Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
22.2.2008 16:35
Kyllä se munkin mielestä ihan nätin näköinen on..
Ja paljon ne mittarit heittää kaikissa piikeissä..
Olis hienoo ku mittari näyttäis oikeeta vauhtii
22.2.2008 19:08
Eipä ne kyllä kaikissa heitä paljoakaan...
9.3.2008 17:43
GPR:rrän mittari näyttää aika justiin. Kaveri mittas gpssään nii ei heittäny ku 1kmh. Ja tietty kymcossa on kaiken maailman kuristuksia putkistossa. Ne vaan pois, änkän, suuttimen ja piikkiä pienemmän eturattaan (mikäli ei vakio rattaalla jaksa) niin päästään varmaan jo siihen 120kmh lukemiin
Pitäis vaan saada tietää tosta kymcosta kun ei ole tietoa esim: kaasarin merkistä tai käykö siihen jonku muun kymco piikin rattaat yms.
11.3.2008 14:57
elite kirjoitti:Samiam kirjoitti:Onko teidän mielestä keillä tällainen on, niin tällä hyvä ajaa, entä onko hieno? Kiihtyykö hyvin, entä paljon on huput oikeaa nopeutta?
on ihan hyvä ajaa ja mun mielestä ihan kohtalaisen hienokin(jokaisella omat mielipiteet) no kiihtyy sitä samaa ku muutki nelaripiikit ja huiput oikeaa varmaan joku 110km/h(5min huudatuksen jälkeen gpr:rän mittariin 114km/h
itellä toi kymco on menny sen 125km/h toho omaa mittarii, ja veikkailisin että se valehtelee noin 5 km/h liikaa, mitä muista mittareista oon kattonu
11.3.2008 23:50
samuli91 kirjoitti:GPR:rrän mittari näyttää aika justiin. Kaveri mittas gpssään nii ei heittäny ku 1kmh.
Ja tietty kymcossa on kaiken maailman kuristuksia putkistossa. Ne vaan pois, änkän, suuttimen ja piikkiä pienemmän eturattaan (mikäli ei vakio rattaalla jaksa) niin päästään varmaan jo siihen 120kmh lukemiin
Onko varmaan tietoa(tai henk.koht. kokemusta?) tuo että putkessa on jotaki, vai heititkö ihan villin veikkauksen?
28.3.2008 11:32
No joo... Tossa ku lueskelin tätä juttua nii pisti silmään että moni ajattelee että teho ja huiput kulkee suoraan käsikädessä.. Eikös se ole saatana ihan järjellä ajateltavissa että huiiput on kiinni välityksistä ja koneen max kierroksista, teho ja vääntö taas auttaa saavuttamaan ne max. kierrokset...
Ittelläni on kyllä tommonen Quannon mutta en oo sillä paljoo ajellu ku ostin sen kolaroituna ja sain vasta uudet etu pumput, pakkohan sillä oli ajella vaikka räntää tuli taivaan täydeltä ja loppu illasta oli pakkasta. Noilla vähäsillä kokemuksilla kiva pyörä ku mikä ja mitä nyt oon sitä remppaillu nii suurimmat viat mitä siihen oli sen 4600km aikana tullu oli jonku saatanan kusipään tekemiä sähkö virityksiä, alkuperäset sähköt näytti kyllä ihan viisailta ja varsin veden kestäviltä ettei sinällää pitäs vikaa löytyä. Joku kanssa puhu että seeppari tuntuu jämäkältä, no, verratkaa huviksenne seepparin ja quannonin etu pumppujaki, seepparissa sellanen fillarin keula.
Ainoa asia mitä tossa kiinnostaa että kestääkö se tippaakaan virittämistä??? Kureista sen verran että putki on tyhjä lukuun ottamatta änkkärin sisältämää romuläjää ja suutin näytti olevan varsin pieni..
28.3.2008 11:40
"piikkiä pienemmän eturattaan (mikäli ei vakio rattaalla jaksa)"
Itse painan 83kg ja kaveri jonka kanssa ajoin 93kg ja kyllä se ihan kivasti jakso vetää, 110km/h saatiin. Turha väittää muuten tohon että mahdotonta tai sit mun mittari kusee rankasti.. Anyway onhan noissa pyörissä keskenäisiäki eroja ei ne kaikki identtisiä ole. Ite ajattelin tolle kulkupuolelle pientä teho/vääntö lisää ja pidempiä välityksiä koska tuppaa tuo rajotin ottamaan vastaan varsin äkkiä. Tietysti jos haluaa ruutia nii 4tahti moottorin viritys kirja kouraan ja laskemaan kanavien virtauksia ja polttoaine seoksia, putki uusiks ja ja jotain muuta pientä. itelläni oli 125cb joskus ja toi jotain muuta pientä oli sen tapauksessa 2bbr minirossin race boxia ja se kyllä kulki perkeleesti ja se taas johti siihen että kummatki imupuolen venttiilin kiikut katki... ei kannata noita "laatupelejä":kään liikaa virittää. En kyllä voi väittää ettei honda olis laadukas. Kymcoa pelkään viel vähän.
