Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 11:31

Moro,pääsi ketjut korkkaamaan kytkimen työsylinterin paskaksi,eli käyköhän näistä 400/450/525/530, 2008 125 exc:hen?

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 14:55

Ohjekirjan mukaan pitäis lootassa olla 15W-50. 10W-40 mineraali MTX varmaankin kelpaa? :)

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 16:10

Kelpaa kelpaa!

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 18:47

Tietääkös kukaan mistä sais -09 kottaraiseen läpinäkyvän tankin? Ois aika kätevä kun ois helppo kattoo bensatilanne ja on ainakin omaan silmään hienomman näkönenkin :D

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 20:52

Kotarimyyjältä ostat 2011 mallisen tankin.

Ja voin sanoo et vanhempi oranssi tankkikin helpottaa jo paljon kun näkee läpi. ;)

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 20:56

SimplemÄÄn kirjoitti:Kotarimyyjältä ostat 2011 mallisen tankin.

Ja voin sanoo et vanhempi oranssi tankkikin helpottaa jo paljon kun näkee läpi. ;)



Tiijätkö paljo pitäävät hintaa tankeilla? :D ja joo, oisha se oranssikin aika komee, ainakin kävis varmaan paremmin nykysille katteille ;)

Re: KTM EXC 125

18.5.2013 22:20

Aika suolanen 313e uutena, ja siis oransseja tankkeja ei saa noihin suomukatteisiin, ainoastaa vanhempiin.

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 11:25

Miten paljon menee -04 keulaan öljyä, per pumppu?

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 16:23

Moi! :)

Mitäköhän pitäisi säätää kotarista, kun on aika tukkonen eli ei ota piikkiä kunnolla eikä nosta kaasusta keulaa vaikka on 14-45 välit ja ei oikein tapahdu mitään kun kääntää kaasua nopeesti. Uus mäntä 10h ajettu ehkä, ja puristukset on kyllä kunnossa ja tällä hetkellä pääsuutin on 188, tk 45, neula NOZE 4.lovi, ilmaruuvi 1,5 kiekkaa auki ja ryyppysuutin 85. Epäilisin että pakoaukonsäätimessä olisi jotain häikkää mutta opaskirjassa ei kerrota mitään sen toiminnasta? :|

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 18:27

Niin Mitenköhän ton mittarin taustavalon sais toimimaan kun vituttaa ajaa pimeällä kun ei nää yhtään kui kovin ajaa.. :D kiitos!!

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 19:01

-linttamummo- kirjoitti:Miten paljon menee -04 keulaan öljyä, per pumppu?


Laita vaikka reilu 630ml niin pitäis toimia.

Tu0bbIch kirjoitti:Moi! :)

Mitäköhän pitäisi säätää kotarista, kun on aika tukkonen eli ei ota piikkiä kunnolla eikä nosta kaasusta keulaa vaikka on 14-45 välit ja ei oikein tapahdu mitään kun kääntää kaasua nopeesti. Uus mäntä 10h ajettu ehkä, ja puristukset on kyllä kunnossa ja tällä hetkellä pääsuutin on 188, tk 45, neula NOZE 4.lovi, ilmaruuvi 1,5 kiekkaa auki ja ryyppysuutin 85. Epäilisin että pakoaukonsäätimessä olisi jotain häikkää mutta opaskirjassa ei kerrota mitään sen toiminnasta? :|


Heitä toi noze neula nyt ainaki aluks ojanpohjalle. Vaikka Nozf tilalle ja 2 alimpaan loveen. Sitä paitsi ei nämä uutenakaan nyt hriveemmin "kaasusta" keuli. Turhaan siitä huolehit.

bömbeer_ kirjoitti:Niin Mitenköhän ton mittarin taustavalon sais toimimaan kun vituttaa ajaa pimeällä kun ei nää yhtään kui kovin ajaa.. :D kiitos!!


Joko sie olet maadoitukset kattonu? Sen jälkeen mittarin kotelo auki ja kato johdot/juotokset ja crc perään. Samalla ku mittari kotelo irti niin kokeile patterilla laittaa virtaa suoraan niille valoille. Ju nou?

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 19:33

-linttamummo- kirjoitti:Heitä toi noze neula nyt ainaki aluks ojanpohjalle. Vaikka Nozf tilalle ja 2 alimpaan loveen. Sitä paitsi ei nämä uutenakaan nyt hriveemmin "kaasusta" keuli. Turhaan siitä huolehit.


Siis nuo säädöt kuten NOZE on ihan tehtaalta asti laitettu ja kotari on tosiaan 09 ja muuten hyväkuntone huollettu hyvin! Putken ja pytyn liitoksesta puskee aivan älyttömästi öljyä joten epäilisin pa-säätimen epätoimintaa? Ja sanoisin että on luuskempi kuin muut kotarit kun ei piikkiä ota tai nosta kaasusta vaikka painaa kuinka ja muut nostaa?

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 21:15

Tu0bbIch kirjoitti:
-linttamummo- kirjoitti:Heitä toi noze neula nyt ainaki aluks ojanpohjalle. Vaikka Nozf tilalle ja 2 alimpaan loveen. Sitä paitsi ei nämä uutenakaan nyt hriveemmin "kaasusta" keuli. Turhaan siitä huolehit.


Siis nuo säädöt kuten NOZE on ihan tehtaalta asti laitettu ja kotari on tosiaan 09 ja muuten hyväkuntone huollettu hyvin! Putken ja pytyn liitoksesta puskee aivan älyttömästi öljyä joten epäilisin pa-säätimen epätoimintaa? Ja sanoisin että on luuskempi kuin muut kotarit kun ei piikkiä ota tai nosta kaasusta vaikka painaa kuinka ja muut nostaa?


Pese putsari, vaiha tulppa, tarkasta pa-säätimen toiminta alkuun..
Veikkaan tuota pa-säädintä, eli pytty irti ja kytkinkopan kyljessä oleva iso mutteri auki, jonka alta pyörität sitä pientä pulttia, niin se lohkosta tuleva tappi liikkuu sivuttaissuunnassa. Kohdistat sen tapin sit siihen pytyssä olevan "haarukan" sisään. Itellä jääny pari kertaa just tuo säädin pois käytöstä ja ei tosiaan kule mihinkään.. :roll:
Säädöt itellä: (ohjekirjan suosituksia lähinnä) 175ps, 48 tk, noze 4 pykälä ja ilmaruuvi kiekan auki. Tulppa maitokahvin värinen ja toimii niinkun pitää.
Viimeksi muokannut alpinestars^ päivämäärä 21.5.2013 14:27, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 21:59

Joo a1 taitaneen olla paikalle. Pitää vissii käydä vaihaan niin pääsisin jonnekki. Vai onks mulla niin karstottunu pa-säädin, että tukehtuu ? :nörtti: .

Re: KTM EXC 125

19.5.2013 23:19

Kohta eka männän vaihto edessä niin kysympä sellasta että pitääkö siihen pa-aukon säätimeen koskea jos vain männän vaihtaa