Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

14.8.2005 23:01

erno_g kirjoitti:osaisiko joku kertoa että onko joku vika mun pyörässä vai ei, kun pyörä on vapaalla, palaa vapaa valo niin myös palaa öljy valo... ja sitten kun taas laittaa vaihteen päälle sammuu molemmat. eli siis osaako joku sanoa pitääkö sen öljyvalon olla sellainen vai onko joku vika?
meneekö muuten cagiva miton etulokari kiinnityksistään raptoriin ja muutenkin? :D
Ei ole vika. Idea on se että vapaalla kun palaa öljyvalo niin siitä näkee että valo toimii, muuten jos esim polttimo palaisi niin saattaisit vahingossa ajaa tyhjällä öljysäiliöllä.

Mitossa ja raptorissa on sama keula, joten etulokarit sopivat molemmista molempiin.

14.8.2005 23:36

AJMK kirjoitti:
erno_g kirjoitti:osaisiko joku kertoa että onko joku vika mun pyörässä vai ei, kun pyörä on vapaalla, palaa vapaa valo niin myös palaa öljy valo... ja sitten kun taas laittaa vaihteen päälle sammuu molemmat. eli siis osaako joku sanoa pitääkö sen öljyvalon olla sellainen vai onko joku vika?
meneekö muuten cagiva miton etulokari kiinnityksistään raptoriin ja muutenkin? :D
Ei ole vika. Idea on se että vapaalla kun palaa öljyvalo niin siitä näkee että valo toimii, muuten jos esim polttimo palaisi niin saattaisit vahingossa ajaa tyhjällä öljysäiliöllä.

Mitossa ja raptorissa on sama keula, joten etulokarit sopivat molemmista molempiin.


juu kiitos tiedosta!
ajattelinkin sitä öljy juttua että just laitoin kerran säiliön täyteen :P

15.8.2005 2:03

miten muuten, onko siinä kauheasti eroa että jos kone leipoo, niin onko sillä sitten mitään merkitystä, että onko A1 vai TT?

15.8.2005 10:57

tuo kysymykseni takoitti sitten että leipooko helpommin täystehona vai A1?

15.8.2005 11:25

No riippuu paljon ajotyylistä. Jos ajat tt:llä ja A1 tehosella samalla lailla niin leipoo helpommin A1 tehosena. Johtuu siitä että pakoputki on kuristettu, ja vielä ihan alkupäästä, niin pakokaasut ei pääse niin helpolla ulos ja kone käy kuumempana.

15.8.2005 17:10

onko planetissa/raptorissa(jos sama) kuinka iso vakio pääsuutin kun epäilen että mulla ei oo vakio, kun se on 120 (ostin käytettynä)

15.8.2005 19:03

kahvis kirjoitti:onko planetissa/raptorissa(jos sama) kuinka iso vakio pääsuutin kun epäilen että mulla ei oo vakio, kun se on 120 (ostin käytettynä)
110 on vakio pääsuutin A1 tehosena. Tt:nä isompaa suutinta, eli 120-130.

16.8.2005 8:28

AJMK kirjoitti:
kahvis kirjoitti:onko planetissa/raptorissa(jos sama) kuinka iso vakio pääsuutin kun epäilen että mulla ei oo vakio, kun se on 120 (ostin käytettynä)
110 on vakio pääsuutin A1 tehosena. Tt:nä isompaa suutinta, eli 120-130.


AJMK, ootko kokeillut onko suutimen vaihdossa siihen 120-130 arvoon tuntuvaa eroa? mietin jos kokeilisin vähän ylikin jopa 130 arvosta, kun tuossa otan tälläviikolla auki tuon kaasarin..

16.8.2005 15:18

Dhamon^ kirjoitti:
AJMK kirjoitti:
kahvis kirjoitti:onko planetissa/raptorissa(jos sama) kuinka iso vakio pääsuutin kun epäilen että mulla ei oo vakio, kun se on 120 (ostin käytettynä)
110 on vakio pääsuutin A1 tehosena. Tt:nä isompaa suutinta, eli 120-130.


AJMK, ootko kokeillut onko suutimen vaihdossa siihen 120-130 arvoon tuntuvaa eroa? mietin jos kokeilisin vähän ylikin jopa 130 arvosta, kun tuossa otan tälläviikolla auki tuon kaasarin..
Mulla on aina ollu tt aikana 130. Sen laitoin samalla kun tyhjensin putken, pienemmällä olisi käynyt laihalla. Eli jos sulla on vakio suutin niin ehdottomasti isompaa, jos taas sulla on jo isompi suutin, niin katso tulpasta että käykö laihalla vai rikkaalla vaiko ihan sopivalla. Sen mukaan vaihdat suutinta. Mutta tuskin paljoa yli 130 kannattaa edes kokeilla, liian rikas seos vähentää tehoja paljon.

16.8.2005 18:06

Raptoriin on nyt saatavilla rosterisia ketjunsuojia, halukkaat voi kysellä mailila.

16.8.2005 19:55

CTS servoa vailla olen, jos sattuu olemana hyllys jne ja voit myydä niin YV:tä tulemaan!

17.8.2005 12:50

Nyt olisi Planetti tarjolla!
http://www.mototalli.net/9590
Tuolta löytää hieman lisää tietoa ja kuvia.
Nyt eikun vain soittoa/sähköpostia/yv:tä, jos kiinnostaa! :)

25.8.2005 18:35

haittaakohan jos jättäs ton suppilon tonne paisunta kammioon kun en helvetti saa millaan pois :D

25.8.2005 20:51

kahvis kirjoitti:haittaakohan jos jättäs ton suppilon tonne paisunta kammioon kun en helvetti saa millaan pois :D
:D voi hyvää päivää. Löit sen sitten putken sisään? No ei se sielä pitäisi paljoa haitata, vähän kolisee. Jos sattuu kulkeutumaan huonosti loppupillin eteen tai alkukäyrään niin sitten voi haitata menoa. Tehoa ei paljoa syö jos se sielä paisarissa hyppii.

28.8.2005 4:09

No niin nyt olisi planetti hakusessa, ekaksi pitäisi vain saada selville mitenkälainen tälläinen laite käyttäytyy ja mitenkä tuo että onko kone mitenkä kestävä ja sitten ne heikotpaikat pyörässä? Kaikki viat ja plussat olisi hyvä tulla esille.