä sivulla.


Voi ajaa jos haluaa rikkoa uuden moottorin ja haluaa ajaa säätöjen osalta toimimattomalla moottorilla. Riskeinä on venttiilien palaminen, mäntään reikä, nopeasti väljistyvä mäntä. Joten, älä aja yhtään ennen kun sulla on siinä PC ja kone on säädetty dynossa.

Sillä CO asetusten muuttamisella ET SAA SEOKSIA SÄÄDETTYÄ KOHDALLEEN!!!

Edes potikka ei pelasta tässä tilanteessa, noilla vireillä PC tai vastaava on ainoa vaihtoehto saada moottori toimimaan kuten kuuluu.

Ihan pikkasen on pakko kiertää puukkoa haavassa... Malossia parempi vaihtoehto olisi ollut aikoinaan ostaa Husse tai Beta, niissä on kaasari ja se on paaaaaljon helpompi ja halvempi säätää kohdalleen kun moottoriin tehdään muutoksia ;)

Re: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 9:54

Joo, husse ois pitäny hankkia. Taitaa tämän kesän ajelut olla sitten siinä tai loppuhan ne jo toukokuussa :roll:

Re: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 11:36

Juu se CO-asetus on vaan joku tyhjäkäyntirikastus mitä ei edes muistaakseni pysty muualla ku huollossa säätämään, ja suomessahan ei liikkeet viritystä tue ni ei ne mitään säädä.

Re: Vs: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 14:25

Eikö onnistu malossilta ostaa sitä säätöboksia erikseen, vaikka sitten maksaisi vähän enemmän?

Re: Vs: Yamaha WR125X/R

10.7.2013 14:27

AceFin kirjoitti:Eikö onnistu malossilta ostaa sitä säätöboksia erikseen, vaikka sitten maksaisi vähän enemmän?

uskoisin + joku motottilainen kanssa myy ;)