Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

12.3.2011 12:32

kattele nyt muualta jos vaikka löydät ennenkö tilaat ahvalalta.

13.3.2011 16:00

Onks kellää missää sähkö kaavioo -05 vuoden gassisee..ja ei mulla ei ole sitä manuaalia..
voi olla jo lukenu jossaki mut ei jaksa lukee sivukerrallaa

14.3.2011 17:48

Tarttisin vähä apua ku mulla hajos kytkinkello. Oon tilaamas gasgas-onlinesta muutaki tavaraa mutta kun tuo saksankieli ei oikeen luista niin en löydä sitä sieltä... ja nyt kumminki joku tulee pätemään nuolla osanumeroolla niin oon koittanu!
EDIT: Niin ja muistaakseni oon lukenu jostaki jotta piikkisen yz:n kietari olis sama kun gg:ssä. Pitääkö paikkansa?

15.3.2011 0:11

Jollei Saksan opiskelu just nyt innosta niin laita sinne GG onlineen lontooks viestiä et millanen pyörä sulla on ja minkä osan tarviit niin luulis hoituvan. Mites muuten meni kytkinkello hajalle?

Tosta kiertarista, jollei koskaan oo avannu konetta niin jo pienellä salapoliisi työllä selviää että Gassin orkkis kiertari on Vesrah - 6005 mallinen (ainaki 01-08vm.). Sitten kun menee Vesrahin sivuille pällistelemään yhteensopivuus taulukoita niin voidaan huomata että Vesrah - 6005 malli sopii jammun YZ 125 86-96vm. hmmm... Mitäköhän tästä voidaan päätellä. ;)

Huom! Kun katsoo vaikka Proxin taikka Wisecon kiertareita niin ilmoitettu sopivuus onkin YZ 86-00vm. mutta Vesrahin sivuilta selviää että 86-96 (VA 6005) on eri kiertari kuin 97-00 (VA 6013) vaikkakin ero on vain 1mm kiertarin yläpään laakeripesän leveydessä. Tiedä sitten millä mitoilla nuo Proxin ja Wisecon kiertarit on tehty kerta sopivuus ilmoitetaan noin laajaksi, varmaan sillä isommalla... Ittellä jos olis edessä esim. tollasen Proxin kiertarin hommaus niin varmaan pyytäisin etukäteen mittoja tuosta yläpäästä vaikka luultavasti se noilla VA 6005 mitoilla onkin. :roll:

Eli näin pelkästään nettiä pläräämällä ei voi 100% varmaks sanoa että nuo kiertarit käy käytännössä päinsä vaikka kaiken järjen mukaan näin olis. Mutta rimpauta tai pistä s-postia vaikka stormille noista Proxin mitoista niin saat varmuuden.

15.3.2011 14:42

Pistänkö tyhjäkäyntiä isommalle kun liukuu kytkin pohjassa nii meinaa sammua jatkuvasti? Mutta pihassa kun lämmittelin niin loistavasti toimii tyhjäkäynnillä :s

15.3.2011 15:24

Jos kytkin irrottaa kunnolla eikä sen takia sammu niin kaasaria säätämään vaan. Jos mielestäsi suuttimet on oikean kokoiset niin lämmitä pyörä kunnolla ja sitten säädä tk- ja ilmaruuvit.

15.3.2011 16:04

Xandero kirjoitti:Pistänkö tyhjäkäyntiä isommalle kun liukuu kytkin pohjassa nii meinaa sammua jatkuvasti? Mutta pihassa kun lämmittelin niin loistavasti toimii tyhjäkäynnillä :s

vaiha öljyt

15.3.2011 16:30

Tuskin ne öljyt sitä pyörää sammuttaa kuitenkaan. :D Ymmärrän kyllä mitä ajat takaa tuolla öljyjen vaihdolla mutta tuskin kukaan saa öljyjään niin paksuksi tahmaksi että ne vaikuttais tolla tavalla, varsinkin kun kisapärrissä niitä litkuja vaihdellaan niin usein. Vaikka eihän sitä tiedä mitkä kiisselit tolla kaverilla sielä koneessa nyt pyörii. :)

