Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.8.2014 19:51
ei kärsi jättää löysälle, itellä ainakin joka kerta kun purkanut raven ollut laippa löystynyt tärinästä tai mistä lie
8.8.2014 6:58
Eli pyöritän laipan vaa nii tiukalle ko menee, eihän sitä muulla kiristetä kun käsin pyörittämällä? kun siinä "kalvossa" on 10mm mutteri vaa eipä tuo pyöriny
8.8.2014 18:27
Miten sitä kytkinvaijeria säädetään sieltä kopasta? Tarviis säätää kun tuntuu että vähän jää veto päälle vaikka kytkin pohjassa, vaijeri kiristetty loppuun kahvasta..
9.8.2014 7:23
Siitä keskimäisen korkin alta, eka 11mm hylsyllä löysälle mutteri sitte kuusiokololla tiukalle ja puol kiekkaa auki, sitte kiristää muterin.
Kai oot jättäny välyksen kuitenkin kahvaan?
9.8.2014 9:17
Etsin mutta en löytänyt, että minkälaista teho/vääntö eroa on 34mm kaasatilla ja 28mm kaasarilla tt hilppeillä. Tuo 34 on kuulemma helpompi saada säätöihin.
10.8.2014 13:38
^^jaani^^ kirjoitti:Siitä keskimäisen korkin alta, eka 11mm hylsyllä löysälle mutteri sitte kuusiokololla tiukalle ja puol kiekkaa auki, sitte kiristää muterin.
Kai oot jättäny välyksen kuitenkin kahvaan?
Kytkin toimii vähän oudosti tuon remontin jälkeen.. Vaijeri pitää kiristää niin kireelle että ei oo välystä ollenkaan että toimii hyvin..
10.8.2014 23:08
joo no laitat vaijerin yläpäästä niin että siinä on säätövaraa ja sitte säädät sieltä alhaalta
12.8.2014 0:43
Miten teillä on mennyt noi apikat kaupaks ? :/
Itellä ollu nyt vähän yli kuukauden myynnissä eikä ole oikeastaan yhtään yhteydenottoa tullut.. (ellei vaihtoja lasketa) Pitäs saada pikku hiljaa auto alle ja mieluiten myydä pois ennen talvea..
Eli vuosimalli mulla on -12, tosi hyvässä kunnossa, ulkonäköön panostettu jonkunverran ja täystehoinen.. Ajettu 9000km ja pyydän 3300€ ei luulis olevan liian kova hinta? :o Kulutusosat hyvässä kunnossa jne.. muutenkin erittäin siisti.
12.8.2014 19:40
Onko giannellin ja arrowin paisarit samanlaisia tehoalueelta ja materiaalilta sekä onko
http://www.mc-scatter.com/moottoripyori ... 47958.html tuo pulju miten luotettava ja kestääkö miten pitkään paisarin saapumisessa?
12.8.2014 21:47
Nyt on syksy niin vaikea myydä, itelläkin pitäs päästä eroon tosta -09 12tkm ajetusta, mm. muovirattaat, sylkkäsarja 2tkm sitten vaihdettu joten tekniikka kunnossa (löytyy 320mm jarrulevy, takavanne juuri uusittu ym), 2650e hintapyyntö atm ja kyselyjä varmaa 15 ja pari kävi katsomassakin, mutta kaupat kaatu kun ei ole RAVEA. TT putki + tt suuttimet kaasarissa on ja ihan mukava ajaa matkaa ilma ravea.
Mutta sitten, keskeltä en saa kunnolla säätöihin (jää kierrokset leijumaan välikaasulla ja vähän booaa 6000 kierroksilla), johtusko juuri siitä, että ei ole ravea?
13.8.2014 8:28
Saa toimimaan ilman booailuja ja leijumisia myös ilman ravea. Pieni sellanen röpötys siinä aina ennen piikkiä on kuitenkin..
14.8.2014 10:34
Aika vaikee oli omaki apikka myydä, porukka ei tajunnu että pyörä on uuden verone, sitteko hintaa oli päälle 4000 nii kaikki vitu isimaksaat ostaa kotarin. Alko kesä loppuu nii laskin hintaa paljon ja sitte se meni.
Oli muuta löylyä säxässä, jätti 125cc honda cr:rrän! Eli olis jääny isien ostamat kotaritki ko tikkupaskaan
d
16.8.2014 17:31
Elikkäs oon tässä mietiskelly hussen myymistä ja säxän/räxän ostoa. Tässä tulee liuta kysymyksiä et toivotaa et joku vastais.
Millainen ajaa vakiona?
Millainen ajaa TT:nä?
Millainen on ero on ajamisessa TT ja TT + Rave?
Osien saataavuus ja onko kalliita?
Millainen jousitus?
Kestävätkö keulimista, nouseeko näillä edes keula?
Huoltovälit? Arvioisin että kutakuinkin samat kuin sm hussessa?
Kulutus N. ?
Tyyppiviat?
Kestääkö matka-ajoa?
Ylipäätään ovatko luotettavia jne.
Siitä pieni lista
kiitän vastauksista etukäteen!
19.8.2014 14:24
Ei mitään järkeä hommata 2t kevaria jos vakiona ajaa.
Itellä on täystehoinen ja varmasti riittää kulkua ihan tarpeeksi. Raven kanssa tehoa tulee lisää alakierroksille ja ''tasoittaa'' piikkiä. Ehdottomasti kannattaa hankkia..
Osien saatavuus on hyvä ja osat on ihan kohtuu hintaisia ainakin omasta mielestä.
Jousitus on mielestäni erinomainen 1 päällä. Takaiskari on kaasulla toimiva ja se on näissä hieman löysä, etenkin 2 päällä. Edessä on USD-keula joka on mielestäni erinomainen. Huolloista mäntä n.12tkm, alakerta +25tkm.. Tyyppivikana mittari on joillain mennyt sekaisin. Itellä ei ole ollut mitään ongelmaa.. Kestää matka-ajoa kunhan muistaa antaa välikaasua ja ajaa vaihtelevilla kierrosalueilla (niinkuin 2tahdilla kuuluukin..)
Mielestäni kaiken kaikkiaan hyvä ja hieno 2t piikki.
PS. Mulla on myynnissä -12vm, Täystehoinen, 9500km rullattu.. Myyn auton tieltä pois, ota YV: jos kiinnostaa!
19.8.2014 21:10
Mikä voisi olla vikanu tt apikassa kun pätkii tossa yli 10t kierrosten jälkeen, ns sammuu.