Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
30.7.2012 2:59
Kokoaja tääl wr/yzf-r osastol toi sama juttu...ei siihen ole mitään oikotietä, älkää ostako niitä saatanan "tehoputkia" jos ei oo varaa pc...
30.7.2012 13:04
Anonyymi122 kirjoitti:Suhteellisen sekavaa tekstiä, jalkapyörä
Taitaa olla omistautunu mototin käyttäjä ku kesken keittoomisenki tulee uudet viestit kattomaan ja vielä vastailemaanki
Noei, mutta paljos teillä on 18tkm huolto maksanu ja mitäs siihen kuuluu? Vai muistanko väärin onko tämmöstä 18tkm määräaikashuoltoa olemassakaan
30.7.2012 13:52
jepjep.. olin mä sentäs yrittäny asiaa kertoo
30.7.2012 14:09
Dokku7 kirjoitti:Kokoaja tääl wr/yzf-r osastol toi sama juttu...ei siihen ole mitään oikotietä, älkää ostako niitä saatanan "tehoputkia" jos ei oo varaa pc...
No onhan siihen se, että vastuksen kanssa "huijaa" sitä ecua. Eli kun ecu muuttaa sitä bensan syöttöä ilmanlämpötilan mukaan. Eli kun vastuksen kanssa muuttaa sitä informaatiota, minkä sen muistaakseni imuilman lämpötilaa mittaava anturi syöttää eculle. Niin että se luulee imuilman olevan kylmempää kuin se oikeasti on. Tällöin ruisku säätää seokset kylmälle ilmalle sopivammaksi=rikkaammaksi.
Eihä tuo todellakaan ole yhtä hyvä ratkasu kuin pc, mutta hintaakaan ei kyllä kannata lähteä vertailemaan. Sitä en osaa sanoa saako tolla minkäällaista tehohyötyä, mutta pitäs ainakin koneen kestää paremmin. Ja anteeksi meni varmaa termistö aika perseelleen, mutta kyllä kaikki varmaan pääpointin tajus.
30.7.2012 18:43
no joo onko kellää menny bensa pumppua hajalle? ku itellä ei tuolta pumpusta tuu mittää ku ottaa bensaletkun irti ja laittaa virrat päälle ja starttaa
tosin kerkesin käyttää tota pumppua irti ennen ku katoin antaako se bensaa.. kertokaapa viksuina että mistä tiiän toimiiko toi pumppu ?
30.7.2012 20:24
Johdot suoraan akusta pumppuun, jos pumppaa ni pelaa ja jos ei ni rikki, ebaystä löytyy käytettyjä pumppuja edullisesti.
30.7.2012 22:04
Prätkä jätkä kirjoitti:Johdot suoraan akusta pumppuun, jos pumppaa ni pelaa ja jos ei ni rikki, ebaystä löytyy käytettyjä pumppuja edullisesti.
joo kokeilin tolleen ja ei puhunu mitää
31.7.2012 18:16
Jep, yamaha rahastaa paljon ylimäärästä kaikesta mistä pystyy, kannattaa teetättää pari ylimäärästä ja myydä eteenpäin pikku voitolla.
31.7.2012 23:55
Kannattaako maksaa 700€ 29tkm ajetusta koneesta miten kauan tällein kone useimmiten kestää?
hieman leipas nykyinen kone kuin ostin yzärin vähä aikaa sitte ja vanhalla omistajalla oli vaan 1dl ja kun sanoi että "juu aina on lisäilty kun tarvittu" + puristusmittauksissa mitattiin 2 bar (Y)
halvemmaksi tulee kuitenkin tuo kone kun ostamaan uutta osaa ja purkamaan, koska en osaa purkaa....
viat tällähetkellä: naknaknaknak ääni koneesta, savuttaa kuin 2t + puristukset 2bar
1.8.2012 1:13
Noniin, tuli tuossa viime viikolla haettua 2008 vuoden YZF-R125. Kiinnostaisi vain sen verran tietää, että onko tuossa omassani jotain vikaa, kun en saa pyörää kulkemaan kuin 122 km/h. Tämäkin tapahtunut vain kerran myötätuuleen alamäkeen ja vielä muna-asennossa. Normaalisti kun selkä suorana ajaa menee max. 115 km/h vaikka ajaisi kaasu pohjassa monta kilometriä. Nyt 16 000km ajettu ja muut vouhottavat, että omat kulkisivat muna-asennossa noin 130 km/h. Pyörä kulkee mielestäni hyvin vielä 5. vaihteella ja kun on 111 km/h vauhtia, 6. vaihteelle vaihdettaessa vauhti laskee roimasti ja alkaa vähitellen kiihtymään aina noin 115 km/h asti. Kiinnostaisi tietää paljonko muilla kulkee nyt oikeasti, joten saisi tietää onko jotain vialla. En tiedä voiko olla, että pyörät voivat olla niinkin yksilöllisiä, että noin roimasti vaikuttaa vauhtiin kun tuntuu, että 6. vaihteella kulkee vähemmän kuin 5. vaihteella. Ainiin, ja kun tietysti youtubesta vahtaa videoita tuntuu, että kaikki muut kulkee reippaammin kuin oma (tuntuu varmaan kaikilla mutta kuiteskin
).
1.8.2012 2:39
Ketjujen kireys + rasvamäärä, laakerien rasvamäärä, jarrujen herkkyys, kuskin koko yms. vaikuttaa paljon, mutta tämä on nelari ni tuokin on hyvä lukema ja se on normaalia et vitosella kulkee paremmin ku näissä on hieman ylipitkät välit (ja huippuja hakiessa kutosta pesään vasta ku vitonen vingutettu ihan rajottajalle asti).
1.8.2012 4:26
Kannattaa aloittaa katteleminen renkaista ettei laahaa mistään ja tietenkin kattoa renkaiden ilmanpaineet. Kerran koeajo-pyörässäkin oli vajaa 1 baarin paineet.. Vaikuttaa helvetisti pyörän käyttäytymiseen.
1.8.2012 17:11
Eli semmonen ongelma nyt, että venttiilit säädetty (Ammattilainenkin katsoi niitä o_o) Ja silti tuntuu kilkattavan helvetin kovaa.. Eli kuvasin jotain videota siitä, kellään ideaa mikä mättää?
http://www.youtube.com/watch?v=mK6fi0nH ... ture=g-uplKilkatus kuulostaa kovemmalta oikeesti kun mitä videossa, johtunee puhelimesta.
Tommosta viimetopicissa kyselin, nyt ruuvasin vakioputken kiinni testiksi niin koko ääni hävisi? Leovincessa ei kuitenkaan mitään kilise irtonaisena heilutellessa.. Selittäkää joku miten on mahdollista?
E: Meni öljypropun korkista se pää nyt sit niin että hylsy pyörii ympyrää, miten ton saa nyt auki?
1.8.2012 20:22
Putte5000 kirjoitti:nopeus blaa blaa.
Joo ei mullakaan ton kovempaa tunnu kulkevan tosin ketjut pitää vähän jännää ääntä aina, kun veto päällä eli voi johtua niistäkin. Jos kuitenkin kone käy ihan nätisti eikä kilkata, nakuta tai savuta nii tuskin siinä ainakaan mitää häikkää on.
1.8.2012 20:23
siin on niit lovia nii laita joku millä voit lyödä siihen ja naputa auki suuntaan.ja naputukseen, jollain oli rieju laihalla niin naputti ja sitku laitto isomma suuttime nii toimi. sul varmaa sama juttu kun alkaa käymään rikkaammalla vakioputkel
E: roopelle