28.3.2008 22:49
Ihan arvelin vaan et vois olla kureja putkessa mutta jos ei ole niin ok. Tuon änkän voisi irroittaa ja ostaa jonkun esim auton änkän. Tietenkään ei tehot lisäänny paljon mitään mutta äänet luultavasti paranee.
UnkleFuzka -> Jos sä tota ratastusta aiot muuttaa raskaammaks niin mistä aattelit hankkia viritys osaa? Ite en oo löytäny paikkaa missä olis osia kymcoon.
Btw: oma quannon tullu talliin mopon tieltä
vituttaa kun 07vm malli ollu varastos vuoden ja ku koitin päivän oston jälkeen startata nii akku tyhjä!
29.3.2008 16:29
No se on kyllä täys mysteeri, ei mitään hajua mistä sais valmiita viri osia tohon härpäkkeeseen. Tee-se-itse sähkö systeemeitä en raaski ruveta tekemään joten luultavammin vaa lisää gasoo koneeseen ja parempi putki.. Tuli muuten noista kureista lisää vinkkiä että puola antais paskan kipinän, eikä polttais kaikkea mitä koneeseen virtaa, joten itse ajattelin piruuttain änkeä siihen hussen puolan ja b9eg tulpan ja kattoo mitä tapahtuu...
1.4.2008 17:48
Ok
Entä mistä meinaat putken hankkia vai teetko ite? ilmottele sitte vaik tänne onko mitää vaikutusta.
8.4.2008 16:51
Heh, heh, löysimpäs tallista cb hondassa olleen änkkäsin mihin on ympätty mersun änkän sisuskalut, ei mitenkään järin mahtava mutta ainaki virtaa..
Ei muuten kannata työntää coolerin letkua änkän liitokseks, palaa meinaan äkkiä karrelle...
8.4.2008 17:07
UnkleFuzka kirjoitti:No se on kyllä täys mysteeri, ei mitään hajua mistä sais valmiita viri osia tohon härpäkkeeseen. Tee-se-itse sähkö systeemeitä en raaski ruveta tekemään joten luultavammin vaa lisää gasoo koneeseen ja parempi putki.. Tuli muuten noista kureista lisää vinkkiä että puola antais paskan kipinän, eikä polttais kaikkea mitä koneeseen virtaa, joten itse ajattelin piruuttain änkeä siihen hussen puolan ja b9eg tulpan ja kattoo mitä tapahtuu...
Kerrohan sitten miten nää viritykset onnistuu ja mitä teet, jos vaikka alkais Quannoneihinki saada tehoa...
10.4.2008 19:34
Mitäs ootte saanu tollasia mittari nopeuksia? Ite en oo kunnolla viel huiputtanu mutta tään hetkinen topspiidi 110 mittariin tasasella suoralla ilman mitään tuulta. Kiekat oli noin 7k
18.4.2008 10:18
Nii jos vaikka sais tehoa, aikamoinen etanahan tuo on ainaki mulla siitä 80km/h eteenpäin... Tosin mullahan on painoa jo yksin se 86kg että se voi tietennii jotenki vaikuttaa asiaan... Tohon ku joku ihmetteli noita nopeus lukemia nii väitän edelleen että tehdas vakioissa pyörissäki on vitun tyhmiä eroja keskenään ja nyt oon saanu tolla omalla härvelillä 4 vaihteella 100km/h ja 5 se kiihtyminen sitte kesyyntyy vittumaisesti. 122km/h ennätys tällä hetkellä alamäkeen 2 päällä ja mun mielestä varsin vittumaisen hidas vauhti... 100km/h kiekat 9000rpm luokkaa ja punasillahan se menee että nyt en sitte osaa sanoa kuinka pitkään se sitä kestää ite oon n.1000km ajanu sillee tupit nurin ja viel toimii.
18.4.2008 16:18
UnkleFuzka kirjoitti:Nii jos vaikka sais tehoa, aikamoinen etanahan tuo on ainaki mulla siitä 80km/h eteenpäin... Tosin mullahan on painoa jo yksin se 86kg että se voi tietennii jotenki vaikuttaa asiaan... Tohon ku joku ihmetteli noita nopeus lukemia nii väitän edelleen että tehdas vakioissa pyörissäki on vitun tyhmiä eroja keskenään ja nyt oon saanu tolla omalla härvelillä 4 vaihteella 100km/h ja 5 se kiihtyminen sitte kesyyntyy vittumaisesti. 122km/h ennätys tällä hetkellä alamäkeen 2 päällä ja mun mielestä varsin vittumaisen hidas vauhti... 100km/h kiekat 9000rpm luokkaa ja punasillahan se menee että nyt en sitte osaa sanoa kuinka pitkään se sitä kestää ite oon n.1000km ajanu sillee tupit nurin ja viel toimii.
voit huoletta ajaa vielä 20-kertaisen määrän nuita kilometrejä..ei se kone hajoo..kaikki nuilla nelaripiikeillä ajaa kaasupohajassa kokoajan ku ne on nii laiskoja.