Mallikohtaista yleiskeskustelua kevytmoottoripyöriin liittyen, ei tekniikkakeskustelua!
29.6.2013 23:08
Toivotaan että riittää. Rahaa palaa niin perkeleesti tohon vehkeeseen. Tosin jälleenmyyntiarvo nousee kanssa ja saa helpommin kaupaks sitte loppusyksystä
29.6.2013 23:17
Mitä järkee tilata kaikki eri paikasta?
30.6.2013 0:57
Älä muuta sano..
Postikulut taitaa olla 8 euroa jokapaikasta. Mä tilasin kerran kaikki Stormilta, yks mp-liike täällä tilaa ne mun puolesta ja saan hakee ne sieltä Stormin listahinnalla ilman postikuluja. Siellä saattaa olla kans joku firma millä on tää sopimus.
30.6.2013 21:45
Onko normaalia että ruisku ei ole täysin tiukasti paikallaan?
kun koittaa liikutella sitä ruiskua siinä niin liikkuu sylinteriin nähden jonkun verran ja tyhjäkäynnillä jos työntää sitä ruiskua niin käyntiääni muuttuu. Koitin etsiä löysiä muttereita mutta eipä löytynyt sellaisia joita voisi kiristää.
1.7.2013 11:35
Pitääkö muiden weerat kuinka kovaa naputusta? toisaalta paha tässä on kysellä, onko kenelläkään koventunut venttiilien naputust? vaikka venttiilit on säädetty ihan oikein.
1.7.2013 14:49
Nyt pitää kysyä että missä teillä ottaa rajotin kiinni huipuissa? Ittelläni 12/48 väleillä mittariin 121 alkaa ottaa rajotin kiinni
. onko mitään keinoa miten "ohittaa rajotin??
1.7.2013 16:10
Mulla otti 12-49 väleillä 116 mittarissa rajotin kiinni. Ja rajotinta ei kannata rueta ohittelemaan kun se on ihan koneen keston takia siinä.
1.7.2013 22:38
Itellä 12-48 124kmh
2.7.2013 0:03
Ei sitä kannata ohittaa. Menee ylikierroksille ja voi ottaa vaikkapa venttiilit mäntään kiinni..
2.7.2013 0:57
Onko mitään kauppaa mistä sais weeraan jarruvivun? Ei siis nettikauppa vaan joku myymälä.
2.7.2013 1:41
Yamaha-liikkeestä? 20 euroa tais mulla maksaa kun hain viimekesänä.
2.7.2013 15:24
afteri kirjoitti:Pitääkö muiden weerat kuinka kovaa naputusta? toisaalta paha tässä on kysellä, onko kenelläkään koventunut venttiilien naputust? vaikka venttiilit on säädetty ihan oikein.
Itselläni ainakin vähänkin suuremmilla kierroksilla alkaa naputtamaan jostain sieltä koneen vierestä ihan mukavasti. Tästä oli joskus puhetta kauan sitten kaksi palstaa taaksepäin ja joku oli kysynyt huollossa mitä meinaa ja oli aivan harmiton vaiva josta ei mitään haittaa. En nyt muista mikä se syy oli. Ja silloinkin monet puhuivat että kone naputtaa ja joillain se alkoi 6000km ajelun jälkeen joillakin ei koskaan, ei mitään hätää
Jos ne venttiilit on säädetty!
2.7.2013 16:58
shelderi kirjoitti:afteri kirjoitti:Pitääkö muiden weerat kuinka kovaa naputusta? toisaalta paha tässä on kysellä, onko kenelläkään koventunut venttiilien naputust? vaikka venttiilit on säädetty ihan oikein.
Itselläni ainakin vähänkin suuremmilla kierroksilla alkaa naputtamaan jostain sieltä koneen vierestä ihan mukavasti. Tästä oli joskus puhetta kauan sitten kaksi palstaa taaksepäin ja joku oli kysynyt huollossa mitä meinaa ja oli aivan harmiton vaiva josta ei mitään haittaa. En nyt muista mikä se syy oli. Ja silloinkin monet puhuivat että kone naputtaa ja joillain se alkoi 6000km ajelun jälkeen joillakin ei koskaan, ei mitään hätää
Jos ne venttiilit on säädetty!
Itse en olisi niin varma tuosta, lykkäsin weerani huoltoon, ensimmäisen kerranku se avattiin huomattiin että mäntä on päässyt lyömään hieman vinoon-> pytyssä pienet jäljet ja männässä kummatki meni vaihtoon sen jälkeen pyörä kasattiin ja huollossa ihmettelivät kun naputus ei lakannut järkevään tasoon-> avasivat uudestaan ja katsoivat kampiakselin mistä löytyy pientä väljää jossakin asennossa ja ilmeisemmin sekin menee vaihtoon. ennen huoltoja pyörä rupesi pitämään outoa surinaa mutta se ratkesi jo männän ja pytyn vaihdolla.
2.7.2013 21:35
Noniin, huomenna pääsee hakemaan kauan odotetut 180cc osat tullipostista. Minkälainen sisäänajo niille kannattaa tehä? Ja onko kenelläkään tietoa, että saako sen ite säätöihin?
1. ENGINE
1 x Cylinder block
1 x 62 mm FORGED piston
1 x piston ring
1 x piston pin 14 mm
2 x circlip
2 x cyl head gasket
1 x cyl block gasket
2. FUEL SYSTEM
- 1 x throttle body assy 32 mm
- 1 x intake manifold
- 1 x 10 hole injector
Tossa kaikki mitä tulee siinä setissä, tohon päälle vielä kireempi nokka
2.7.2013 23:40
Säädöistä en tiedä mutta sisäänajoa voin neuvoa.
-Kone lämpimäksi ennen ajoa (antaa käydä pari, kolme minuuttia)
-startin jälkeen ekat kilsat rauhassa.
-käytä moottorijarrua
-Aja vaihtelevin kierroksin
-LÄMPIMÄLLÄ koneella koviakin kiihdytyksiä, ei mielellään ensimmäisen 50-100km aikana, mutta kunhan vähän ajanut niin voi välillä kiihdytellä.
-vältä liian suurella vaihteella ajoa (kierroksiin nähden)
-jälkikäyttö ajon jälkeen tuskin on haitaksikaan
Toivottavasti oli apua, sisäänajon pituudesta en osaa sanoa.