Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 0:14

On rattilukko. Kesto tosin on vähän mitä on.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 10:28

Joku Heppu kirjoitti:Löytyykö kotarista rattilukkoa vakiovarusteista vai täytyykö se asentaa jos semmosen haluaa?

Onhan siinä semmoinen, mutta jälkiasennus tarvike se on jo tehtaalta tullessa, eli pari pulttia vaan auki ni lähtee mäkeen.

Suosittelen esim. levyjarrulukkoa, tai vaikka munalukko takarattaaseen tms. viritystä varmuuden vuoksi.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 15:44

Ehm, Prätkäjätkä. Jos et tiedä mistä puhut niin älä puhu.
Rattilukko on niitillä kiinni näissä ja lähtee poraamalla niitti pois.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 16:54

Nyt olis tarkoitus vaihtaa mäntä kotkottimeen ja rupesin miettimään että pitääkö vielä laittaa A kokoinen mäntä sisälle vai B kokoinen?? Ja tunteja on nyt kertyny sen 200h.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 17:25

Mittaa / mittauta.. Veikkaan että B-mäntä vois olla jo sopiva, mut ei välttämättä ;)

Re: Re: KTM EXC 125

2.4.2013 18:04

Pearl kirjoitti:Mistähän sais halvimmalla petarisarjan ? Eli petarit, ja kampuran stefat..
Pari vuotta tullu pidettyä taukoi näistä hommista, niin ei viittis joka verkkokauppaa käydä lävitse, kun teillä on nää asiat varmaan tuoreemmassa muistissa :)

Stormilta on muutama vuosi sitten saanut prox:t halvemmalla kuin orkkikset, tiedä miten nyt..

popo kirjoitti:Joo elikkäs niksejä swingin laakerien irrotukseen? Iskarin alapään laakeri lähti jo järjettömällä moukaroinnilla ja kuumailmapuhaltimella mutta nää ei liikahda milliäkään...
kunnosta ja vittumaisuudesta vois päätellä että ei oo pyörän olemassaolon aikana kertaakaan vaihdettu ja tunteja on reippaat 400 :roll:

Jos on edes viilapenkki käytettävissä, niin silläkin saa paljon aikaiseksi.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 18:18

Joo itelläkin on hyvin tiedossa paljonko mikäkin maksoi missäkin kaksi vuotta sitten kun näitten kanssa oli enemmän tekemisissä, mutta sitä meinasinkin että missä nykyään olis halvinta :) Indyltä sai kaksi vuotta sitten vertexin (eli kotarin alkuperästä) mäntää 90e, ja nyt maksaa stormilla proxikin 110e.. Ja keitaalla/motopalvelussa vertexi maksaa vissiin 150e, tulee kyllä kuulemma neulalaakerit ja yläpään tiivisteet mukaan (?) Että kyllä niitä hintaeroja on :D

tatuzki kirjoitti:Nyt olis tarkoitus vaihtaa mäntä kotkottimeen ja rupesin miettimään että pitääkö vielä laittaa A kokoinen mäntä sisälle vai B kokoinen?? Ja tunteja on nyt kertyny sen 200h.


Ohjesääntöhän oli että kolme mäntää mennään samalla koolla, ja katukäytössä näissä männän vaihtoväli suositus on 80h, eli 240h kohalla laitettas eka B. Että vähän on hiinä ja hiinä että kumman laittais, itse laittaisin kyllä B:n.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 18:52

Mmakkee kirjoitti:Ehm, Prätkäjätkä. Jos et tiedä mistä puhut niin älä puhu.
Rattilukko on niitillä kiinni näissä ja lähtee poraamalla niitti pois.

No joka tapauksessa surkea viritys se on, ja kaverilla vanhemmassa kotarissa ainakin oli joku tommonen jälkiasennus rautahäkkyrä jonka väitti olevan alkuperäinen.

Re: KTM EXC 125

2.4.2013 21:10

Pearl kirjoitti:Joo itelläkin on hyvin tiedossa paljonko mikäkin maksoi missäkin kaksi vuotta sitten kun näitten kanssa oli enemmän tekemisissä, mutta sitä meinasinkin että missä nykyään olis halvinta :) Indyltä sai kaksi vuotta sitten vertexin (eli kotarin alkuperästä) mäntää 90e, ja nyt maksaa stormilla proxikin 110e.. Ja keitaalla/motopalvelussa vertexi maksaa vissiin 150e, tulee kyllä kuulemma neulalaakerit ja yläpään tiivisteet mukaan (?) Että kyllä niitä hintaeroja on :D

tatuzki kirjoitti:Nyt olis tarkoitus vaihtaa mäntä kotkottimeen ja rupesin miettimään että pitääkö vielä laittaa A kokoinen mäntä sisälle vai B kokoinen?? Ja tunteja on nyt kertyny sen 200h.


Ohjesääntöhän oli että kolme mäntää mennään samalla koolla, ja katukäytössä näissä männän vaihtoväli suositus on 80h, eli 240h kohalla laitettas eka B. Että vähän on hiinä ja hiinä että kumman laittais, itse laittaisin kyllä B:n.


Ooolrait. Kiiitokset vastauksesta :)

Re: KTM EXC 125

4.4.2013 17:17

Minkä noista sylinterin tiivistepahveista ootte laittanu kun mäntää ootte vaihellu? Ite kun katoin tota vanhaa pahvia nii vaikuttas olevan toi paksuin, mutta ihan varmuuden vuoks ajattelin viel kysästä. :) Ja onko se paksuin pahvi siellä sisällä tehtaalta tullessaan?

Re: KTM EXC 125

4.4.2013 18:45

Laitat sen millä saat squishin kohalleen. Jos katupyörä ni laita tiivisteet pöydälle viereen ja sitten eiku entten tentten. Eli ei sillä niin väliä.

Re: KTM EXC 125

4.4.2013 20:30

Mmakkee kirjoitti:Laitat sen millä saat squishin kohalleen. Jos katupyörä ni laita tiivisteet pöydälle viereen ja sitten eiku entten tentten. Eli ei sillä niin väliä.

Jees kiitän!

Re: KTM EXC 125

4.4.2013 21:52

Mites tota takaiskaria oikeen korotetaan? Onko se siihen tarkotettu työkalu pakollinen vai onko muitakin keinoja?

Re: KTM EXC 125

4.4.2013 22:18

Korottaminen ei ole kyllä mahdollista ilman pidempää iskaria, mutta tarkoitat varmaan jousen esijännityksen kiristämistä?

Se onnistuu joko ruuvimeisselillä tai tuurnalla koputtelemalla sitä jousen lukkorengasta kireämmälle. muistaa vaan avata sen pienen 6kolo pultin ennen säätöä.

Re: KTM EXC 125

5.4.2013 20:01

tietääkös joku viisas takaiskarin alapään laakerin numeroo kun sitä ei varaosakirjassa mainita?