Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
11.3.2012 1:25
SuperRKO kirjoitti:Öljypumpun voit ilmata vaikka niin, että otat sen öljyletkun irti kaasarista ja ajat SEOSVOITELULLA muutama kymmenen kilometriä. Sitten laitat sen letkun vain takaisin siihen kaasarin nippaan.
Muistaakseni pitäisi mennä vähän enemmän. Kaadoitko vain paisariin vai täytitkö myös syylärin? Muista myös tämäkin ilmata, muuten kannentiiviste palaa. Eli käyttelet vaan pyörää jonkinaikaa ilman sitä syylärin korkkia.
Katteiden kiinnikkeiden korjailuun: Hanki samanlaista muovia mitä se kate on, leikkaat sopivia paloja siitä, poraat reiät paloihin ja liimaat/muovihitsaat palat tarvittavaan kohtaan. Voi toki tehdä jotenkin muutenkin.
Kiitos vastauksesta!
Kaadoin nesteet tankin alla olevassa täyttö korkista. Ymmärtäisin näin että jos täytän järjestelmän korkeimmasta kohdasta ei ilmausta tarvitse tehdä. Olenko väärässä? Unohdin mainita että en laskenut paisuntasäiliön nesteitä mukaan tuohon 0.5 litraan.
Pitääpi tehdä tuo ilmaus tuollatavalla. Laitan vaikka puolen litran verran seosbensaa (2%?) ja irrotan tuon letkun. Bensat loppuu ni tökkään letkun kiinni ja täytän tankin.
11.3.2012 16:19
Voi olla että tuo nesteen määrä on ihan ok. Kyllä sen sitten näkee paisarista ajan kanssa onko nestettä tarpeeksi, sit vaan lisää sinne säiliöön jos on liian vähän. En ole ihan varma tuosta jäähdytysjärjestelmän ilmauksesta, itellä palanu kannentiiviste pari kertaa kun en ilmannut. Nopea homma kuiteskin tehdä/tarkastaa, suosittelen tekemään
Juu, tuolleen pitäis onnistua.
11.3.2012 17:42
Voisko joku kertoa vähän vinkkiä tuohon virtalukon irrotukseen, koitin mutteria siihen hitsata mutta ei jostain syystä vain tarttunut, liekkö jotain seosmetallia? Jos saisin porattua/hiottua pulttien kannat pois niin jääkö kierrettä sen verran että saa väännettyä nekin pois?
16.3.2012 1:15
vilperi16 kirjoitti:Kiitos vastauksesta!
Kaadoin nesteet tankin alla olevassa täyttö korkista. Ymmärtäisin näin että jos täytän järjestelmän korkeimmasta kohdasta ei ilmausta tarvitse tehdä. Olenko väärässä? Unohdin mainita että en laskenut paisuntasäiliön nesteitä mukaan tuohon 0.5 litraan.
Kaada siitä tankin alta suoraan syyläri täyteen, sit puristelet kaikki näkyvissä olevat letkut, eli mitä näet että lähtee syyläristä, vesipumpulta ja kannesta. Sit kaadat taas syylärin täyteen, ja pitäis olla sillä selvä. Ainakaan ite en oo ikinä joutunu enää käyttämisen jälkeen lisäilemään, kun ei oo jääny ilmataskuja. Lähinnä ne letkut siellä syyläristä vesipumpulle ja vesipumpulta eteenpäin on niitä, joihin luulis jotain ilmataskuja jäävän jos jää.
Ja nimenomaan jos täytät järjestelmän ylimmästä kohdasta, silloin niitä taskuja voi jäädä jollei puristele. Jos täytät alhaalta päin, niin ilma pakenee veden alta pois syylärin avoimesta korkista. Tosin kaikki märkä tuppaa valumaan alaspäin, niin hankala sitä on alhaalta päin ruveta täyttämäänkään...
16.3.2012 17:01
Eikös näsärissä ollut pinnoitettu sylinteri? Kuulin kaverilta että pinnoitettu pytty ei tarvitse kummosta sisäänajoa. Pitääkö tämä näsärissä paikkaansa?
16.3.2012 17:30
Riippuu millä sovitteella lykkäät uuden männän sinne.
19.3.2012 1:47
näsäriin vaihettu 32mm mikuni, 300 pääsuutin ja arrowin tehari. neula keskisokassa. seos tankissa 2% savuttaa kylmänä runsaasti ja ottaa laiskasti kierroksia paikallaan. ei testattu vielä ajossa. onko seokset liian rikkaalla? kumpi auttaisi paremmin, suuttimen vaihto vai neulan sokan siirto laihemmalle? sitten vielä kysymys, tietääkö kukaan paljonko pyörä tolla setillä kuluttaa? mainittakoon vielä että sylinteri on vakio 125cc
23.3.2012 0:33
Pitäs tässä pian purkaa katteita sen verran että sais ajovalot ja parkit vaihdettua. Mitäs kantoja tässä on, että ostaa sitten oikeat?
23.3.2012 10:46
Jos nyt en ihan väärin muista niin uuessa näsärissä ei tarvi katteita purkaa jos vaihtaa lamput, ajovalo on mallia 35/35W ba20d kantanen, parkkipolttimo oli 5W lasikanta.
23.3.2012 19:51
Joo ei tarvii ottaa katteita irti. Hankalahan se sieltä välistä on kaivella polttimot pois, mutta kyllä ne tulee. Täytyy kyllä haukkua pystyyn vakiovalojen teho, ei pimeämmällä kelillä näe mitään. Mankeissakin on meikäläisellä paremmat valot kuin näsärissä vakiovaloilla... Kesällähän tosin näkee ajaa ilman valoja yölläkin, mutta syksymmällä tuottaa ongelmia.
23.3.2012 23:27
Kyllä se kai ilmankin onnistuu, mutta melkoinen mohlokäsi olen, joten ajattelin purkaa. Saa samalla vähän puhdisteltua noita katteita paremmin.
24.3.2012 20:54
Vanhanmalliseen näsäriin tarvis konetta, 91 malli, eli käykö tuohon uudempien kone suorilta? Entä pelkkä sylinteri? On ilmeisesti eri, mutta jos vaihtaa myös kannen niin käykö uudempi sylinteri vanhaan lohkoon? Enta pa-säädin/pakoputken kiinnitys.
24.3.2012 23:15
Käy kone ihan suoraan. Sylinterit menee myös ristiin eli kaikki sylkät käy kaikkiin lohkoihin. Pakoaukonsäätimen akselit ja käpälät on samat. Jossain pytyissä on tuo pakoaukonsäätimen kiinnitys
tällainen 6mm, toisissa 3mm tuo väli. Yks ero minkä huomasin niin vanhaan koneeseen (lohkot ja sylkkä) ei käynyt uudenmallin kansi suoraan, ois pitänyt olla pidemmät kannen pinnapultit. Pakoputken kiinnityksessä on KUULEMMA pieniä eroja, uudemmanmallin änkkä on kanssa isompi.
24.3.2012 23:45
Kiitos paljon infosta! Mites männät? Eli lähinnä kiinnitys kiertokankeen siis?
25.3.2012 12:02
Samanlainen sekin.