Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2014 14:47

Tulppa on vaihettu, eri suuttimia kokeiltu, kaasariputsattu, ilmaputsari pesty ja neulaa säädetty.

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2014 14:49

Aap- kirjoitti:Ite oon koittanu vaikka mitä konsteja että sais vaijerin kestämään, viimesin itetehty nippa toimi hyvin paitsi että kun se oli juotettu hopealla niin vaijeri vissiin kuumeni liikaa juottaessa, kun meni sitten poikki noin 400km ajon jälkeen.. :roll:

Myös paljon kulunut raven "kotelo" aiheuttaa vaijerin ja laippojen hajoamista. Itselläni oli ilmeisesti liian väljä kotelo, koska kun laittoi uuden laipan ja vaijerin nii ei kulunut kuin viikko ja vaijeri kuori itselleen tien laipan kolosta ylös hajottaen molemmat. Uusi "kotelo" + laippa + vaijeri korjasi asian.

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2014 15:52

No joo nyt kesti vaijeri mutta nyt meni vaijerin kolon kohalta laippa poikki.. Tilasin 2radilta semmosen rosterisen mallin ja teen ite sopivan nipan vaijeriin. Saa nähä kestääkö. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2014 17:10

Oisin kiitollinen jos joku kertois mahollisimman yksityiskohtasesti ton kiksin jännittämisen :D

Re: Aprilia SX/RX125

27.7.2014 17:22

Sitä osaa pitää pyörittää missä on ne hampaat ja sitten painaa pohjaan ja sillon se ottaa niihin vastakappaleen hampaisiin kiinni ja ei pyörähä takasin päin. Näin muistelisin mutta niitä osia pyörittelemällä kyllä tajuaa miten se tehään.

Re: Aprilia SX/RX125

28.7.2014 12:55

Juuh elikkäs, kertokaas jotai vinkkejä miten tuon ravevaijerin nipan sais pysymään laipassa hyvin kiinni?

Raven vaijerin vaihdon jälkeen pomppas pois n. 150km käyön jälkeen.
Laippakaan ei ole uusi (pientä kulumaa siinä nipalle tarkotetussa rei´ässä) mutta ei se nippa siitä vetämällä läpi pääse todellakaan..

EDIT: Jaahas.. pikkusen tarkistelun jälkeen huomaa että nippa on kulunut tuossa ajassa vähän kartion malliseksi ja laipan kolo on kans muotoutunut siis siihen suuntaan..

Re: Aprilia SX/RX125

28.7.2014 19:02

Toi vaijerin nipan ja laipan kolon kuluminen on perus ongelma tossa rave1:ssä. Itelle tulee nyt 2radin rosterinen laippa ja teen ite siihen sopivan vaijerin nipan.

Onkohan 16tkm ajetussa pyörässä jo kytkinlevyt liian kuluneet kun rupes kytkin luistamaan? Välillä luistaa ja välillä ei yhtään.. Ekalla kerralla autto kun säätelin vaijeria kun luulin että siinä vika. Joku puhu joskus kytkinkopan vaijerin säädöstä? Tuskin on sellasesta kiinni? Vai voisko rueta sitä säätämällä pelaamana? Öljyt just vaihoin (Castrol mtx). Pitemmän aikaa on kyllä tuntunut että jos ihan kylmänä veättää niin kytkin luistaa, mutta lämpimänä ei oo ollu aiemmin ikinä mitään ongelmaa kytkimen kanssa.. :roll:

Re: Aprilia SX/RX125

29.7.2014 1:47

Voihan ne jo hyvin ollakkin, etenkin jos on ajettu täystehoisena..
Jos on harrastanut keulimista tms. niin varmasti kuluu nopeammin kuin normaalisti.

Re: Aprilia SX/RX125

29.7.2014 11:43

Joo, mistähän löytys fiksuun hintaan kytkinlevyt? Ei tekis mieli hirveesti tuohon osia ostella kun ei pitkä aika oo autokorttiin.

EDIT: Tarviiko vaihtaa muuta kun massalevyt? Vai pitääkö vaihtaa myös välilevyt?

Re: Aprilia SX/RX125

5.8.2014 13:42

olisko mc-scatterilla. Yleensä tulee välilevyt mukana

Re: Aprilia SX/RX125

5.8.2014 14:09

Tilasin jo ebaysta EBC:n massalevyt, oli siellä halvemmat kun scatterilla. :)

Re: Aprilia SX/RX125

6.8.2014 1:29

Miten toi ilmanputsarin kotelo lähtee irti että saan ilmanputsarin pestyä :idea: Ja kummalta puolelta se otetaan? Itelle ei oikeen aukee..

Re: Aprilia SX/RX125

6.8.2014 9:06

Neljä ruuvia pyörän oikeella puolella putsarinkotelon kylessä, osittain takasivukatteen alla. Ruuvit pois, kansi pois ja vetämällä putsari kehikkoineen pois.

Re: Aprilia SX/RX125

6.8.2014 13:33

Oho sekö oli nuin yksinkertanen :nolo: no nyt on putsari pesty ja öljytty ;)

Re: Aprilia SX/RX125

7.8.2014 10:57

Nonii rave2 tietäjät! Eli raven laippa jää turhan ylös kiinni asennossa jos pyörittää sen ihan kiinni sen kierretangon. Niin saako sitä jättää siitä toisesta päästä niikö löysemmälle, että laippa on alempana? Ko eihän se pääse siellä sitten mitenkään löystymään kun laippa ei voi pyöriä pytyssä :D Kattooo siis vaa, että se tanko on laipan päästä lujassa niin ei pääse laippa tippumaan jos ite tanko tärinästä pyörii?