Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
2.4.2012 23:58
aina on kiire ajoon
öljyy/bensaa kestävää "vuodon korjaus" epoksii meni kierteeseen ja hyvin tuntuu pysyvän =)
3.4.2012 18:45
Nonni hyvä juttu
7.4.2012 19:00
mitäs sanotte, gallerian uusin kuva jossei link toimi:
http://www.motot.net/galleria/kuva127286/
8.4.2012 0:55
Mikäs on ku dt heittää paisuntasäiliöst nesteitä pihalle, keuliessa enimmäksee, mutta ihan niinku keräis painetta vitusti liikaa sinne järjestelmään.. Konerempan jälkee vika ilmeni, voiko kaasariin menevillä jääh.neste letkuilla olla asiaa vikaan? Juu eli keuliessa tömäyttää paisuntasäiliön korkin vittuun ja muutamaan kertaan joutunu sitä bongailemaan ympäri huudei.. Kiitos kaikki etukäteen..
8.4.2012 12:42
TomppaDt kirjoitti:Mikäs on ku dt heittää paisuntasäiliöst nesteitä pihalle, keuliessa enimmäksee, mutta ihan niinku keräis painetta vitusti liikaa sinne järjestelmään.. Konerempan jälkee vika ilmeni, voiko kaasariin menevillä jääh.neste letkuilla olla asiaa vikaan? Juu eli keuliessa tömäyttää paisuntasäiliön korkin vittuun ja muutamaan kertaan joutunu sitä bongailemaan ympäri huudei.. Kiitos kaikki etukäteen..
Täytätkö sen paisuntasäiliön ihan täyteen aina? Siinähä on se ylä-ja alapinta merkitty, ja sit ajossa syylarilta nesteiden laajetessa tulee nestettä lisää paisuntasäiliöö, jos siellä on vaikka lisää nesteitä niin kyllä ne jostain tiensä ulos löytää
Ei tuu kyllä muuta mieleen, tai sitten että nesteet ei kierrä konees ja sit alkaa lämpöjä nostaa.. Kokeilehan että laitat paisuntasäiliöön tosi vähän jäähytysnestettä ja kokeilet tekeekö vieläkin...
9.4.2012 11:46
Haittako jos on kampiakselin limpuissa semmoset pienet sinistymä pilkut kiertokangen kohdalla ? 13000km ajettu -07 kone. Nyt just vaihtamassa mäntää, ja mietin että mitä tarkoittaa "H" merkintä männässä ??? Mikä olisi hyvä mäntä ja mikä on oikea koko. Todennäköisesti alkuperäinen kun ajettu niin vähä..
E: olisko hyvä ?
http://www.mc-scatter.com/mantasarja-tz ... -2394.html
9.4.2012 21:35
Ei ne sinertymät haittaa, kunhan vain laakerit on kunnossa. Jos sulla on nykyinen mäntä vakiokokoinen eli 56.00 ja sylinterissä ei ole havaittavissa kulumista, naarmuja tms. niin pytty hoonattavaksi ja uusi 56.00 mäntä sisään. Tuo mäntä jonka linkkasit on 56.40 koossa eli kyseessä on tzr mäntien koot, kun niissä on eri poraukset, se kuitenkin sopii ja kelpaa kunhan vain pytyn porauttaa oikeaan kokoon. Itellä on taiwaanimäntä, joka on ainakin halpa. Wiseco on varmaankin paras, mutta se vaatii takomäntänä hyvän lämmityksen ennen ja jälkeen ajamisen. Originaalimäntä on hyvä ja toimii, eikä ongelmia pitäisi ilmestyä piiitkään aikaan. H:sta en tiedä...
10.4.2012 0:59
^^ Alkuperäisissä männissä on tuo H merkki männän päällä ainakin, miksi? sitä en tiedä
10.4.2012 7:44
Itekkin sain ton detsin eilen kasaan ja wörkkimään, piti vaan vesipumpun tiivistettä paikkailla kun tiputti vähän nesteitä ulos.
Ja oli mullakin sinertymät limpuissa, apauttirallaa kynnen kokoset läiskät.
Ei kyl innosta yhtään toi ajaminen enää, joku sais ostaa ton vekottimen multa veks.
10.4.2012 8:51
Kiitoksia näistä tiedoista. Taidan viedä sen pytyn hoonattavaksi ja ottaa koneistamon kautta männän. Paljonko ajaa TT pyörällä ilman koneremonttia ? Kannattaako kannelle tehä mitään ? Koulussa voisin vähä viistää siitä
10.4.2012 16:34
15-20tkm kaikesta mahollisesta ja mahottomasta riippuen... Älä koske kanteen ellet tiedä mitä teet (parempi tulee kun jätät sen rauhaan
). Mäntä itsessäähän ei kulu, vaan m-renkaat, jotka ovat kosketuksessa pytyn kanssa, eli samaa mäntää voi käyttää, kunnosta totta kai riippuen ja männänrenkaat vaihtamalla huomattavasti pidempään, kuin 15 tai 20tkm asti.
10.4.2012 21:59
Mä ajoin männällä 3000km
Nohnoh, ajotavasta riippuen. Mut nyt sais priimapelin teknisesti, ulkosesti päässyt _hieman_ rapistumaan.
Vähän sieltä sun täältä maalailee niin tulee entisen veroinen.
11.4.2012 17:51
Joko sitä on yammu kuskit käyneet ajelemassa tälle keväälle? Jos sitä itsekkin sitten piakkoin, täällä kyllä tuli melkoinen takatalvi tänään...
11.4.2012 17:52
Eikös tuon ypvs kiekon pitäisi matalilla kierroksilla mennä myötäpäivään ja sitten korkeille kierroksille mentäessä vastapäivään? Mulla se lähtee vetää ainoastaa vastapäivään eli toimiiko tuo jotenkin väärin? Hirveä tehokuoppa tuntuu olevan ennen piikkiä..
Eli noin 5-6 tonnin kierroksilla ei löydy mitään vetoja
11.4.2012 21:54
^Mulla loppuu vedot 7-8k rpm.. Tai no, kyll se sit siinä 9k kieppeil lähtee hiukan vetää mut ei se tolla vakioputkella jaksa mennä.. Gianellillä vetää ihan mukavasti ylhäältä.
Ei toi detsi oo kovin kauhee kierroskone kuristamattomana, vähän ku laittais ni sais vetoja lisää, tiivistettä pytyn alle yms..
Mä oon ajellu joku 50km tänä keväänä eikä kauheesti innosta enempiä ajella.
Joku sais tosiaan ton vehkeen ostaa pois nurkista pyörimästä, löytyy kaikki vakiokilkkeetkin yms..