Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

29.4.2008 21:17

Jo_Hu kirjoitti:Eipä paljo vastauksia näy tulleen. :D No eipä tuo haittaa, sitä jäähdytysnestettä löyty paikallisesta varaosa liikkeestä.

Sain eilen kortin, oli vähä viilee/pilvinen/kostee päivä niin en käyny vielä Varjolla ajamassa mutta nyt äsken kävin ~140km lenkin pyörähtämässä. ;) Hyvä ja mukava oli ajaa eikä oo paikat yhtään kipeenä, ohitin 2 rekkaa ja 1 kuorma-autonkin ja ihan siististi meni ohi. 100 rajotuksen aluetta oli jotain 30-40km.

E: Uus kuva galleriassa.
onnee vaan kortin saannista! joo kyllä varjolla tosiaan on mukava ajella, satulassa jaksais istua vaikka maan ääriin asti :D toki shadowilla valtateitäkin (100kmh rajotus) taittaa ihan hyvin, ja moottoriteilläkään ongelmia tuskin tulee, onhan se vasemmanpuoleinen kaista motarilla juuri niitä kiireisempiä varten.

itselle tullut tänä keväänä jo noin 1500km ajoa, ja varjo ei ole kaivannut kun ketjujen rasvausta ja bensaa. noh, öljyt+suodattimen vaihdoin uusiin, naurettavan helpoksi tehty ko. hommma varjossa...
ps.mullakin muutamia uusia kuvia galleriassa :wink:

30.4.2008 3:13

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 12.7.2009 13:29, muokattu yhteensä 1 kerran

1.5.2008 10:37

Tuosta ketjuöljystä...jos (ja kun) sitä lentää vanteeseen, niin se lähtee todella helposti pois WD-40:llä. Sitä vain ruiskuttaa vanteelle ja harjaa jollakin harjalla ja sitten vain huuhtelee sen pois. ;)

Pari uutta kuvaa tuli otettua, jälleenkerran. :)

1.5.2008 11:57

zeiou kirjoitti:Tuosta ketjuöljystä...jos (ja kun) sitä lentää vanteeseen, niin se lähtee todella helposti pois WD-40:llä. Sitä vain ruiskuttaa vanteelle ja harjaa jollakin harjalla ja sitten vain huuhtelee sen pois. ;)

Pari uutta kuvaa tuli otettua, jälleenkerran. :)
itse puhdistin eilen etu+takavanteen, jolloin ketjurasva yms. muu lika sai kyytiä, kun ruiskuttelin hieman crc:tä vanteen päälle ja pyöräytin rätillä vanteet puhtaiksi. helppo ja vaivaton tapa, yllättävän hyvin lähtee rasva/lika poies. toki ne ihan pahimmat rasvat/liat kannattaa ottaa ensin pois, vaikkapa ihan lämpösen veden/rätin avulla, ja sen jälkeen sitten crc-pullosta muutama ruiskaus ja rätti käteen, kiiltää kun uudet.

1.5.2008 16:10

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:45, muokattu yhteensä 1 kerran

1.5.2008 16:35

edit...
Viimeksi muokannut motoristi-x päivämäärä 12.2.2009 16:33, muokattu yhteensä 1 kerran

1.5.2008 21:06

tänäänkin oli kyll hyvä keli ajella 8D vaik vaa vajaa sata tuli tänään mittariin..
Ja kyllä kannatti ostaa kalliimmat vahvistetut o-rengasketjut ku ny ajellu sen 800 kilsaa eikä oo tarvinnu ketjuja muutaku rasvata, eikä nuo viel näyttäs olevankaa sen enempää löysäll ku se 2-3cm ohjekirjassaki mainittu kokonaisheiluma ^^
Kaikille lämpimiä ajomatkoja vaan vapuks, lämpöä uutiset lupailee viel viikonlopun ajaks! :)

1.5.2008 21:36

On kyllä ollu huippu ajokelejä. ~330km tullu mittariin 3 päivän aikana, tiistaina se 140km, eilen 60km ja tänään 130km. ~278km kohdalla tankkasin ja laskin kulutukseks 3,4l/100km. Tuosta matkasta 60-70km on 100 aluetta ja ~10km on kaupunkiajoa... Ei se paljoa syö. ;)

