Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
26.11.2011 17:59
Niin no ei se ollut kuin sellasta pinta ruostet et pyyhkäsemällä sai pois, mut mut.
26.11.2011 18:04
No jos ei pahemmi ollu ni kait tolla ajelee, ei toi ääni mitenkää hälyttävält kuulosta. Ite ajasin nii kaua et laakerit kilkkaa, ne joutus muutenki vaihtamaa.
26.11.2011 18:08
Sitä en iha taida tehä.. Jos jostai rahaa repäsis ja ostais uudet laakerit, kai sen männänki voisi vaihtaa.
26.11.2011 18:20
ii oha toi talviki tulossa jos nyt tulee, mut kyykkykaus kummiski ohite.
Ei noi paljoo maksa, 30e makso itel yhteensä runkolaakerit, kietarin jos uusit ni se onki sit töinee yli satase
Vittu ku noi männät maksaa, itelki ois eessä, onneks on toi halvempi yz:n mäntä tuolla, pääsee vähä halvemmal ku nassen männäl, mut silti satasen yli mennään. Ja vaihtoväli tiheempi.
26.11.2011 18:30
Niinpä, itte kuitenki teen homman.. Saas nähä kuinkaha on kammen neulalaakeri sitte.
Kallista tämä on opiskelijan budjetilla, mistään oikee rahaa saa.
E: Mitä kampiaksilat maksaa uutena? Pitäs huomenna aamust mennä pudottaa kone, kahtoo mitä laakerit ovat syöneet.
26.11.2011 19:00
Mulla näkyy edellisen omistajien kuiteista, että uus kampiakseli on maksanu 255e
26.11.2011 20:59
Uskaltaako heittää tarvikekannentiivisteen lasketun kannen kanssa? Edelline kannentiiviste oli vähä kärsineen olone vaikka ei se kyllä mitään nesteitä ole syöny millokaa. Löytys tuolta yks käyttämätön tarviketiiviste. Ja sit et lähteekö toi pakoaukonsäätimen akseli iha vetämällä?
27.11.2011 0:32
Eiköhän sitä tarvikekannentiivistettä uskalla käyttää, jos tähänkin asti pelannut hyvin sen kanssa.
Pa-säätimen akseli lähtee ihan vetämällä, saattaa vaan olla melko tiukassa. Kannattaa kattoo ettei käpälät akselia vedettäessä "kiilaudu" toisiinsa ja näin vaikeuta akselin saamista ulos.
tselläni ainakin oli käpälien välissä sellainen rako, jonkun meisselin tai puukon kärjen kun työntää sinne niiden väliin ja sit nykäsee kunnolla nii sieltä se ulos tulee.
27.11.2011 15:46
Siin on vaa löysät välykset, koska paikallaan se sit puristuu kokoon. Sen takia pitää noin kovaa ääntä, ei se sitte asennettuna tollasta ääntä päästä.
27.11.2011 16:28
No haista nyt vittu. Mikään ehjä laakeri tuollaista ääntä pidä, eikä ehjä laakeri pyöri nuin, vaan tahmeasti ne pyörivät.
27.11.2011 16:44
Truu dat.
Toi on iha ku toi oma toine käytetyist kampuran laakereista, sai kuulemma vasaraa molempiin kehiin, tohoa ja vääntöä joka suunnasta enne ku suostu lähtemää kampurasta
Se on ny tollane, toine rullaa kans tollee ku vedin hienosäätölekalla irti sen lohkosta, hylsy sisäkehällä. Noi uudet ei piä mitään ääntä, senku humisee ja rullaa.
Käytetty rullaa kyl hyvi, mut ei piä ääntä, uus rullaa tahmeesti ja äänettä.
27.11.2011 17:26
Ei kai, kun se uus laakeri on vaseliinit sisässä
Pistä tohon vanhaanki, niin joha on tahmee
27.11.2011 17:32
Ei mulla oo ollu vaseliineja muissa ku noissa skoden c4 välyksisis polymeerihäkkisis jotka tul stefasarjan mukan
Kaikki irtona tulleet laakerit on tullu itelle iha kuivina/jossaki crc:n tapasessa, mikä vaa estää ruostumasta, koyoo, snr:ää ja ntn:ää tullu käytettyä
27.11.2011 18:15
nieminja kirjoitti:Ei kai, kun se uus laakeri on vaseliinit sisässä
Pistä tohon vanhaanki, niin joha on tahmee
No eipä oo kans tullu semmosia vastaan. Kuitenki mitä sitte vaikka pistäs tonne vaseliini sisää? ei todellakaan uudet oo tollasia. Mut mite itte tykkää, mä tykkään pistää sellaset laakerit jotka ei pidä ääntä, mut jos sä haluut enempi ääntä mailmaa, pistä sit tuollaiset laakerit, pyydä vaikka joltai terpi pojalta sen vanhat laakerit jotka pitää ääntä nii saat semmotteet, kun eivät ymmärrä kaupassa myydä tuollaisia.