Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 16:42

Onko muilla DTx:n takajarrupoljin semmone että menee alas joku 2cm ennenku rupee jarruttamaan? Oon kiristäny tiukimmalle sen säätömutterin mutta se ei riitä. :s

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 16:46

^ Onko jarru ilmattu kunnolla?

_rieska_ kirjoitti:jos sen toisen puolen saa irti niin miksei sitä voi vaan kopauttaa siitä reiästä sitä toista puoliskoa ulos...

Eihän se akseli tule sieltä pois jos ei saa paisarin puoleista korkkia irti -> pääsee irroittamaan pitkän kuusiokoloruuvin joka pitää akselia kasassa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 17:13

On se... ja palojen väliin laitoin yhen lisä palan. elikkä siel on nyt 3. silti löysiä polkimessa.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 21:16

stetu kirjoitti:^ Onko jarru ilmattu kunnolla?

_rieska_ kirjoitti:jos sen toisen puolen saa irti niin miksei sitä voi vaan kopauttaa siitä reiästä sitä toista puoliskoa ulos...

Eihän se akseli tule sieltä pois jos ei saa paisarin puoleista korkkia irti -> pääsee irroittamaan pitkän kuusiokoloruuvin joka pitää akselia kasassa.


Kyllähän se sieltä lupsahti ku väänsi juuri näin kahdella meisselillä. Ja juuri näin siellä on tuo pitkä kuusiokoloruuvi, joka täytyy ensiksi irrottaa. Olihan se akseli melko karstane, iha hyvää tekee puhistaa, vaikka ei siitä tuo ihme lagitus johtuskaa. Mitenkä muute ootte putsannu karstat, iha vaa jolllai meisselilä/puukolla rapsuttanu ja rätillä pyyhkiny? Vai kannatasko pestä jollain liuottimella?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 21:51

Karstat pois vaikka talon parhaalla keittiöveitsellä ja sitten hiomapaperilla hioskelet siitä vielä paskoja pois (turhaa hifistelyä) ja kiillotat koko klöntin ;) . Voitele öljyllä se akseli sitten kun asennat takaisin.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 23:08

Tässä nyt seuraavaksi varmaankin dt tulossa, joten pari juttua haluaisin tietää. Miten paljon tankillisella ajaa normiajossa? Mitä yleensä kiksin osat maksaneet käytettynä ja saako niitä esim briteistä halvalla? Enska luultavasti tulossa, joten onkos se enskan etujarru aivan paska? Ja mitä erityisesti näistä kannattaa katsoa, kun menee tekemään kauppoja?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

1.10.2012 23:35

Täystankilla (n. 11 litraa) pääsee 150-200, josta päätankilla 100-140 riippuen kaasukädestä. Kiksiä on turha asennella kun sähkötartti toimii yllättävänkin hyvin. Ja enskan etujarru on lähestulkoon hyödytön, no kyllähän se pysähtyy kun muistaa jarruttaa tarpeeksi aikaisin! :nörtti:

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 0:33

Rajis- kirjoitti:Tässä nyt seuraavaksi varmaankin dt tulossa, joten pari juttua haluaisin tietää. Miten paljon tankillisella ajaa normiajossa? Mitä yleensä kiksin osat maksaneet käytettynä ja saako niitä esim briteistä halvalla? Enska luultavasti tulossa, joten onkos se enskan etujarru aivan paska? Ja mitä erityisesti näistä kannattaa katsoa, kun menee tekemään kauppoja?

Ku laitat käyntiin kato kui pahasti YPVS kolisee, kato myös etustefat ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 9:19

No tossa yksilössä mitä menossa kattomaan, niin sähköstartissa jotain häikkää että jumittaa välillä niin varmaankin kiksi kannattaa ostaa :D Ja jos sillä enskan jarrulla ei tee mitään, niin sattuuko jossain rossissa olemaan samanlaista kiinnitystä jarrusatulassa(eli jos vaikka kotarin brembon siihen löis tms)?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 15:01

Rajis- kirjoitti:No tossa yksilössä mitä menossa kattomaan, niin sähköstartissa jotain häikkää että jumittaa välillä niin varmaankin kiksi kannattaa ostaa :D Ja jos sillä enskan jarrulla ei tee mitään, niin sattuuko jossain rossissa olemaan samanlaista kiinnitystä jarrusatulassa(eli jos vaikka kotarin brembon siihen löis tms)?

eiku siin o hiilet vaa huonot, maksaa 25e tai jotain vastaavaa ;)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 15:37

Onko muuten miten hankala homma vaihtaa noita startin hiiliä?
Aloittelijalle vinkkejä ja askel kerrallaan selittämistä?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 21:54

Vedet tulee ulos jalan päältä rungon reiästä?????? mitä helvettiä :D + vettä tulee myös pakoputkesta ulos ja savuttaa ihan vitusti. Mikä mennyt? ihan kun ois vähän vedet ja öljytkin sekasin mutta en ole 100 varma kun ei pimeessä oikein nää.. Mikä ongelmana? Vettä tulee myös syylarin korkin välistä... Ei käy tyhjäkäyntiäkään nyt.

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 21:56

iamjani4life kirjoitti:Vedet tulee ulos jalan päältä rungon reiästä?????? mitä helvettiä :D + vettä tulee myös pakoputkesta ulos ja savuttaa ihan vitusti. Mikä mennyt? ihan kun ois vähän vedet ja öljytkin sekasin mutta en ole 100 varma kun ei pimeessä oikein nää.. Mikä ongelmana? Vettä tulee myös syylarin korkin välistä... Ei käy tyhjäkäyntiäkään nyt.


Kansipahvi?

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

2.10.2012 22:34

se selittäisi miksi tulisi pakoputkesta mutta miksi sitä suihkuaisi rungosta (eli varmaan joku ylivuotoletku siellä sisällä? ja myös vesipumpun kopan välistä ja paineella... (kansipahvia en siksi epäilisi koska se on juuri pari viikkoa takaperin vaihdettu)

Re: Yamaha DT125RE/DT125X

3.10.2012 12:42

iamjani4life kirjoitti:se selittäisi miksi tulisi pakoputkesta mutta miksi sitä suihkuaisi rungosta (eli varmaan joku ylivuotoletku siellä sisällä? ja myös vesipumpun kopan välistä ja paineella... (kansipahvia en siksi epäilisi koska se on juuri pari viikkoa takaperin vaihdettu)

Jos olet tarvike pahvin vaihtanut niin katsoppas se pahvikin, kesti itsellä tarvike 40km :lol: