Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!

Alueen säännöt

Ei tekniikkaan liittyvää keskustelua tälle alueelle!

Tekniikalle on oma alueensa.

3.1.2005 16:33

no mulla on tuommoinen vessa myös kuvia galleriassa.. konetta en ole viritellyt mitenkään, mutta kaasareista löytyy isommat suuttimet :D ja putkiston rakentelen tässä 2-1 toimivaksi.. ulkonäöllisestikkään siinä ei ole kun nsf etukate.. sillon kun ostin tuon ni se oli kuristettu asentamalla 18mm holkit 18mm imusarjaan :D eli siellä oli jotkut metallikiekurat kaasarin ja imukaulan välissä ne poistamalla muuttui luonne hieman. itse olen ajellut tuolla 13000km ja ainoa vika on ollut se että kasteli tulpat etenkin oikeanpuoleisen pytyn tulpan koska kaasuvaijeri oli jumissa. muuten olen ollut tyytyväinen :)

3.1.2005 18:36

mazza kirjoitti:
Juhe S kirjoitti:hei BrunoB, tuo 160 kuullostaa enemmän kuin epärealistiselta. jos vakiona huiput on n.120 (muistaakseni) ja polleja löytyy 17hp@10500rpm, niin tuon 160km/h (todellista) voit jättää pois märistä unistaskin..... testien mukaan kulki tuon 120 vain hyvissä olosuhteissa.

kyllähän tuo 160km/h on jo aika kova sana, mut jos huomasit, moukari mainitsi et "jos nelari ei oo outo käsite". tällä tarkotettiin sitä että sitä myös OSATAAN virittää. kummaa kun porukka tulee aina riehuu et ei nelaria saa kulkemaan. kuinka moni oikeesti tietää nelarin virityksestä? vinkkinä semmonen et pikkufiiattien venttiileistä saa sorvattua oivia venttiilejä näihin laitteisiin ;)


jummi, jos markketon RGF meni sigmaan joku 165(?) viritettynä (joku 35hv?), ja rgf.n aerodynamiikka on n.100x parempi kuin tuollasen cb:n. niin mietis paljo siihen tarvitaan potkua, että se kulkisi 160 oikeeta? unhoda suosiolla tuollaset nopeudet. ehkä jossain japanin vuorilla asuva vaahtosammuttimen kokoinen 85v vanha virittäjänero voi sen saada sen verran kulkemaan....

3.1.2005 19:21

juhe s, :D:D virittäjäguru japanista :)
kyllähän tuon voisi saada kulkemaan aika kivasti JOS siihen tekisi kunnon katteen eteen, välitykset, nokan ajotukset ihan eri mallille, kaasuttimet kuntoon, putkisto, big bore sarja kiinni ja stroukkaa. Mutta sitten ei puhutakkaan enään 125cc.

3.1.2005 19:30

Jepo, tuohon on saanut 80-luvulla yliporaus sarjaa jolla ilm. vakiokansilla sai ulos 24hummaa/10500rpm ja siitä sitten jatketaan. ja kuutioita siis löytyi 175cc.

3.1.2005 22:13

MänTä kirjoitti:juhe s, :D:D virittäjäguru japanista :)
kyllähän tuon voisi saada kulkemaan aika kivasti JOS siihen tekisi kunnon katteen eteen, välitykset, nokan ajotukset ihan eri mallille, kaasuttimet kuntoon, putkisto, big bore sarja kiinni ja stroukkaa. Mutta sitten ei puhutakkaan enään 125cc.



"juhe s, :D:D virittäjäguru japanista :) " mitäs tuo ny sitten tarkoitti :D?

siis sen kyllä varmaan voi saada kulkemaan senverran (siis 125cc), mutta siihen kyllä tarvitaan jo jonkinlaista osaamista. mutta tuolla tekniikalla se on mahdottomuus. eli pyörä rakennetaan uudestaa, niin sitten se kulkee. mutta jos et muuttele aerodynamiikkaa, tai laita isompia pyttyjä, niin se 160 on kyllä aika tiukassa :P

3.1.2005 22:39

niin tuo sumuisten vuorten japanilainen virittäjä :) varsinainen kung-fu mestarin korvike mpmaailmassa...

