Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
25.3.2012 23:04
Ei, takuu ei vain kata maskia, eikä maskista johtuneita vikoja.. Eli voit vaihtas hyvin mielin..
25.3.2012 23:27
Soita sinne mistä ostit, ja ei kai ne lähde jos teet asennuksen kunnolla, etkä ryöstöliittimillä ja sähköteipillä. Ja jos lähteeki ni vain sähköjen osalta, eli koneen takuu säilyy.
26.3.2012 1:40
Nyt ois tämmönen teoreettinen kysymys. Itse en siis aijjo raiskata dukeani keulimalla.
Kuitenkin jos dukella enemmän keulisi tulisiko pyörän voitelu järjestelmään tehdä jokin laista muutosta jotta kone saisi öljyä myös keulan ollessa pystyssä jolloin kone ei ole enään suorassa?
Ymmärsköhän kukaan ees mitä yritin kysyy?
26.3.2012 1:54
Joo, kyllähän se hyvää tekis modata systeemiä, ammattistunttarit tämän tekee aina, tai ainakin uskoisin että ei se duken öljypumppu oo koneen takaosassa joka on se ainoa oikea paikka keulimispyörään jotta öljy kiertää keulapystyssäkin.
Mutta toisaalta manki ei ainakaan todistettavasti saa kunnolla öljyä keuliessa ja aika hyvin nekin kestää hajoomatta tosin kuluu nopeemmin.
26.3.2012 2:21
Teoria jatkuu. Mites jos vaan laittaa säiliöön liikaa öljyä, niin eikö silloin pumpulle aina riittäisi sitä? Siis jos nyt säiliö olisi ihan piripinnassa? Mites tälläisen ratkaisun haittavaikutukset?
Entä mites keulimen ja muu temppuilu vaikuttaa takuuseen?
26.3.2012 8:34
No ei se liikaöljykään oikee toimi ku ei pumppu pysty pumppaa jos se on siel koneen etuosas ja kaikki öljyt valuu takaosaan. Ja ei se takuuseen vaikuta, elleivät pysty todistaa et johtuu temppuilusta, mutta luonnollisesti omalla vastuulla.
26.3.2012 12:42
Yleensähän stunttipyörissä sitä putkea joka ”imee” öljyä jatketaan konen takaosaan jotta kone saa öljyä keuliessa. Silti monessa pyörässä sitä ei tarvitse tehdä ellei sitten stuntata ihan kunnolla, niin että pyörä on jatkuvasti klo 12. Eli ihan peruskeulaa voi huoletta vetää.
26.3.2012 12:53
Jep, mutta riski on olemassa et lahoo ja ainakin kuluu nopeemmin eli kunhan ei vedä montaa kilsaa putkeen keula pystyssä ni eiköhän se kestä tänmöstä perus hommaa sen pari vuotta.
26.3.2012 16:32
Itellekkin tuli hommattua Ktm duke 125 moto24 special edition, jossa tuli powerpartseina lisäksi sebringin putki, maski, tarrat ja muuta kivaa.
Nyt kun vain sulais nuo tiet kunnolla Lapistakin.
26.3.2012 21:22
Teoria jatkuu...
Nii mut siis jos öljyy on niin paljo että vaik se valuis takaosaa nii ei vaikuta koska öljyn pinta on niin korkeella ettei se yksinkertasesti voi valua pumpulta pois?
Millanen homma toi imuputken jatkaminen ois?
Onko kukaa muute nähny missää myynnis tollast kaatumarautaa mikä esim Bagoroksel on tossa moottorin ympäril?
jmy Ei toi sun pyöräs ainakaa ruma ole! Aika hieno itseasissa!
27.3.2012 13:58
Öljyä ei vaan voi laittaa niin paljoa liikaa, koska sit pyörä ei enää toimi kunnolla, ja bagoroksen rauta on varmaan itsetehty. Ja koneen nyt joutuu levittää jos sitä imuputkee jatkaa muuten en osaa siitä sanoa.
27.3.2012 14:17
600cbr:ssä stunttaajat kuulemma laittaa jonku verran ylimäärästä niin kiertää öljyt, en sitten tiedä miten näissä, mutta kyllä pitäs kestää ja kestääkin.
27.3.2012 14:26
Nojoo, sekin on vähän pyörä kohtasta, johonkin voi laittaa lisää ja pelaa, ja joku taas ei pelaa yleisempää et ei toimi.
Kokeilemalla kai se selviäsis miten tämä pyörä reagoi liikaöljyyn.
27.3.2012 16:07
Miks sugee ees näistä asioista kyselee, jos ei kerta meinaa stunttailla tai mitää.
27.3.2012 16:31
Ihan vaan mielenkiinnosta...
Jos ymmärrät mitä tarkoitan