Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
7.4.2013 13:48
Moro!
Millä porukka pesee ja öljyää ilmanputsarin? Riittääkö ihan bensalla pesu ja öljyksi heittää perus 2t öljyä?
Ja vielä, että pärjääkö Kesät/talvet samalla tulpalla?
Kaasarin säädöistä sen verran, että meneekö esim. NOZE neulalla kesät/talvet?
Riittääkö pelkkä neulan säätö ja suuttimien vaihto?
7.4.2013 14:06
Uskaltaako noihin ohjekirjan säätöihi luottaa yhtään, kun näille keleille näyttäs 178 ps ja 48 tk, NOZE 5. asento ylhäältä? Eikö ole aika reilusti alakanttiin? Mitkä olis hyvät säädöt näille keleille? Kyseessä siis 36mm kaasari. Että olisko vaika joku 180-185 hyvä ps?
7.4.2013 17:26
kuukulkija kirjoitti:moi, mikä vois olla vikan ku kotaris toimii niiku takavalo hyvin mut ei jarru valo mut sit ku heittää katkasiast kaikki valot pois nii sit ku painaa jarruu nii hyvin toimii jarru valo. (eikä sitten syty se normivalo vaan ihan oikea jarru valo
)
Jos nyt sain tosta tekstistä selvää oikein, niin sulla toimii jarruvalo ku katkasijasta laitettu valot pois. Sen kuuluu toimia silloinkin.
7.4.2013 17:31
P1ikk1 kirjoitti:Uskaltaako noihin ohjekirjan säätöihi luottaa yhtään, kun näille keleille näyttäs 178 ps ja 48 tk, NOZE 5. asento ylhäältä? Eikö ole aika reilusti alakanttiin? Mitkä olis hyvät säädöt näille keleille? Kyseessä siis 36mm kaasari. Että olisko vaika joku 180-185 hyvä ps?
Miten niin alakanttiin ? Itellä ainakin käyny aina vähintää tarpeeks rikkaalla, kun on ohjekirjan säätötaulukon alinta rivii noudattanu.
Mut toki iske vaikka c neula 5 asennossa, 200 ps ja 50 tk + ilmaruuvi kiinni jos paremmin toimii
E: itellä nytkin samat säädöt kun sulla.
7.4.2013 18:14
Ite ainaki laittanu 5 kokoo isomman pääsuuttimen ku taulukko neuvoo, koska itellä kävi laihalla esim tolla 178. Onhan nää vehkeet tyyppikohtasia tietty....
7.4.2013 18:24
Mikähän mahtas olla ku omassa EXC -05 yritin kalibroida mittaristoa enskavanteille niin ku saan sen WS:n vilkkumaan niin ei tule mitään lukuja siihen näytölle mistä saa +/- napeilla sitä muuteltua? Menee vain takaisin alkunäyttöön? Sitten toinen ongelma että miksi mittari ei pysy kauaa päällä? Ajossa n. 15s. Olisiko Paristossa vika?
7.4.2013 21:26
Nii just mietin, että on näköjää pyöräkohtasta nuo ohjekirjan säädöt, mutta täytyy sitte kokeilla noilla et löytys ne optimisäädöt. Jos tilaan suuttimia vaikka väliltä 175-188 nii eiköhän löydy?
Viimeksi muokannut P1ikk1 päivämäärä 7.4.2013 21:27, muokattu yhteensä 1 kerran
8.4.2013 0:02
P1ikk1 kirjoitti:Nii just mietin, että on näköjää pyöräkohtasta nuo ohjekirjan säädöt, mutta täytyy sitte kokeilla noilla et löytys ne optimisäädöt. Jos tilaan suuttimia vaikka väliltä 175-188 nii eiköhän löydy?
Eiköhän löydy. Vakio tt-putkella superkuumana kesäpäivänä voi tosin täytyä tiputtaa pääsuutinta vielä lähemmäs 170.