3.1.2005 22:43

.....vaan mun vilkkaan mielikuvituksen tuote :D .......

4.1.2005 0:29

mulla on honda cb125ta, vuosimallia 80. pyörä on siistissä alkuperäisessä kunnossa, ajoin viime syksynä sillä 1500km, joten kokemukset pyörästä on vielä vähissä, sain sen menee moottoritiellä mittariin 120km/h, ajoin vielä marraskuussa kylmällä ilmalla mittariin 110km/h ja alkoi nykimään siinä vauhdissa, vasemman puolen tulppa oli huonommin polttanu oli väriltään tumma, vaikka kaasarit on synkronoitu mittareilla ja seokset säädetty, joten voi johtuu katkojan käristä, ei ole oikein kokemusta noista kaksoiskärjistä, jostain kun sais edullisesti hankittuu kärjettömän sytkäpuolen, alkuperäiset puolat ilmeisesti kävis kärjettömään sytkään, ja kantsisko tuota kärjetöntä edes vaihtaa....

4.1.2005 0:36

ei kyllä, uudet kärjet ja konkat niin viimeistään alkaa toimimaan. Eikä sen sytkän säätäminen älyttömän vaikeaa ole kun niksit tietää. Käy huviksesi http://www.sci.fi/~vmpk sivuilla ja foorumissa kysymässä

4.1.2005 16:12

Joo ei se sytkän säätö oo mikään kovin vaikea homma. On helppoa kun on joku auttamas ja painaa hitaasti polkimesta ja toinen kattoo miten ne aukeaa. Onko se muuten kallis se kärjetön sytkä homma.

4.1.2005 18:44

Not toi 160km/h...ylikokoon rankasti tai uudet syl.putket. Sen verran et daxin männät mahtuu, avaremmat putket(tai sit 2-1 versio), 2x22(tai 20,21jne..))mm kaasarit, imukaulat avaria ja niis sit vähä pyörrettä porattu/sorvattu et bensa "kiertää", kannesta ensiksi siistitään pois valujämät,epästasaisuudet yms. sitten kanavat avarretaan, puolipalloiksi muotoillut palotilat(jos pysytyy), just jokku fiiun tai vaikka toyotan venat. Nokka/nokat(jos on se twinimalli)kireemmiksi koneistuttaminen, paras kai ostaa valmis. Alakerta tasapainoitetaa jne... ja välit varmaankin mahollisimman pitkät, mutta ei niin et ei kumi palais enää alakierroksilla!! "häh?! menikös tuosta vanha cb? Juu..164km/h näytti tutka..:D"

4.1.2005 20:12

tänään kysyin motomasterilta kärjetöntä newtronic sytkää maksaa 190e, elikä ei kannata ostaa. oliskohan tuo nykiminen voinu johtuu huonosta akusta, kun twinukassa hoituu tuo sytkä puoli akulla ja puolalla. mistä sais suomenkielisen korjauskässärin tähän pyörään? niin oppis tuntee tuon tekniikka puolen hondasta.

4.1.2005 20:13

ei taida suomenkielistä löytyä mistään mutta englanniksi voi olla alfamerilla.

4.1.2005 20:24

no joku englanti-suomi moottoritekniikka sana kirja vois olla kohallaan.

4.1.2005 21:17

Juups. Suomeksi ei taida olla tohon korjausopasta, mutta alfamerilta löytyy se englanninkielinen versio siinä on ainaki noi t ja td mallit. Ja ainaki lukio-englannilla siitä jo ihan hyvin selvän ottaa jos tajuaa asiasta jotaki.