Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.12.2009 1:13
ai ois pitäny ottaa vähä paremmin selvää tost jutust
mitä muuta eroo siin sit on ku et se rahti on vaikeempi järjestää
26.12.2009 1:20
Rahdit on tosiaan helvetin hankalia järjestää (omakohtanen kokemus), hinnat myös aika korkealla mut veropaukku oli yllättävän pieni. Mitä aikasemmin ostat niin sitä pienempi vero (tullilla ei ole muita hooämmiä mihin verrata), oman pärrän veroja oli verrattu kymppitonnin ajettuihin detsin piikkeihin joiden hinnat ei mitään hirveitä ja vero oli sen mukainen:D Italiasta tuodessa pyörässä oli puutteita (ei ohjauslukkoa jne.), mikä on suomessa pakko olla vakuutusten takia? Ainut ongelma siis nuo muutostyöt ja rahdit. Parasta olisi itse käydä paikan päällä tai jos tuntee porukkaa italiasta niin pyytää katsomaan sopiva pyörä ja hommaamaan sieltä päästä rahdin.
26.12.2009 1:48
Onhan niitä firmoja mitkä menevät hakemaan ja käyvät myös katsomassa pyörää. Kysykää j0nii- käyttäjältä, se tais hommata hondansa tolla tavalla? meniköhän toi nicki edes oikein
26.12.2009 2:43
välzy kirjoitti:Onhan niitä firmoja mitkä menevät hakemaan ja käyvät myös katsomassa pyörää. Kysykää j0nii- käyttäjältä, se tais hommata hondansa tolla tavalla? meniköhän toi nicki edes oikein
Elii.. maksat niille lentoliput + muuta palkkaa et ne käy kattomassa sitä pyörää?
26.12.2009 14:33
Yleensä kyseiseltä firmalta lähtee porukkaa katsomaan useampaa pyörää eikä vain yhtä= lentolipun yms kustannusten hinta jaetaan niin moneen osaan kun asiakkaita on. Mikäli ei muilla asiakkailla ole mielenkiintoa italian pärriä kohtaan niin tulee suht kalliiksi
26.12.2009 17:17
eli taitais tulla halvemmas ellei jopa myydessä tuottoisaks hommaks ku siellä on aika nätteä ja vähänajettuja hm
26.12.2009 17:42
Jep, ja varsinkin näillä suomen jälleenmyynti hinnoilla niin voi huoletta vuoden kaks ajella ja jäädä jopa muutaman euron voitollekkin:D
28.12.2009 0:43
Mopojulle kirjoitti:Jep, ja varsinkin näillä suomen jälleenmyynti hinnoilla niin voi huoletta vuoden kaks ajella ja jäädä jopa muutaman euron voitollekkin:D
Voitolle pyörän hinnasta, mutta eipä sitten mistää muusta.
28.12.2009 18:14
Noh, itellä kävi hyvä tuuri kun italiaanot oli ystävällisesti pakanneet kaksi orkkis mäntäsarjaa mukaan, koko koneen tiivistesarjan ja erikseen yläkerran tiivistesarjan, noin 5 tk suutinta ja kymmenisen pääsuutinta:D Eipä taida ens kaudelle tulla näillä kilsoilla bensa ja öljylaskujen lisäksi mitään isompia menekkejä:O
28.12.2009 18:29
Kerroppas mopojulle että onko tää nyt niin kauhee ajettava kadulla verrattuna kotariin?
28.12.2009 18:38
^limited^ kirjoitti:Kerroppas mopojulle että onko tää nyt niin kauhee ajettava kadulla verrattuna kotariin?
Varmaan käyny kaduilla ajamassa smotoilla tähän aikaan vuodesta
28.12.2009 18:57
Zuidaaja kirjoitti:^limited^ kirjoitti:Kerroppas mopojulle että onko tää nyt niin kauhee ajettava kadulla verrattuna kotariin?