8.4.2013 0:12
villexp kirjoitti:Mikähän mahtas olla ku omassa EXC -05 yritin kalibroida mittaristoa enskavanteille niin ku saan sen WS:n vilkkumaan niin ei tule mitään lukuja siihen näytölle mistä saa +/- napeilla sitä muuteltua? Menee vain takaisin alkunäyttöön? Sitten toinen ongelma että miksi mittari ei pysy kauaa päällä? Ajossa n. 15s. Olisiko Paristossa vika?
Kellää tietoa mikä vikana?
Pitäs huomiseks saada mittari kuntoon
8.4.2013 15:31
villexp kirjoitti:villexp kirjoitti:Mikähän mahtas olla ku omassa EXC -05 yritin kalibroida mittaristoa enskavanteille niin ku saan sen WS:n vilkkumaan niin ei tule mitään lukuja siihen näytölle mistä saa +/- napeilla sitä muuteltua? Menee vain takaisin alkunäyttöön? Sitten toinen ongelma että miksi mittari ei pysy kauaa päällä? Ajossa n. 15s. Olisiko Paristossa vika?
Kellää tietoa mikä vikana?
Pitäs huomiseks saada mittari kuntoon
Teitkö ton tietopankin ohjeitten mukaa?
http://www.motot.net/wiki/KTM_EXC_125
8.4.2013 17:35
Morjens ! jo pärrää ostaesse oli alla jotkut pilipali puolienskat (kamalat) ja toissapäivänähän se takakumi tuli sitten jurruutettua tiensä päähän.. nyt pitäis siis uudet enskakumit hommata, minkälevyset/profiiliset mahtuu vielä siististi päälle?
eteen ja taakse vaihtamassa.
05 exc:stä kyse, vaikka eipä tuolla mallilla niin väliä olekkaan.
ainiin, mites muuten, mittari lopettaa näyttämisen satasessa, missä vika?
sori jos kerrottu jo aiemmin, en lähtenyt pläräämään sen enempää.
8.4.2013 21:31
Kellään sx simmikarttoja iskareihin??
8.4.2013 23:18
Blade_ kirjoitti:Vie jollekkin kaverille tai liikkeeseen jossa prässi. Osaamattomalla hakkaukselle rikkoo vain laakeripesänkin. En väitä silti että olisit osaamaton
Mitä isompi vika sitä suurempi leka
... joo laitoin ne swingin päät päiväks uimaan 4-t öljyyn ja johan lähti
Alexir kirjoitti:Itsellä aikamoista ajoo oli ja kesti liki 400h HYVIN, tarvetta ei ois ollu vieläkää vaihtaa kankee, mutta varmuuden vuoks
Toi veivi kannattaa tosiaan vaihtaa ajoissa nimim. 100cc jammun veivi nappas poikki 14000rpm laukasta ja sit ihmeteltiin ku männäntappi putos alumiinisilpun kera kaasarin reiästä ja männänhelmat kolisi putkessa
8.4.2013 23:40
akulol kirjoitti:Morjens ! jo pärrää ostaesse oli alla jotkut pilipali puolienskat (kamalat) ja toissapäivänähän se takakumi tuli sitten jurruutettua tiensä päähän.. nyt pitäis siis uudet enskakumit hommata, minkälevyset/profiiliset mahtuu vielä siististi päälle?
eteen ja taakse vaihtamassa.
05 exc:stä kyse, vaikka eipä tuolla mallilla niin väliä olekkaan.
ainiin, mites muuten, mittari lopettaa näyttämisen satasessa, missä vika?
sori jos kerrottu jo aiemmin, en lähtenyt pläräämään sen enempää.
Eteen perus 80/100-21 ja taakke ite tykkään laittaa 110/100-18 ettei näytä niin möhköltä, mutta toki 140 leveäkin mahtuu hianosti jos sellasista tykkää.
Ja tuohon mittariongelmaan, itsellä teki samaa ja selvisin uuden jarrulevyn magneetin vaihtamalla.