Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 21:32

apeka kirjoitti:
Auttakee ku mulla oli sellanen ongelma että ei käynyt pyörä tyhjäkäyntiä. .No tänään sitten putsasin kaasarin ja ei käy vieläkään mutta kaasu jotenkin jumittuu aina kun päästää irti eli siis kierrokset nousee normaalisti, mutta laskee hitaasti ja jos päästän kaasun irtin niin se jatkaa sitä 1sek ajan.. Vaikuttaako muuten kumiflärpäkkeen irrotus miten?



Vaikuttaa että käy laihalla(?) kato minkävärinen tulppa

Itellä vähän saman tyylinen kymysys,
Eilen tuli aloitettua ajokausi ja vielä uudella änkällä! Hyvät oli murinat mutta ajattelin pienen (10km) lenkin jälkeen katsoa tulpasta onko seokset muuttunut. no tulppa oli tuosta kärestä valkoinen ja muualta musta... näin olen käsittänyt että se on joko musta (rikkaalla) tai valkoinen (laihalla) mutta että kumpikin?? Eli pitäisikö porauttaa suutinta?



Kyseessä cebari orkkis alkukayrällä, itsetehdyllä ankällä 28cm pitkä ja 30mm ulostulolla ja uusi tulppa tuossa suuntaa antava kuva joka vähän huono mutta idea näkyy.
Joskus joku oli kirjottanut että ton rikkaus laihaus jutun pystyy katsomaan jotenkin ryypyn avulla kun menee johonkin loivaan ylämäkeen ja pitää ryypyn ylhäällä niin jos kiihtyy niin pyörä käy laihalla ja jos ei käy mitään niin pitäisi olla sopiva tai rikkaalla. En nyt tarkalleen muista miten tuo meni.

Et muuten jaksais ottaa kuvaa siitä putkesta? :)

Re: Honda CBR 125 R

8.4.2013 22:13

viewtopic.php?f=93&t=84625
^^tossa projekti topicci ja tossa ite rööri
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Re: Honda CBR 125 R

9.4.2013 0:00

Apeka tuli sellanen kyssäri mieleen että mitä tulppaa sä käytät? Jos et jo käytä niin suosittelen NGK CR9E.

Re: Honda CBR 125 R

9.4.2013 20:07

http://www.motot.net/talli/osat/id51949/ siitä nyt kesäksi uutta putkea :)

Re: Honda CBR 125 R

9.4.2013 23:03

Vaikka yritin kovasti katsella pyörän kuntoa sitä ostaessani, enkä silloin kyllä huomannut etuhaarukoiden vuotavan öljyä (liekö olivat juuri putsanneet sen) huomasin tänään ajon päätteeksi, että vasen puoli vuotaa.
Onko stefojen vaihto vaikea itse tehdä? Kuinka ne vaihdetaan?
Ystäväni lupasi auttaa minua näiden vaihdossa ja vaikka hän on joskus aika paljonkin pyörien kanssa olut tekemisissä (ajanut enduroa) ei hän ole haarukan stefoja koskaan vaihtanut tai ei ainakaan muista niin tehneensä..

Yritin etsiä tietoa asiasta, mutta en oikein löytänyt..

Re: Honda CBR 125 R

10.4.2013 0:51

kkki kirjoitti:Vaikka yritin kovasti katsella pyörän kuntoa sitä ostaessani, enkä silloin kyllä huomannut etuhaarukoiden vuotavan öljyä (liekö olivat juuri putsanneet sen) huomasin tänään ajon päätteeksi, että vasen puoli vuotaa.
Onko stefojen vaihto vaikea itse tehdä? Kuinka ne vaihdetaan?
Ystäväni lupasi auttaa minua näiden vaihdossa ja vaikka hän on joskus aika paljonkin pyörien kanssa olut tekemisissä (ajanut enduroa) ei hän ole haarukan stefoja koskaan vaihtanut tai ei ainakaan muista niin tehneensä..

Yritin etsiä tietoa asiasta, mutta en oikein löytänyt..

Tiivistettynä:
Keula atomeiks ja vaihat stefat lisäät vaikka samalla sitten öljyt jousiin.

Re: Honda CBR 125 R

10.4.2013 17:28

voiko vähän liian iso suutin vaikuttaa siihen että miten jaksaa yläkiekoilla mennä? ei siis röpötä, sillo vielä, mutta hädin tuskin 100 pääsee mittariin? :D ''Viriä'' Leovince, 125 suutin, putsari kuri poissa
voiko olla, että mittari näyttää liian vähän? :lol: Puhelin GPS:ään meni 108km/h ja se gepsi on kyllä ennen ainakin oikein näyttänyt :)

Millä kierteellä pääsuuttimet näissä on? saako jostain suomesta erikokosia jotka käy tähän? :D mites neulan säätö? vittumaisessa paikassa toi kassu