Xanderolla luultavasti kylmällä konella toiminut tyhjäkäynti normaalisti mutta sitten koneen lämmetessä tyhjäkäynti onkin ollut niin matala että kone meinaa sammua kytkin pohjassa rullaillessa. Ihan normaalia kun ei ole jaksettu lämmittää konetta lämpimäks ennenku ruuvattu tyhjäkäynti "sopivaks". Kun tk:n säätää lämpimällä koneella niin se on aina aluks kylmällä koneella hieman korkea mutta rauhottuu koneen lämmittyä normi lämpöönsä.

15.3.2011 18:43

Mutta entäs jos öljyt vaikuttaa jo kytkimen toimintaa? ;)

15.3.2011 19:14

Sähän oot aika sherlock! 8o

Mun mielestä mä aika selvästi tossa edellisessä viestissä sanoin että ymmärrän kyllä että toi PeeJee haki tolla öljyjen vaihdolla just tota. Mutta tuskin on niistä öljyistä kiinni toi ongelma paitsi jos tää Xandero on ihan kuutamolla kisalelujen perus huollosta.

Eli viellä Xanderon ongelmaan... Vaihda ne öljyt niin mototin sankarit on iloisia, ja sitten säädä se kaasaris kuntoon lämmitettyäs pyörän ja ongelman pitäis hävitä. ;)

15.3.2011 20:32

Eli onko ongelma aina kun vaihde silmässä? Pyysyykö kone käynnissä paikkaallaa vaihde silmässä? Tuleeko toi vika myös kylmällä ja lämpösellä koneella? Itselläni ei tyhjäkäyntiä näin talvella ole ollenkaan, pyörän saa helpommin säätöihin ja ei jäädy kaasari kun tyhjäkäynti nollassa.

20.3.2011 20:05

Kiitos noista ohjeista mitä annoitte, nyt kytkin toimii.
Tos pari päivää sit sammu lähelle kotia gg, työnsin sen sit kotii ja otin tulpan irti. Aika märkä ja mustana se oli... nyt vaihoin uude tulpa ja pistin vähä laihemmal ni ei enää starttaa. :|
Jos ei anna kipinää niin mitä pitäisi tehdä? ja kipinän tsekkaan huomen :S mut siis jos ei anna ni mitäs sit?

21.3.2011 13:06

yleismittarilla vaikka että tuleeko puolalle edes virtaa kun polkasee jos ei niin sitten kattoo tuleeko magneetolta virtaa

21.3.2011 23:31

PotkuStartti kirjoitti:Tosta kiertarista...

Tuo iski silmään tosta, turhaa sillä yläpään laakeripesän leveydellä on päätä vaivata. Milli sinne tai tänne ei siinä haittaa yhtikäs mitään, kyllä millin kapeemmassakin on tarpeeks laakerille pintaa ja yleensä se mtapin laakeri on leveempi kun kanki, niin varmaan gassussakin. Ja eihän se kangen ja männän sovite mikään tiukka ole.
Alapäässä olis sit jo eri juttu sielä jo millit vaikuttaakin, niinkun jossain muussakin alapään asiassa. :lol:

21.3.2011 23:42

Xandero kirjoitti:...nyt vaihoin uude tulpa ja pistin vähä laihemmal ni ei enää starttaa. :|
Jos ei anna kipinää niin mitä pitäisi tehdä? ja kipinän tsekkaan huomen :S mut siis jos ei anna ni mitäs sit?


Jos uus tulppa ei anna kipinää koitat vielä toista tulpaa ja sitten vasta kaivat yleismittaria esille.

Btw. minkäslaiset säädöt laitoit kaasariin? Ainaki itte huomannu että ei paljoa tartte poiketa noista ohjekirjan säätötaulukon säädöistä pientä hienosäätöä lukuunottamatta. ;)