Varmaan käyny kaduilla ajamassa smotoilla tähän aikaan vuodesta
Sulta ei taidettu kysyä? Aika hyvin tuntuu kulutukset ja muut osaavan selittää tää mopojulle siihen nähden ettei ois käyny ajaa
Mopojulle kirjoitti:Iteltä löytyy kyseinen pärrä. Tää finnmoton pyörä siis perustuu ceeärrän vuosimalliin 2007, jolloin honda lopetti kakstahtien valmistamisen. Kyllähän se potkii ihan mukavasti:) Huonoja puolia on: Ei rattilukkoa (ainakaan omassani, tuli vaa joku rautahäkkyrä kierteillä mikä pitäs muka soveltaa johonkin?), kulutus on ihan sairas koska helposti menee 12-14L, ei oo varatankkia (Tankin tilavuus 7.7L joten menee nopeasti). Mittari on myös varmaan samalta tekijältä kun mopodeeteen mittari (0-40 kiihtyvyys yms:D).painoa alle 90kg ja se yhdistettynä tehoon nostaa kyllä hymyn huulille:D Jos joku on pärrää hankkimassa ja tarttee speksejä niin autan kyllä ilomielin:)
28.12.2009 19:20
^limited^ kirjoitti:Zuidaaja kirjoitti:^limited^ kirjoitti:Kerroppas mopojulle että onko tää nyt niin kauhee ajettava kadulla verrattuna kotariin?
Varmaan käyny kaduilla ajamassa smotoilla tähän aikaan vuodesta
Sulta ei taidettu kysyä? Aika hyvin tuntuu kulutukset ja muut osaavan selittää tää mopojulle siihen nähden ettei ois käyny ajaa
Mopojulle kirjoitti:Iteltä löytyy kyseinen pärrä. Tää finnmoton pyörä siis perustuu ceeärrän vuosimalliin 2007, jolloin honda lopetti kakstahtien valmistamisen. Kyllähän se potkii ihan mukavasti:) Huonoja puolia on: Ei rattilukkoa (ainakaan omassani, tuli vaa joku rautahäkkyrä kierteillä mikä pitäs muka soveltaa johonkin?), kulutus on ihan sairas koska helposti menee 12-14L, ei oo varatankkia (Tankin tilavuus 7.7L joten menee nopeasti). Mittari on myös varmaan samalta tekijältä kun mopodeeteen mittari (0-40 kiihtyvyys yms:D).painoa alle 90kg ja se yhdistettynä tehoon nostaa kyllä hymyn huulille:D Jos joku on pärrää hankkimassa ja tarttee speksejä niin autan kyllä ilomielin:)
No juu noi sen selittämät asiat onkin sellasia että ne voi hieman asioihin perehtyneenä päätelläkkin.. Tuskin on hirveetä maantie siivua käyny sillä vetää.
29.12.2009 0:08
En oo hirveitä kilsoja vetäny (alta 200km kun ei vielä korttiakaan ole thx to pk seudun koulujen aikataulut), italialaiset tehny ihan kivaa historiaa ja perustietoa tohon ohjekirjaan jatkosivuille josta oon teille noita tietoja poiminut. Miksi ois kotaria mukavampi ajaa, eikös se ole vähän makukysymys? Penkki ainakin kotarinenskaa hieman pehmeämpi että siltäosin ehkä:D Takaiskarin säädöt tällä hetkellä säädetty noin 162cm pitkälle jätkälle joten on max softiin vedetty toi pääsäätö, liian matala jopa mulle vaikken mikää pitkä jätkä olekkaan. Karsii ilkeesti ajo-ominaisuuksia ku putki laahaa pienenkin töyssyn tullessa takarenkaaseen
Nojoo mutta laitan iskarin säätöihin jahka osat tulee ja pääsee purkaamaan..
29.12.2009 16:13
Takaiskari säädetty tietyn pituselle henkilölle? Eikös ne iskarit yleensä painon mukaan säädetä...