Re: Honda CBR 125 R

11.4.2013 0:06

-MankiBomber- kirjoitti:voiko vähän liian iso suutin vaikuttaa siihen että miten jaksaa yläkiekoilla mennä? ei siis röpötä, sillo vielä, mutta hädin tuskin 100 pääsee mittariin? :D ''Viriä'' Leovince, 125 suutin, putsari kuri poissa
voiko olla, että mittari näyttää liian vähän? :lol: Puhelin GPS:ään meni 108km/h ja se gepsi on kyllä ennen ainakin oikein näyttänyt :)

Millä kierteellä pääsuuttimet näissä on? saako jostain suomesta erikokosia jotka käy tähän? :D mites neulan säätö? vittumaisessa paikassa toi kassu

Kato käykö se paljonkin rikkaalla tulpasta ja ei pitäisi rikkaus niin paljoa vaikuttaa laihuus ennemminkin.

1 Eti pitkä suora missä ei tule mitään yllätyksiä eteen esim autot yms
2 Kierrätä loppuun 9,5-10k
3 Laita puhelimen GPS päälle
4 Aja 100km/h asti kumpaankin suuntaan ja kato miten kiihtyy
5 Tarkista puhelimesta että kuinka paljon valehtelee
6 Testaa huiput ja muista se muna-asento! :lol:

Re: Honda CBR 125 R

14.4.2013 20:43

Muna asennossa pääsin 111km/h @ gps :roll:
En tarkistanut tulppaa, mutta nyt kysymys kuuluu millä kierteellä CBR:än suutin on? :D mietin vaan, että ainakin 5mm kierteellä olevia keihinin suuttimia suomesta saa, mutta käykö ne? :D

Re: Honda CBR 125 R

14.4.2013 20:51

Kierroslukumittari tipahti nollaan kun kävin pienen lenkin heittämässä. Sulakehan sieltä oli mennyt (10A). Laitoin uuden nallin ja paukku samantien. Onko näissä tämmöistä tyyppivikaa? Johdotuksia tarkastin pintapuolisesti ja en ainakaan heti löytänyt vaurioita. Onko muilla ollut vastaavaa??

Re: Honda CBR 125 R

14.4.2013 23:05

Onkos kukaan koittanut tyhjentää sepon änkkää kokonaan,kun tuli tuossa db-killeri otettua irti ja äänet oli vieläki laimeet, että millaset äänet tulis jos ottais ne kaikki ritilät ja putkenpätkät sieltä pois.

Re: Honda CBR 125 R

14.4.2013 23:33

kirvesmies1 kirjoitti:Onkos kukaan koittanut tyhjentää sepon änkkää kokonaan,kun tuli tuossa db-killeri otettua irti ja äänet oli vieläki laimeet, että millaset äänet tulis jos ottais ne kaikki ritilät ja putkenpätkät sieltä pois.

Jätä se silleensä rauhaan.. Jos nyt kuitenkin haluat tyhjentää ja lyhentää niin rälläkällä auki ja sitten lopuksi tarvitset jonkun joka osaa sen nätisti hitsata kiinni..

Muuten sellasta vielä että mistä on porukka tähän suuttimia ostanut? Lähinnä sitä meinasin että olis kiva olla enemmän ku 1 suutin

Re: Honda CBR 125 R

23.4.2013 15:49

Millaiset välit olis sopivat matka-ajoon? tällä hetkellä on vakiovälit, mutta aattelin ostaa 16-piikkisen eteen. Onko kellään kokemuksia että auttaako tuo yhtää asiaa, kun ei meinaa päästä edes 100km/h vastatuuleen. Tai mitkä olisivat ne parhaat välit matka-ajoon, että menisi edes sen 110km/h vastatuuleen?

Re: Honda CBR 125 R

23.4.2013 21:54

akuankka56 kirjoitti:Millaiset välit olis sopivat matka-ajoon? tällä hetkellä on vakiovälit, mutta aattelin ostaa 16-piikkisen eteen. Onko kellään kokemuksia että auttaako tuo yhtää asiaa, kun ei meinaa päästä edes 100km/h vastatuuleen. Tai mitkä olisivat ne parhaat välit matka-ajoon, että menisi edes sen 110km/h vastatuuleen?

vakiot...
Melkeenpä mikä vaan piikki tarpeeks kovassa vastatuulessa hyytyy..
Ite on tullu ajettua matkaa vaikka kuinka paljon ja ei oo ollu mitään ongelmaa.. yleensä se huippunopeus on ollut n. 125-350kmh.
.

Re: Honda CBR 125 R

25.4.2013 22:26

Tommonen kysymys olisi, että mitenkä tossa 2012 pyörässäni nuo sivu katteet lähtevät irti. Olen sieltä ohjekirjan mukaisesti kaikki mutterit availlut ja ongelmana ovat nämä koukut, joita en saa mitenkään suuntaan irti sieltä koloistaan. Jos joku tietäisi mitenkä päin ne on tarkotus sieltä ulostaa kiittäisin kovasti.