Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
14.2.2012 21:45
$amppi kirjoitti:Noh. Selvitin takapyörän laakerin koon: 15X42X13.
Kuinka hyvin teilä lähtee kemexi käyntiin pakkasella tai jos on vähänkään pidempään ollut pihalla?
Entä kuuluisiko ryyppyvivun jäädä pohjaan kun sen vääntää, vai pitääkö kokoajan pitää?
Lähtee ryyppy päällä 3-5 + pidemmän ajan jälkeen, sitte jos on käytelty edellisenä päivänä ni se on se 2-3.
Ryyppyvipua pitää tosiaan ite pitää alhaalla ainakin mulla.
14.2.2012 22:40
$amppi kirjoitti:Noh. Selvitin takapyörän laakerin koon: 15X42X13.
Kuinka hyvin teilä lähtee kemexi käyntiin pakkasella tai jos on vähänkään pidempään ollut pihalla?
Entä kuuluisiko ryyppyvivun jäädä pohjaan kun sen vääntää, vai pitääkö kokoajan pitää?
laakerin tyyppikoodi on 6302, vesisuojattu/tiivistetty urakuulalaakeri
EDIT: kiitos räjäytyskuvien linkistä
15.2.2012 15:13
Mahtaako kenelläkään olla tietoa mitä laakerivalmistajaa kawa on käyttänyt noissa alkuperäisissä laakereissa ja stefoissa, laakereissa kun on se homma että suoja ja pidin koodit on erilaiset jokaisella valmistajalla. Kiitän tästäkin tiedosta.
24.2.2012 20:56
Täytyy antaa sellainen vinkki, että koneen laakerit + stefat saa Roppolalta, Kuopiosta. Itse kävin tänään hakemassa kmx:n moottoriin laakerit ja stefat. Entiset vain otin mukaan, niin sieltä hyllyjen kätköistä löytyi oikeanlaiset.
Ja parasta, kaikki kustansi yhteensä vain 50e.
Roppolan nettisivut:
http://www.laakerikauppias.fi/
27.2.2012 10:41
Aika halvalla oot saanut, varmaan turha toivoa että olisit ottanut laakereitten koodeja ylös? Helsingistä asti ei huvittais Kuopioon ajella laakereitten takia.
6.3.2012 20:38
Piinaampa vielä lisää, mistä löytyis koneen stefasetti? Kävin tänään kysymässä moposportista, stormilta, pyörästä ja moposta eikä mistään löytynyt.
Älkääkä ehdottako maahantuojaa koska en oo maksamassa itteeni kipeeks, vai meenkö vaan suoraan tiivistekeskukseen?
6.3.2012 22:01
Pus4 kirjoitti:Piinaampa vielä lisää, mistä löytyis koneen stefasetti? Kävin tänään kysymässä moposportista, stormilta, pyörästä ja moposta eikä mistään löytynyt.
Älkääkä ehdottako maahantuojaa koska en oo maksamassa itteeni kipeeks, vai meenkö vaan suoraan tiivistekeskukseen?
Jos sulla on stefat irtaallaan, niin jostain meet kyselee firmoista joista saa stefoja.. Elä luovuta heti, jos ei ekassa paikassa ole.
Millikoolla ainakin löytyy, kunhan löytää paikan josta saa stefoja millikoolla.
7.3.2012 15:21
On ollut tarkoituskin mennä hakemaan esim. tiivistekeskuksesta jos ei löydy valmiita settejä. Jännää tosin että pahvitiivisteet löyty samantien ja vieläpä sarjana.
7.3.2012 19:06
Onks kellän muulla ollu semmost ongelmaa et ei käy korkeilla kierrokisa kauaa??? Ku mä en voi ajaa ku sen 15 sec kaasu pohjassa .
7.3.2012 20:22
Epäilisin, että kaasarissa on jotain häikkää...?
Mikä mahtaisi kawassa olla vikana kun käynnistyy tosi huonosti vähänkin kylmemmällä kelillä, pakkasella ei edes toivoakaan käyntiin lähtemisestä...Onkohan kaasarin säädöt vain perseellään?
9.3.2012 17:10
Kylmille keleillehän vaatisi rikkaamman ilma-bensa seoksen kun kesähelteille. Oletan että sulla on ryyppy päällä kun käynnistelet?
9.3.2012 21:26
Juu on ryyppy päällä...
Sillä voi myös olla merkitystä että kawassani on kiinni 36mm kaasari niin kastelee tulpan aika herkästi...
17.3.2012 14:09
Mitähän alumiiniseosta nää kemexin lohkot mahtaa olla?
28.3.2012 17:06
Moro!
Onko kellään myytävänä, saatikka tietäisi kenellä olisi myydä joko kokonainen KMX 125 kone taikka pelkästään koneen alakerta?
Haussa lähinnä toimiva alakerta. Oma meni lievästi juntturaan.
Voi laittaa privaa taikka vastata palstalle. Kiitoksia jos joltakin löytyy! Alkaa oleen aina vaan harvinaisempia nää käytetyt palikat.
28.3.2012 17:58
Mitäs luulisitte, että meniskö tommonen nätisti vakiopenkin kans
http://www.mc-scatter.com/takalokari-si ... 41465.html Jollain tääl oli laitettu tommone, mutta eri penkki.
Toisena vaihtoehtona ois laittaa vaa kx tai hussen takalippa.