1.5.2008 21:50

Jo_Hu kirjoitti:On kyllä ollu huippu ajokelejä. ~330km tullu mittariin 3 päivän aikana, tiistaina se 140km, eilen 60km ja tänään 130km. ~278km kohdalla tankkasin ja laskin kulutukseks 3,4l/100km. Tuosta matkasta 60-70km on 100 aluetta ja ~10km on kaupunkiajoa... Ei se paljoa syö. ;)
heh, aika tarkkaan saman verran nämä tuppaa näköjään viemään sitä löpöä, tänään tankkasin varjon täyteen 98e:tä kun trippimittarissa lukema 324km. bensaa meni huimat 10,8l... keskikulutukseksi saadaan näin ollen n.3,3l/100km joka on siis ajettu aika vaihtelevalla ajotyylillä (ei mitään hissuttelua - reilua maantieajoa/kaupunkiajoa sekasin)

eipä tuo sinänsä mikään kovin paha kulutus ole - kyllä kelpaa opiskelijankin ajella :wink:

3.5.2008 12:51

Noni, nyt on uudet suuttimet kokoa 85 molemmissa kaasareissa. Putkena tyhjennetty vakio. Onko se niillä "viri"putkilla joihin pitää laittaa erikokoset suuttimet? esim. 80 ja 85. Itellä oli 78 molemmissa kaasareissa, jotka vaihdoin noihin 85:iin.

Pitää sitten koulussa mitata nuo seokset, olis vaan hokannu vertailun vuoksi mitata vakiona ja tyhjä putki+vakiosuuttimilla :/ Ei se kyllä edelleenkään mene yli 110 mittariin, vaikka 4km vedin hanat auki :D

E: eikä ravistele mitään, kun jotku on sanonu että alkaa ravisteleen jos on saman kokoset suuttimet

3.5.2008 17:50

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:45, muokattu yhteensä 1 kerran

3.5.2008 20:07

edit...
Viimeksi muokannut motoristi-x päivämäärä 12.2.2009 16:36, muokattu yhteensä 1 kerran

3.5.2008 20:30

Rasenger kirjoitti:Suosittelen tarkkailemaan tulppien väriä. Minullakin on tyhjennetty vakioputki ja taakse oikea koko on 80 (tulpan väri juuri oikea) ja etupytylle riittää yhä 70, 75 suuttimella on jo tulppa musta rikkaasta seoksesta. Veikkaisin että sun vekotin käy nyt melko reilusti rikkaalla mikä ei ole sekään hyvä. Ja ei todellakaan kannata laittaa saman kokoisia suuttimia molempiin pyttyihin, minullakin eroa pitää olla 10 jos haluaa oikean seoksen molempiin.



Mistä tuo suuttimien eri koko sit johtuu? Ja pitää vai laittaa avarammalle putkelle pienempi suutin ku vakiona? Ens viikolla katon päästömittarilla lukemat, laittelen sitte tänne miltä näyttää

3.5.2008 20:45

Catrik kirjoitti:
Rasenger kirjoitti:Suosittelen tarkkailemaan tulppien väriä. Minullakin on tyhjennetty vakioputki ja taakse oikea koko on 80 (tulpan väri juuri oikea) ja etupytylle riittää yhä 70, 75 suuttimella on jo tulppa musta rikkaasta seoksesta. Veikkaisin että sun vekotin käy nyt melko reilusti rikkaalla mikä ei ole sekään hyvä. Ja ei todellakaan kannata laittaa saman kokoisia suuttimia molempiin pyttyihin, minullakin eroa pitää olla 10 jos haluaa oikean seoksen molempiin.



Mistä tuo suuttimien eri koko sit johtuu? Ja pitää vai laittaa avarammalle putkelle pienempi suutin ku vakiona? Ens viikolla katon päästömittarilla lukemat, laittelen sitte tänne miltä näyttää
takapytty ei jäähdy ajoviiman takia yhtä tehokkaasti kun etummainen pytty, joten takapytty tarvitsee myös isomman suuttimen (ettei ole vaarana liian laiha seos josta voi seurata jopa moottorin kiinnileikkaaminen)

asiahan menee siis juuri päinvastoin mitä sanoit, eli avarampi putki vaatii isomman suuttimen.

3.5.2008 20:47

-
Viimeksi muokannut ASDMoro päivämäärä 8.4.2017 19:46, muokattu yhteensä 1 kerran